hoe zit het nou? (kruipen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nonnie26, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Thanks voor de tips,ga ze zeker uitproberen.
    Ik maak me niet echt zorgen hoor of ie wel/niet gaat kruipen maar vind het wel sneu om te zien dat ie echt gefrustreed raakt omdat ie wel wil maar niet kan/durft.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik ben geen fysio, dus weet het niet echt, alleen heb ik altijd begrepen dat kruipen zo goed is vanwege de coƶrdinatie van 4 ledematen tegelijk (dat doen ze ook met tijgeren), maar of er nog iets meer erbij speelt weet ik niet.

3. Storm

Storm Niet meer actief

Ik lees vandaag toevallig in de Ezeltje Prik (blaadje dat we hier van het KDV meekrijgen) ook de vraag niet kruipen is dyslexie?

Hierin wordt de vraag beantwoord door ontwikkelingspsycholoog Ewout Vervaet:
    In 1959 stellen fysiotherapeut Doman en onderwijspsycholoog Delacato dat het kind de evolutie herhaalt: vis, amfibie, reptiel, aap, mens. Een stadium niet of verkeerd doorlopen, zou volgens hen tot communicatie- en taalstoornissen leiden.
    Zo zou dyslexie te wijten kunnen zijn aan niet kruipen, omdat kruipen met het reptielstadium zou samenhangen en geletterdheid met het mensstadium. In 1959 is het verband tussen niet kruipen en dyslexie een vermoeden. Is het aangetoond? Nee, Doman en Delacato en hun aanhangers hebben niet laten zien dat niet-kruipende kinderen dyslectisch worden. Omgekeerd zouden schoolkinderen met leesproblemen te helpen zijn door hen tien tot zestig minuten per dag te laten kruipen. De onderwijspedagoog Robbins heeft kinderen met leesproblemen dagelijks onder meer twee kwartier laten kruipen. Er was geen effect.

4. susy26

susy26 Niet meer actief

onze kleine man schuift ook over de vloer, en wij hebben ook laminaat ,denk dat dat ook scheelt, wat eerder is gezegd hier. Komt allemaal wel goed, Hij doet het harstikke goed, sinds zaterdag trekt ie zich zelf omhoog. Niet zo drukmaken en laat je kindje lekker z'n ding doen, hij/zij staat straks vanzelf!

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wat maakt het uit? Ze bepalen zelf wat ze doen, kruipen of niet.

Deel Deze Pagina