hoe zit het nou met lakentjes en dekentjes...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 4 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Precies Loetje. Ik vind het toch niet lekker liggen hoor, op plastic. Dus zolang ze in de luiers zitten komt er bij mij geen zeiltje op.
    De jongste dochter van mijn vriend is 's nachts niet zindelijk. Ze is net 7. Voor haar heb ik z'n moltonzeillaken (leuk woord voor galgje) bij de hema gekocht. Maar dna blijf je nog aan het wassen. Nu voelt ze zichzelf hetl lekkerst als ze 's nachts zo'n luier voor 'grote meisje' aan heeft. Van die drynight-dingen. Bevalt mij goed en haar!

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ok..thx voor de info! Dus als ik het goed begrijp:

Ongeveer 2 dekentjes, die je over een lakentje heen legt, deze vouw je netjes om aan de boven kant...net zoals je vaak in hotels ziet! hahahahahaha Zo een zeiltje vind ik ook niks, ze hebben toch een luier om!
    Om het matras doe je dus gewoon molton en een matras hoesje..net als op een gewoon bed?

Ok, en wat is een duodeken? Is dat voor winter/zomer? Enne...wat leggen jullie bij het hoofdeind? Ik zag al hydrofiel doeken staan..maar kan je ook gewoon een soort van kussensloop om het lakentje heen leggen? Of mag je daar niks neer leggen? vin ddat wel leuk staan namelijk!

thx miek

3. angie

angie Actief lid

30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    Onder het hoofdje van Rebecca heb ik een hydrofiele luier liggen idd als ze heeft gespuugd dat je niet gelijk het hele bedje hoef te verschonen.En dat "kussensloop"ligt helemaal bovenin als versiering zeg maar,ook advies van de kraamhulp. En het bedje is kort opgemaakt dus ze ligt richting voeteneind,dat is nog hetzelfde.Maar ik heb dus ook 2 dekens en daar had ik ook een hoes overheen zoals bij een dekbed,maar de kraamhulp zei meteen dat dat niet meer mag.En idd het is nu opgemaakt zoals in en hotel maar ik moest wel ff kijken hoe ze het gedaan had maar ik laat het maar zo en als ze ff ouder is dan doe ik deken weer in die overtrek.Ik heb het bedje nu zo opgemaakt dat ik dat laken wat ik over heb wel over het dekentje heb geslagen anders zie je alleen dat kleine stukje aan de bovenkant dat lakentje en nu zie je het wel.Heb het wel zover omgeslagen dat je het klitteband niet ziet ;)

4. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    En... hoe zit het dan met slaapzakjes?
    (om het nog ingewikkelder te maken :) )

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Slaapzakjes gebruik je volgens mij pas als ze wat ouder zijn.

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hier even een link waar jullie alles kunnen nalezen

want ook dekens hebben een risico :(

7. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ja ik lees het ja..
    wat is tegenwoordig nog wel veilig dan? Want als een dekentje al niet eens kan?

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Deb, thx voor de link..ben een stuk wijzer geworden! Weet nu alles! hahaha Nee serieus, ik snap nu hoe het in elkaar steekt en wat het veiligst is, en dat was ook de bedoeling..veiligheid voor alles!
    Andere meiden..ook heel erg bedankt voor de tips!

Maarre..was is nu een duo dekentje? haha

kus miek

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een duodeken gebruik je in een dekbedovertrek.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Volgens mij is een duo deken vergelijkbaar met een vier seizoenen dekbed. Het bestaat uit een dun en een dikker dekentje, die je naar gelang de temperatuur het aangeeft aan elkaar bevestigd of juist van elkaar afhaalt dmv klittenband...Correct me if i'm wrong ;)

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Duo-deken 100% katoen

Twee dekens die ook afzonderlijk gebruikt kunnen worden.De afmeting van de deken is 100x135.

Deze deken is dan ook bedoeld om in een overtrek te stoppen. :)

Deel Deze Pagina