Hoe zit het nou met een ziekenhuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Audrey2014, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Dus wat kost het me nou om in t ziekenhuis te bevallen, die 500?

2. Je meot dan in het ziekenhuis van jouw keuze navragen hoeveel het kost en vervolgens hier 200 euro aftrekken. Wat je dan overhoudt, dat is wat jij moet betalen.

Alleen volgens mij mag je tot 31 januari toch echt nog overstappen, dus ik zou gewoon overstappen naar een andere verzekering als ze je niet willen helpen.

3. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ja dat dacht ik ook mja ik heb nu ook niet meer de kans om het met me schoonouders het erover te hebben :(

Beetje jammer, toen ik namelijk daarvoor contact had gehad zeiden ze dat ik mijn verzekering pas later hoefde aan te passen dan Januari.
    Dus daar hield ik ook rekening mee.
    Ja me vriend zei ook al 325 maar wil het toch wel doen
    zolang ik me maar prettig voel tijdens de bevalling

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zit bij Ohra en kan tussentijds wel een aanvullende verzekering nemen. Het aanvullende pakket is zijn geld wel waard als je poliklinisch wil bevallen, immers betaal je meestal 164 (kraamzorg eigen bijdrage) + 325 (zkh eigen bijdrage) = 489 Euro voor een jaar, oftewel 40.75 Euro per maand.
    Ga je daarbij ook nog cursussen doen dan worden die ook vaak vergoed, dus heb je zo 100 Euro extra.

Ik heb het overigens niet gedaan omdat ik fundamenteel tegen die extra verzekeringen ben bij Ohra. Het basispakket zorgt ervoor dat de zwaarste kosten vergoed worden en vergoedingen in het aanvullende pakket zijn toch meestal gelimiteerd waardoor het een bijna nul-operatie wordt.

Deel Deze Pagina