Hoe zit het nou precies?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door EsraMaria, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EsraMaria

EsraMaria Actief lid

4 okt 2006
    125
    0
    0
    Laatste jaar nederlands recht, strafprocesrecht
    Gerwen
    Ik zit hier een beetje te zoeken achter mijn pc'tje.. maar kan het antwoord niet vinden..

Hoe zit het nou precies met de zwangerschapstesten, die kunnen (naar mijn weten?) alleen vanaf de 1e NOD dag toch? Maar waarom pas op je NOD? en waarom die dag ervoor niet?

(Beetje vaag misschien allemaal hihi..) hoop dat iemand het een beetje uit kan leggen hoe die testen in elkaar zitten?

Liefs Esje

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi,
    voor je nod kan wel maar er is ook een kans dat je dan posi test en dat het dan toch nog mis gaat dus daar heb je alleen jezelf mee...als je na je nod test heb je ietsie meer zekerheid...

succes

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,

Als je bevrucht bent wordt er door het bevruchte eicelletje een hormoon aangemaakt, genaamd HCG. dat hormoon verdubbeld zich elke 2 of 3 dagen. nu zijn de meeste testen zo gemaakt dat ze een bepaalde waarde aan HCG in je urine kunnen meten. Die waarde wordt vaak pas behaald zo rond je NOD. Als je dus eerder test is de kans groot dat de hoeveelheid HCG nog net niet voldoende is om door een test gemeten te kunnen worden. Sommige testen wel al vroeger en testen ook positief, maar meer testen negatief voor hun NOD.

4. EsraMaria

EsraMaria Actief lid

4 okt 2006
    125
    0
    0
    Gerwen
    Thnx :idea:
    dus 3 dagen van te voren is veeel te vroeg, he verdorie.. ben het stomme wachten zo zat! :p

5. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Je kunt nu wel testen hoor! Maar de kans is gewoon groot dat de test nog negatief is omdat je nog niet genoeg hcg in je urine hebt zitten.
    en dus teleurstelling, zit je niet op te wachten toch?

6. EsraMaria

EsraMaria Actief lid

4 okt 2006
    125
    0
    0
    Gerwen
    Nee klopt, heb je groot gelijk in..
    Ik wacht lekker het weekend af!

Liefs Esje

Deel Deze Pagina