Wat nu?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door prinses, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze prins werd altijd om 7 uur wakker. Nu gebeurt het steeds vaker, dat hij zich om half 5 al meldt. Rekken heeft dan geen zin, hij heeft dan echt honger. Dit is al eens eerder gebeurd, maar nadat we toen de voedingen hebben verhoogd, ging het weer goed. Hij krijgt nu echter al 5 x180 + 6. Dus verhogen gaat volgens mij niet. Wat nu? Hij krijgt hypo-allergene voeding, dus volgens mij is verdikken ook geen optie. Of wel?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, lastig.. Met verdikken bedoel je nutriton erdoor doen? Lune krijgt pepti en daar doe ik ook nutriton door, dus dat kan wel. Maar daardoor zijn ze volgens mij niet langer verzadigd. Hoewel.. Ik doe er 's avonds 4 schepjes door ipv 3 en sindsdien slaapt ze wel een uurtje langer.. Of dat is toeval :)

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    lastig, maar ook frappant om te lezen, ik heb de afgelopen paar weken best vaak topics gelezen van moeders wiens kind "ineens" weer 's nachts wakker werden en dat ze dan echt "honger" hadden, en allen zo rond een maand of 3+.....

dus misschien ook bij jou iets van tijdelijke aard prinses...hier ook heel eventjes gehad, maar dat is maar 3 nachten geweest, toen was het weer "normaal" maar toen dronk ze op de dag minder dan "normaal" dus denk dat dat het is geweest....

gr.smoekie

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het kan misschien ook een groeispurtje zijn of zo. Ik ga nu nog niet direct iets veranderen, en kijk het nog even aan. Ik denk vast door op de langere termijn, snappie? ;)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je hem dan wel een fles geeft.

Wij hebben dat bij Jelle ook gedaan op die leeftijd, want hij ging ook echt niet meer slapen en na de fles viel hij als een blok in slaap... Dan is de keus zo gemaakt, toch? Die fles was dan ipv de fles van 7.30. Dan kwam hij op de dag wel wat eerder, maar op de een of andere manier kwam hij meestal toch uit op 5 flessen, waarvan de laatste tussen 22.00 en 23.00.

En op zich is het echt niet erg als ze een keertje over die liter heengaan hoor. Als het maar niet altijd is. Bij Jelle heeft het denk ik een klein weekje geduurd en toen sliep hij weer gewoon tot 7.30. Ik denk idd ook dat het een groeispurt was...

Succes!

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier ook hetzelfde.

Het varieert nog wel erg tussen wakker worden om 5 uur en even pruttelen en wakker worden en krijsen om eten. En dan slaapt ze toch weer door tot 10 uur, zodat de voeding van 11 uur alleen maar wat eerder komt, en geen extra voeding. Of soms ook wel, we zijn al wel twee keer uitgekomen op 6 voedingen. Dan probeer ik gewoon bij twee van de voedingen 180+4 te geven ipv 180+6. Dan gaan we maareen beetje over de max heen..
    Of ze slaapt gewoon door tot 7 uur.

Kortom, geen peil op te trekken.. denk je net dat je een ritme hebt met die baby's, willen ze het toch weer anders..

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We geven de fles dan ook eerder. En valt daarna als een blok in slaapt. Ik denk ook dat Tim vandaag op 5 flessen uitkomt, maar hoop toch echt dat hij morgen weer om 7 uur wakker wordt. Een goede nachtrust is ook wel prettig.

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahaha praat me er niet van..

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ja, inderdaad!

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    rond die periode krijgen ze ook weer een sprong,,

tis een fase, gaat wel weer over ;)

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik dacht dat ik de sprong al gehad had. hahahaha, nou we wachten af!

12. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Ik gaf Tamara de eerste weken ook Hypo-Allergene voeding van Nutrilon.
    Op een gegeven moment gaf ik 5 x 180 + 6 schepjes.
    Ik had zelf het idee dat ze niet genoeg had aan de voeding.
    Ze was tussen de voedingen door erg jengelig en werd toen een enkele nacht ook weer wakker, terwijl ze al vrij vlot doorsliep.
    Ik ben toen overgestap naar Nutrilon Standaard en toen ging het meteen beter.
    Later ben ik het gaan mengen met Forte voor hongerige baby's.
    Tamara was toen rond de leeftijd van jouw prins en meteen na de overstap ging het beter, dus denk zelf dat het niks met een sprongetje te maken heeft gehad.

Ik heb zelf het gevoel dat de Hypo-Allergene voeding niet zo vullend of voedzaam is als de Standaard voeding.
    Mijn beste vriendin had onlangs precies hetzelfde met haar zoontje.
    Die kreeg ook Hypo-Allergene voeding en hun kindje begon ook te jengelen en aan te geven dat hij honger had.
    Zij is toen overgestapt op Standaard en toen ging het weer super.

Ze zeggen dat Hypo-Allergene voeding net zo voedzaam is als de Standaard, maar mijn ervaring wijst uit dat het niet zo is.
    Zijn er nog meer die dit hebben gehad?

Ik weet niet of het een mogelijkheid is voor jou om evt over te stappen naar een andere soort voeding ivm allergien oid.
    Maar mij heeft het geholpen.

Succes met je prinsje!

Liefs Elly.

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hypo-allergeen en Pepti zijn inderdaad licht verteerbaar..
    Hetzelfde als jij een visje met rijst en wat sla hebt gegeten,dan ben je ook minder lang verzadigd dan als je een jachtschotel met vette saus en aardappelpuree ophebt.. :p

Denk inderdaad dat de kleintjes in deze periode gewoon hard groeien en daarom misschien wat meer nodig hebben; ik hoor er zoveel hier de laatste tijd over baby'tjes van 3 - 3,5 maand die opeens een stuk hongeriger zijn...

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat het een fase geweest is. Momenteel is het weer als vanouds. :)
    Gelukkig maar!

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier ook weer.. gelukkig.. dat doorslapen is toch wel erg fijn namelijk.
    Vanochtend hebben we haar zelf wakker moeten maken om op te staan. Truusje wilde uitslapen maar wij vonden dat ze naar het kdv moest.

Begint dat nu al, je kind uit bed trommelen ;)

16. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met ha-voeding. Wel met de Omneo. Deze schijnt ook lichter verteerbaar te zijn en ik vond het ook een stuk minder verzadigend.
    Daarna ben ik over gegaan op de Friso Comfort en daar had ze veel minder snel honger van.

Het kan heel goed een sprongetje of een groeispurtje zij hoor. Hoop dat het vanaf nu weer "normaal" is.
    Het blijft toch zo hoor, zodra je denk hun ritme door te hebben, gooien ze het weer helemaal om....

Deel Deze Pagina