waar voeden jullie je kindje?

Discussion in 'Voeding' started by patty73, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    Ben benieuwd waar jullie je kindje voeden?
    na een maand bv geef ik nu sinds twee en halve week de fles.
    Overdag wil ik hem nog wel beneden voeden, maar de voedingen van 18u, 21u, 24u en nacht alleen nog maar op zn eigen kamertje.
    Hoe doen jullie dat?
    En hoeveel contact maak je dan met je kindje?
    We proberen om vanaf 24u en de nachtvoeding zo min mogelijk contact te maken, in de hoop dat hij leert dat het dan nacht is en geen tijd voor knuffelen en spelen.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Voeden doe ik eigenlijk daar waar we op dat moment zijn, ga er niet speciaal voor naar boven ofzo.
    De eerst 2 a 3 weken deed ik dat nog wel maar al snel kreeg ik er handigheid in en voedde ik haar overal.(Op een terrasje, in de auto, op een parkeerplaats etc etc ;)).

Snachts doen we hier hetzelfde als wat jij doet, wel drinken maar niet praten en spelen etc. Ons meisje heeft er namelijk wel een handje van om snachts opeens hele verhalen te willen "vertellen".

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Wij hadden dit schema (eerst BV na twee maanden werd het FV en was het ongeveer het zelfde)

8:00
    10:00
    13:00
    16:00
    19:00
    22:30

De eerste 5 voedingen werden gewoon in de woonkamer gegeven en dan na de fles van 19:00 naar bed. De late voeding (en daarvoor ook de nachtvoeding) deden we in de slaapkamer (hij heeft tot 7 weken bij ons geslapen en daarna op z'n eigen kamer). Wij maakten 's avonds en 's nachts inderdaad zo min mogelijk geluid, gedimd licht en geen oogcontact. Heeft prima gewerkt want meneertje slaapt prima!

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik geef nog bv en dat doe ik altijd op bed. Smorgens als we net wakker zijn, smiddags en savonds voor het slapen.

Elke andere plek geeft veel te veel afleiding en gaat hij 100 keer recht op zitten.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben bijna alle (fles) voedingen beneden op de bank gedaan.
    Sowieso overdag beneden. 's avonds op ons bed, na zijn bad. En 's nachts nam 1 van ons 2 hem mee naar beneden, zodat de ander door kon slapen. Meneer zette namelijk nogal een alarm op. Dan legden we hem beneden even in de box, flesje maken, en dan flesje geven op de bank. Altijd wel rustig contact maken, en soms ook de tv zachtjes aan. Daar hebben we qua slapen nooit problemen mee gehad. Als het flesje op was, ging hij zo weer terug naar bed.

Share This Page