Baal hier zo erg van...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 29 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Wij zijn inmiddels al bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden. Laatst bij gyneacoloog geweest en zaad van man was niet goed. Nu in ieder geval minderen met roken en vitaminen nemen om hopelijk het zaad te verbeteren. Over 3 maanden moet eerst het onderzoek worden herhaald....dus weeer wachten. Als het niet verbeterd wordt het ivf :(.

Nu hoopte ik nog even goed te proberen aankomende maanden in de hoop dat we toch nog zwanger worden, maar alles lijkt tegen te werken. Dit weekend is mijn eisprong en je raad het nooit...vriend is ziek dus kans is weer verkeken. Echt ik wordt hier zo verdrietig van. Echt niks zit mee met zwanger worden :cry:.

Verder niet echt een vraag maar zoek een beetje steun bij mensen die herzelfde meemaken.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.989
    18.787
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel meid... lijkt me heel frustrerend en lastig. Hopelijk mag het tóch nog spontaan lukken in de komende maanden, zo niet dan hoop ik dat ivf bij jullie de oplossing is! Sterkte

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.683
    27.317
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft zelfs alcohol volledig laten staan, uit sympathie ook voor mij, omdat het langer duurde, om de zwemmers extra te helpen. Hoop dat het stoppen met roken lukt voor je vriend!.

Sterkte met wachten,ik weet helaas hoe dat is, en beterschap voor je vriend!

4. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    #4 Jasmijne, 29 sep 2019
    Laatst bewerkt: 29 sep 2019
    Mijn man drinkt ook helemaal geen alcohol. Het is alleen het roken, maar goed dan nog is het afwachten of het verbeterd. Ik wil gewoon zo graag zwanger worden zonder heel medisch circus. Dat gaat zoveel stress en gedoe opleveren. Maar goed voor nu weer een gemiste kans....en ook al is het niet terecht toch ben ik dan een beetje boos op mijn vriend omdat we nu dan niet eens onze kans benutten deze maand.

5. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Houdt altijd moed. Mijn vriend bleek echt super slecht zaad te hebben, een VCM van 1 (wat is jouw vriend zijn VCM?) en ik ben toch 2 keer spontaan zwanger geworden. Waarvan een miskraam. En de tweede keer blijvend zwanger! Ik ben nu over twee weken uitgerekend :) De laatste keer werd ik zwanger terwijl mijn vriend koorts had in mijn vruchtbare periode. Uiteindelijk is er maar een gezond zaadje nodig ben ik het bewijs van. Heel veel succes samen! Hopen op een wonder.

6. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Helaas doordat vriend ziek was ook geen seks gehad dus wordt niks deze maand. Ik weet eerlijk gezegd her VCM niet meer. Het kwam erop neer dat er wel veel zaadcellen waren, maar de beweeglijkheid was dramatisch. Als het verbeterd wordt het waarschijnlijk iui anders ivf. Zie er zo tegenop. Wanneer gebeurd er bij mij nu eens een wonder. Ik lees zoveel mensen die wonderbaarlijk zwanger worden maar hier nog steeds niks. In 2 jaar tijd nog geen 1 keer zwanger geweest.

Hoelang duurde het zwanger worden bij jou?

7. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

B802743F-C109-4516-8A42-A69E7FB4F8E4.gif
    033B148E-2768-4924-B3BB-FE68F6D5B922.gif
    Mijn vriend heeft ICSI zaad kwaliteit. Zowel de beweeglijkheid, als het aantal en de vorm is echt dramatisch!

Het zwanger worden duurde de eerste keer ongeveer een jaar. Waarvan na een half jaar echt gericht met temperaturen en ovulatietesten. De tweede keer, dus na de miskraam, wonderbaarlijk genoeg na 4 maanden!

De gynaecoloog gaf aan dat slechte vruchtbaarheid van de een, opgeheven kan worden door goede vruchtbaarheid van de ander. Vruchtbaarheid is altijd een samenspel tussen partners. Ook heb je bij slecht zaad eigenlijk een moment een goede kans en dat is de dag voor de eisprong. Dus daar mikte we echt op! Zie plaatjes hierboven.

