Hoe zit het nou precies met sperma???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door juf21, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi meiden,

ik heb even een rare vraag wat ons de laatste tijd heeft bezig gehouden.
    Verderop in het forum kan je lezen dat wij een heftig eerste bezoek aan de gyn hebben gehad, waar ons verteld werd dat mijn vriends zaad niet goed is.

Natuurlijk ga je dan malen waar het aan kan liggen. Zo heeft hij gelezen dat lasdampen heel slecht kunnen zijn voor de spermakwaliteit (en hij werkt al meer dan 10 jaar als lasser in een hal waar geen afzuiging is!) en bovendien heeft hij een jaar of 15 flink gerookt en is daar sinds een paar maanden mee gestopt.

Nu vragen wij ons af: de gyn zei dat we een nieuw potje moesten inleveren, maar dat hier 70 dagen tussen moest zitten, omdat je dan weer nieuw sperma hebt.
    Is het dan ook echt nieuw sperma? Dus als hij 70 dagen lang geen lasdampen, geen sigaretten, geen alcohol binnen krijgt, heeft hij dan echt weer vers sperma? Hij wil namelijk graag vanaf nu 70 dagen op z'n allergezondst proberen te leven, om te kijken of dat iets uithaalt.
    Of is het zo dat die sigaretten of lasdampen zijn sperma voor altijd beschadigd kunnen hebben? Nee toch?

Wie weet dit?

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hij kan de kwaliteit wel beïnvloeden. Gezond leven, geen telefoon in zijn broekzak, vitaminen nemen, niet roken, enz. Het kan verschil maken. Ook is het ene potje het andere niet, er kan altijd een wisselend resultaat uit komen. Maar wel verstandig om de komende 70 dagen gezond te leven (en misschien wel langer). Sperma wordt idd in die tijd aangemaakt.

Succes! Ik snap je schok helemaal. Had ik ook toen we hoorden dat er 0,0 sperma gevonden was... Maar...zie banner! Er zijn zoveel mogelijkheden, probeer je daar ook aan vast te houden. Leuk is anders, maar gelukkig zijn de methoden er wel...

3. sjak

sjak Niet meer actief

Geen strakke onderbroeken, je hebt speciale vitaminesupplementen voor mannen met mindere kwaliteit sperma.
    Mijn man had zeer slecht sperma, wel goed genoeg voor icsi. Na gezond leven, vitaminen, geen laptop op schoot ed. was het ivf kwaliteit. Nog niet goed genoeg natuurlijk, maar zaadjes genoeg om uit te kiezen voor de icsi.

Gezond leven is belangrijk, maar pas op dat je niet stopt met leven...

4. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Indien hij stopt met roken ed zou het volgens mij zo kunnen zijn dat dit de sperma kwaliteit kan verbeteren.
    Hoorde een tijdje terug ook van iemand anders die in de mmm zat dat haar man de sperma idd verbeterd was. Ook door minder cola te drinken begreep ik.
    Ik zou het in elk geval een kans geven. Volgens mij is het idd zo dat sperma drie maanden tijd nodig heeft om goed te ontwikkelen. Daarom zeggen ze met koorts ook altijd dat dit drie maanden invloed kan hebben op het sperma kwaliteit.

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Mijn man heeft toen zink en floliumzuur gebruikt. De hoeveelheid verdubbelde.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Niet roken gaf hier veel resultaat.

7. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Bedankt voor de tips, we gaan het proberen!

8. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Heeft jou vriend in de afgelopen periode toevallig antibiotica gehad of hele zware morfine houdende pijnstillers?

Mijn man had in januari heftige spit en had een maand daarvoor een infectie, dus na de antibiotica ook nog morfinetabletten geslikt. Resultaat: Kwalitatief uitermate teleurstellend zaad.

Dus ook medicatie zijn meespelende factoren. Als ik hem was zou ik een extra mondkapje dragen tijdens het lassen en niet met zijn kruis in de hitte staan. :) Daarbij schijnt foliumzuur voor mannen een opkikker te zijn. Eveneens als bepaalde andere vitaminen. Baad het niet, schaad het niet, je plast het overschot toch weer uit.

9. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    @Zoetjes: nee, mijn vriend heeft geen antibiotica o.i.d. gehad. Hij heeft wel even Champix gebruikt, om te stoppen met roken.

Verder heb ik op internet bij iemand een lijstje gevonden met vitaminepillen, voorgeschreven door dokter Scholtens uit Dusseldorf. Dus deze gaat mijn vriend nu slikken. Wie weet helpt het nog iets.

10. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Lastig meid .. wij hadden ook zo iets ..
    en nu laatst moest mijn vriend weer inleveren .. word er gezegt na 8 maand ... jullie hebben geen ivf/icsi nodig want de zwemmers zijn goed ...

ik weet niet of hij verkouden is geweest bij de eerste potje inleveren dat kan ook invloed hebben.

Mijn vriend zou ook moeten stoppen van de vruchtbaararts en is dus nie gestopt dus dat heeft weinig invloed er dus op is al bewezen .. want nu had die goede kwaliteit .. en toen we vorig jaar i.u.i hadden .. had hij continu slechtzaad en was niet lekker in order ...

IK wens je iig veel succes toe ...

11. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Nou Sankyra, dat is ook lekker! Maar wat fijn dat nu alles positief is! Succes, ik hoop voor jullie dat het gauw raak is!

12. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Het kan het wel degelijk beïnvloeden, wat ik je ook kan aanraden is beginnen met selenium/zink tabletjes, kun je bij de kruidvat halen, mijn man slikt er ook braaf 2 per dag. Ook wordt visolie en foliumzuur ook wel eens aangeraden bij verminderd zaad. Baat het niet schaadt t niet zeg ik altijd maar!

Deel Deze Pagina