Waarom bij sommige zo vroeg een echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Prissie1983, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hoi dames,

Ik vroeg me iets af.
    Waarom krijgen sommigen zo vroeg al een echo?
    En dan bedoel ik met vroeg een week of 7 a 8.
    Bij een hoop zwangeren lees ik dat ze dan al een echo hebben gehad en over een aantal weken (met 12 weken zwangerschap dan) terug moeten komen voor een volgende echo.
    Is het zo dat je dan je intakegesprek hebt en meteen een echo krijgt of heeft het met bepaalde factoren te maken?
    Niet weten hoe lang je zwanger bent, leeftijd, enz?

Groetjes Priscilla.

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik had heel vroeg een echo omdat ik een heel ongerelmatige cyclus had en dus echt geen idee had hoe ver ik al kon zijn.
    Ook omdat ik ineens heel veel last had van buikpijn en bloedverlies mocht ik langskomen.

3. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Combinatie "van" dus eigenlijk.
    Bedankt voor je antwoord!
    Kunnen ze dan ook daadwerkelijk al iets zien op de echo?

4. sasseflas

sasseflas Lid

4 okt 2007
    43
    0
    0
    Ik heb ook een echo gehad om te kijken hoe ver ik was. Met 7 weken ongeveer. En er was al zeker wat te zien, een konijnachtig dingetje! Met een kloppend hartje!

5. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hahahaha een konijnachtig dingetje :)
    Kreeg je daar dan ook al een echofoto van mee?

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik heb ook al vroeg een echo gehad, maar ik krijg elke controle echo omdat ik bij de gyn loop.
    ik had met 6 week een echo, maar niks te zien, dus afgelopen maandag weer en toen een ukkie met kloppend hartje.
    vroeger is eigelijk echt af te raden.
    heb een echo in mijn album

7. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Jeetje wat duidelijk de echo.
    Misschien een stomme vraag, maar het zwarte "rondje", is dat het vruchtzakje of is dat je baarmoeder? (of iets heel anders) :oops:

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ik had bij 7 weken een echo, we dachten dat het toen 8 weken was en bij mijn vk is het normaal om dan een echo te hebben.
    Bovendien wisten we bij mij niet hoe ver ik was door een onregelmatige cyclus en mijn moeder en meerdere personen in haar familie hebben een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, dus ze wilde bij mij ook zeker weten dat het goed zat. Er is namelijk bij mijn moeder gezegd dat het kwam door een afwijking in de eierstok die erfelijk kon zijn.

9. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    dus ok....ik vroeg me dat ook af hoor prissie 1983

dus als ik a.s dindsdag naar de verloskundige ga...eerste afspraak en zeg dat mijn cyclussen erg onregelmatig zijn (zie onder) kan het zo zijn dat ik een vervroegte echo krijg?
    zo mooi zijn :D direct een beetje meer zekerheid

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik kreeg de eerste keer n vroege echo omdat ik ook niet zeker wist hoever ik kon zijn. Maar dat werd uiteindelijk een miskraam. En na mijn curetage heeft de gyn toen gezegd dat ik de volgende zwangerschap eerder een echo mocht om de spanning en onzekerheid n beetje weg te nemen. Dus deze keer weer een rond de 7 weken. Alleen toen dacht men dat ik korter wals als ik dacht dat ik was dus kreeg ik er nog een met 9 weken.

11. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Ik heb ook een vroege echo gehad
    mede omdat ik onder de gynaecoloog sta

ik denk dat dat ook bij de meeste een rede is

en om uittesluiten hoever je precies bent
    je cyclus loopt soms raar ;)

Groetjes Maria

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    dat zwarte ronde is de baarmoeder en dat grijzige visje achtige iets wat je boven in ziet is het kindje.
    is geen stomme vraag hoor!
    alleen maar goed dat je iets vraagt als je het niet zeker weet.
    en ja hij is erg duidelijk :)

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hadden de eerste echo met 7w4d, omdat we mbv vruchtbaarheidsbehandelingen (ICSI) zwanger zijn geworden. Als je in het medische circuit zit, heb je over het algemeen eerder een echo dan normaal. Ook mensen die eerder een miskraam of missed abortion hebben gehad, krijgen eerder een echo. Of als je een onregelmatige cycus hebt en dus echt niet weet hoe lang je zwanger bent. Maar over het algemeen is de eerste echo rond de 10-12 weken.

Groetjes,
    Jippie

14. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Hoi Prissie,

Ik heb een echo gehad met 7+4 weken.
    Dit had te maken met mijn 2 miskramen die ik in een jaar tijd heb gehad. Op die manier konden ze zien of we een kloppend hartje hadden, of weer niets. Zo halen ze de spanning een beetje weg.
    Meestal als men een vroege echo krijgt, heeft het te maken met je zwangerschapsverleden cq medische reden.
    Dus nee, het is over het algemeen niet voor iedereen weggelegd.

15. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    even off topic

Prissie1983

ik zie dat je vandaag overtijd bent en kan testen
    Spannend :D
    succes met testen

Groetjes Maria

16. sams

sams Actief lid

19 dec 2007
    120
    0
    0
    Ook ik heb heb een vroege echo gehad. Omdat ik meteen na het stoppen met de pil zwanger ben geworden wisten we niet hoever ik was. Bij de echo bleek het 7 wkn en 2 dgn te zijn.
    Vorige week mijn 12 wkn echo gehad en alles was goed... De echo's staan in mijn album.
    Liefs Sam

17. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ik kreeg ook een echo met ruim 7 weken. dit omdat ik eerder een buitenbaarmoederlijke miskraam heb gehad.
    en het leuke was: de vk zei na deze echo: weet je wat, dan doen we met 12 weken er gewoon nog 1, want rond die tijd zou je anders de echo hebben gehad en bij 12 weken is het allemaal toch wel duidelijker.
    ik vond het echt heel gaaf dat ze dat zelf voorstelde!

18. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Hoi Priscilla,

Ik kwam er op de een of andere dag achter d.m.v. een test dat ik zwanger was. Na een afspraak te hebben gemaakt bij de huisarts stuurde hij me gelijk door naar de verloskundige.

Hier kon ik 3 weken later terecht. Het was eerst een informatief gesprek en bij het 2e gesprek kreeg ik mijn echo om te bepalen hoe ver ik was. En deze echt was 1 week na mijn eerste gesprek.

Toen was ik ongeveer 8,5 week zwanger.

Groetjes,
    A.

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik ben zwanger geraakt door IUI, dus kreeg een echo bij 7, 8, ruim 9 en ruim 11 weken.

Over 2 weken bij bijna 14 weken krijg ik mijn eerste bij de VK. Dat had ik niet verwacht, maar daar zetten ze het ook voor je op DVD. Dus dat is wel heel leuk.

Vond het heerlijk zo vaak een echo. Hele geruststelling dat je niet zo lang hoefde te wachten om het weer te zien. Heb er 1 in mijn album staan.

20. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik kreeg een echo met 7 weken omdat ik ook een erg onregelmatige cyclus had en al eens een miskraam heb gehad.

Deel Deze Pagina