Een vriendin van mij is 3 keer zwanger geworden terwijl haar vriend heel weinig bewegelijk zaad had. De eerste duurde 2 jaar, de tweede anderhalf jaar en de derde 3 maanden. Ze weigerde medische molen en het is 3 keer natuurlijk gelukt.

De kans is natuurlijk echt klein per maand, maar de kans is er altijd. Vooral als je vriend nu gezond gaat leven kan dat echt het verschil maken.

Heel veel succes!

8. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik zat ook in een medisch traject niet om vruchtbaarheidsproblemen, maar om de pijn van mijn endometroise. Ik had twee keer iui en die mislukten, de derde maand konden we niet starten en raakte ik spontaan zwanger. Blijf geloven in een wonder dat heb ik ook altijd gedaan.

9. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Tja, ik denk toch dat de meeste mensen met (zaad)problemen geen spontaan wonder ontvangen. Tegenover elk succesverhaal staan 10 verdrietige verhalen.
    Ik ben nooit spontaan zwanger geworden in 7 jaar proberen, maar met icsi nu 2 gezonde zonen. En ja, dat was het meer dan waard. Mijn verhaal staat niet in mijn handtekening (bewust) maar reken maar dat wij veel (heel) veel hebben doorstaan. Van meerdere operaties (bij mij en mijn man) tot icsi's tot keizersnedes.
    Probeer echt stap voor stap te kijken en weet dat jij/jullie helaas geen uitzondering zijn.
    Hopelijk voor jou komt het spontaan, maar echt waar, een rondje icsi is qua fysieke behandeling echt enorm te doen.

Happyhope vindt dit leuk.
  10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Mijn man heeft slecht zaad en we zijn zwanger geworden van onze draak. Maar nu al weer 4 jaar zonder zwangerschap. Er zijn soms wel eens vreselijke reacties geweest van sommige mensen ivm het feit dat we een kindje hebben en of hij dan wel van mijn man is.

11. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    #11 Sara190, 1 okt 2019
    Laatst bewerkt: 1 okt 2019
    Hey meid,

Je bent echt niet de enige..

Ik ben ook ruim 2 jaar bezig zonder resultaat...

Zaad was vorig jaar gecontroleerd en ik kon gewoon prima spontaan zwanger worden...

Nou werd het wachten beu en we mochten met IUI starten... 4x gehad en daar bleek 3x dat zaad na opwerking veelste weinig is voor IUI..dus laat staan spontaan zwanger worden pfff...
    Zijn nu doorverwezen voor ICSI..ook nu wachten totdat we mogen beginnen..ben al 2 maanden verder na de laatste IUI...

Het valt allemaal niet mee nee.. vooral als je de medische molen in gaat...

Ik vraag mij ook altijd af of ik uberhaupt wel zwanger raak en zelfs met ICSI heb ik geen hoop maarja ik wil alles geprobeerd hebben...

12. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Ah lieve meiden! Ik leef met jullie mee. Wij wachten ook op een afspraak voor de eerste intake. Mijn vriend heeft ook afwijkingen in zijn zaad. De laatste keer was 9% goed 21% traag 70% immotiel. Maar wel een VCM van 14. Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan. Succes dames!

13. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel helemaal. Zo frustrerend en verdrietig hè? :(
    Wij hebben ook alles tegen, zeker qua wachttijden. Wij gaan wel het medische traject in, maar wachten nu al ruim een jaar om ‘echt’ te mogen starten... hebben vorige week te horen gekregen dat we vanaf nu nog eens 10 maanden extra moeten wachten :cry: Dus hopelijk kunnen we halverwege volgend jaar eindelijk beginnen.

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.989
    18.787
    113
    Vrouw
    Jeetje nog eens 10 maanden extra? Is daar een speciale reden voor? Lijkt me vreselijk om steeds weer te moeten wachten... sterkte

15. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja, we wachten tot onze genetische test ontwikkeld is. Mijn man heeft een ernstige (dodelijke) erfelijke ziekte. Maar helaas lukt het ontwikkelen van de test niet met de gebruikelijke methode en moeten ze nu opnieuw beginnen met een andere methode.

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.989
    18.787
    113
    Vrouw
    Ah zo, lastig maar wel begrijpelijk. Ik hoop dat jullie wens ik vervulling mag gaan volgend jaar

Happyhope vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina