UWV uitkeringvraag

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door KanjerB, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik zat voor 1 juli gewoon fulltime op school en kreeg dus studiefinanciering en wezenuitkering bij elkaar 1150.

Nu ben ik 1 juli begonnen met werken en ben 28 juli wegens zwangerschapsziekte (uitdroging etc ) ziek gemeld.
    Mijn maandelijkse netto loon is 1502 euro maar de vraag is wat krijg ik dan van het uwv uitbetaald? gewoon 100% van mijn loon dus stel een maand ziek = 1502 euro of een heel stuk minder.
    Want zover ik weet is het als ziek bent door zwangerschap dat je 100% uitbetaald krijgt.
    Ik heb dus voor 1 juli niet gewerkt en zat dus 3 weken op mn werk en werd ziek. wie zou me dit kunnen uitleggen?

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Je hebt idd recht op 100% aangezien je ziek bent t.g.v. je zwangerschap. Ook als je ziekte niets met je zwangerschap te maken heeft maar nog wel een werkgever hebt, heb je recht op 100%, je werkgever is hier nl voor verzekerd.
    Heb je geen werkgever meer en je ziekte heeft nies met je zangerschap te maken dan heb je recht op 70% van je laatst verdiende loon.

Groetjes Jessy

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ze werkt via een detacherings buro ze heeft nu pas 3 weken gewerkt
    dus ik vraag me af nemen ze dan wel dr loon mee
    want ik begrijp dat ze altijd je betalen na wat je de laaste 3 mnd verdiend hebt

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    lief van je danjo was ik vergeten neer te zetten :)

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ja dacht een kleine toevoeging

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Van de UWV website:

Ziek door zwangerschap of bevalling

Bent u ziek voor of direct aansluitend op uw verlof? En komt de ziekte door uw zwangerschap of bevalling? Dan kan uw werkgever een Ziektewet-uitkering voor u krijgen. U merkt daar weinig van: u ontvangt tijdens uw ziekte meestal gewoon uw salaris. Die uitkering is 100% van het dagloon. Uw werkgever vraagt deze uitkering aan bij UWV. Dat doet hij uiterlijk 3 dagen na uw eerste ziektedag. Uw werkgever kan er ook voor kiezen dat UWV de uitkering aan u overmaakt.

Ik weet uit ervaring dat als je een onregelmatig salaris hebt dat dan je dagloon wordt berekend over een gemiddelde van de laatste 10 (dacht ik) weken.

Succes ermee! Lisette

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou even het uwv bellen want ik geloof wel dat je een x aantal maanden gewerkt moet hebben

groetjes nathalie ;)

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb je vraag even verplaatst. ;)

Deel Deze Pagina