gevoelige schaamlippen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door aukie, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi allen,

Anderen ook zo'n last van gevoelige schaamlippen? Ik heb om de haverklap extreme jeuk en als ik dan jeuk, wat op zich al best ingewikkeld is op zo'n gevoelige plek, dan bloedt het al heel snel.
    De lippen zelf zijn ook een stuk groter dan normaal, maar dat had ik bij de eerste zwangerschap ook. Heel irritant vind ik het allemaal.
    verder geen rare afscheiding ofzo, maar gewoon elke week wel een dag extreme jeuk.

Herkenbaar of toch een beetje vreemd?

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ik herken het wel hoor, heb er ook last van. Opgezwollen schaamlippen en jeuk. Dit schijnen spataders in je schaamlippen te zijn heb ik mij laten vertellen, een vaker voorkomend zwangerschapskwaaltje. Gaat na je zwangerschap weer over.

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb in het begin wel wat jeuk gehad, maar niet dat het ging bloeden. Misschien kun je de jeuk weg wrijven ipv echt te krabben...?
    Gezwollen schaamlippen is ook herkenbaar, vooral wanneer ik ze goed met warm water heb gewassen of na het vrijen.... Dan zijn ze echt enorm... haha, mijn man schrok er laatst van zelfs!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ipv van krabben een maandverband (zo'n dikke goedkope of washand) gedrenkt in kamillethee (afgekoelt) of yoghurt erop leggen.
    Werkt verkoelend en dus tegen de jeuk. Ziet er mss wat raar uit maar beter dan krabben en bloeden lijkt me

5. misa

misa Niet meer actief

Oooh herkenbaar die jeuk..! Ook geen rare afscheiding hier (wel veeeeel). Dus heel irri, weet er ook niets tegen te doen.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ken de klacht zelf niet, maar heb er wel over gelezen: Als het spataderen zouden zijn, is een koud compres verlichtend: leg een nat washandje even in de vriezer en ga erop zitten. Ook goed hard zitten - dus op een harde ondergrond - zou helpen om het vocht eruit te persen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook enorme jeuk gehad, ging 's avonds echt eerst nog een keer extra douchen en dan de straal er hard op omdat ik anders in bed echt enorm krabde. Nu had ik voor het weekend ineens toch "korrelige" afscheiding, dus een kuurtje Canasten gehaald voor vaginale schimmel en ik heb nu al 3 avonden geen jeuk meer aan mn schaamlippen! Blijkbaar was het bij mij dus toch een schimmel, maar dan minder heftig als dat ik het voorheen heb gehad...

8. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb dat ook steeds, en nu bleek dat schimmelinfectie te zijn.
    Ik heb daar een tablet voor gekregen die ik vaginaal moet inbrengen en dat helpt direct, dan ben ik er weer een maand of 2 vanaf.

Daarnaast heb ik ook zalf gekregen als ik voel dat het weer begint dan smeer ik er zalf op en dan heb ik geen jeuk meer.
    Misschien kan je ermee naar de dokter gaan.
    Want het is erg vevelend jeuk op zo'n plek.

Liefs

Deel Deze Pagina