Spoedkeizersnede en eten

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lov23, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vraag me dus af wat er zou gebeuren als je een spoedkzsnede krijgt en je gewoon hebt gegeten en gedronken?

Want nu mag ik 6 uur voor de keizersnede niks meer eten...

Wordt je dan erg misselijk of wat gebeurt er?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Geen idee... ik werd ingeleid en de tweede dag werden voor het ontbijt mijn vliezen gebroken. Toen ging het meteen niet goed dus kreeg niets meer.

Ik denk idd dat je dan misselijk word. Al moest ik ook spugen tijdens ;)

3. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik heb overdag alleen een schaaltje yoghurt gegeten tijdens de weeën en regelmatig wat slokjes drinken, om half 7 's avonds kreeg ik de spoed ks en ben verschrikkelijk misselijk geweest. Ik moest overgeven en het lukte niet, het was ook een heel raar gevoel, ik had er geen controle over. Ik denk dat ze de ruggenprik te hoog hadden gezet, ik kon ook heel moeilijk ademhalen. Ik voelde me echt heel naar op dat moment.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Geen idee, maar ik had voor de spoedsectio eigenlijk al sinds ochtend niks meer gegeten dus nergens last van. Maar nu las/hoorde ik ergens dat je ook wel eens een drankje krijgt voor de sectio? Ik heb dit niet gehad, waarschijnlijk omdat ik dus hele dag niks had gegeten (op dextrootje na), misschien dat dit drankje bij spoedsectio de misselijkheid tegen gaat?? Ik zou nl. niet weten waar dat drankje anders voor zou dienen, aangezien ik het niet heb gehad.

5. Roxyroxx

Bij mij was de ruggeprik ook te hoog gezet maar ik had "alleen" last van geen lucht. Ik heb toen meteen zuurstof gehad, maar geen last van misselijkheid o.i.d.

6. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Ik had met 2 volle borden macaroni op toen mijn vliezen braken. Toen naar ziekenhuis voor kz:D gebeurde niks... ik werd wel een beetje misselijk van de morfine maar dat is normaal...het is meer dat je niet mag eten voor als je dus echt moet spugen...

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Had ik hetzelfde! Naar gevoel he. En werd er ook nog gezegd nu wel even door ademen en rustig worden anders moeten we je algehele narcose geven :(

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier zou ik ingeleid worden s'morgens dus heb gewoon ontbeten etc. Om 10 uur nog een kaasbroodje gegeten in het ziekenhuis en toen bleek dus dat de kleine het niet zo lekker deed op het ctg, uiteidenlijk is mijn zoontje om half 12 via een spoedks geboren. Ik was tijdens de ks een paar tellen misselijk maar kreeg toen meteen iets via het infuus en was het over.

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Tis dus spoed, daarom een ander verhaal.
    Want ja dan kun je dus gegeten hebben.

Het wordt dan een risicovolle ingreep bij volledige narcose.
    Bovenstaand is belangrijk.
    Anesthesisten moeten bij algehele narcose een tube inbrengen om de beademing te waarborgen.
    Daarbij is er een kans (omdat alles verslapt is door de narcose) dat maaginhoud per ongeluk in de luchtpijp en dus longen terecht kan komen.
    Met alle complicaties van dien (heftige longontsteking of nog erger).

10. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ben wel misselijk geweest tijdens de keizersnee,had Idd vlak ervoor nog gegeten,maar kreeg wel gelijk iets in mijn infuus waardoor het weer afzakte,dus no worries komt allemaal goed!

11. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ik heb tijdens mijn weeën mijn ontbijt en lunch eruit grappige, dus tijdens spoedks was ik al helemaal leeg ;)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oké dan zal het idd wel goedkomen;)

Thx voor de reacties meiden!

13. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Je maaginhoud kan in je longen komen, en dat kan dodelijk zijn.
    Maar ja, je weet niet wanneer je een spoed ks krijgt. En je kunt moeilijk de weken rondom je bevalling niet eten....

Een geplande ks weet je wel, vandaar dat je dan niet meer mag eten.
    Bij toch eten mogen ze de operatie annuleren.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik werd misselijk tijdens mijn spoedks want ik had gewoon gegeten. Ik zei dat toen ik daar lag en ze gaven me iets in mijn infuus tegen de misselijkheid en een bakje :p. Dat bakje was niet nodig want het helpt heel snel.

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik had 's avonds nog een bordje stamppot boerenkool gegeten om 19:00 uur, om 19:45 begonnen de weeën en om 01:25 is ons meisje geboren met een spoedks en ik heb nergens last gehad.

16. Roxyroxx

Misschien had je net geluk trouwens, want je moet bij gepland 6 uur nuchter blijven. Misschien dat in jouw geval 5 uur ook genoeg was ;)!

17. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Ik had net een broodje en thee gedronken
    10 minten later werd ik Naar de O.k gereden voor spoedkijzersnede
    Dus als echt spoed is maakt volgens mij geen biet uit wat je gegeten hebt

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wordt nu spannend Love!!!:D

19. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik had ook gewoon gegeten voor de tijd, na de ruggenprik kreeg ik meteen iets tegen de misselijkheid, hier dus ook geen tel misselijk geweest :)

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jaaaaa babyangel :D

Deel Deze Pagina