Hoe zit het nou?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jusi, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vanmorgen moest ik met Kenji naar het CB voor zijn eerste inentingen, maar goed, daar gaat het nu niet over. ;)
    Ik had toen een vraag over de voeding.
    Kenji heeft de laatste week namelijk best veel honger. Tenminste, dat denken mijn man en ik dus. Hij kwam steeds eerder, dus bieden we hem de laatste 3 dagen 135 cc per keer aan. Hij krijgt 6 voedingen op een dag. Dat drinkt ie niet allemaal op, hij laat altijd 10 cc over, maar het komt meer voor dat ie 20 cc overhoudt. Ook spuugt ie veel. Maar hij wil meestal daarna wel weer gewoon drinken. Maar de verpleegkundige van het CB zei dat het dan nog teveel is voor Kenji. Hij weegt nu 3800 gram, en kindjes van dit gewicht krijgen 5 x 135 cc vertelde ze.

Ik heb van het ziekenhuis de richtlijn meegekregen: Minimaal 150 tot maximaal 200 cc voeding per kilo lichaamsgewicht, dus dat zou toch betekenen dat Kenji 750 cc op een dag mag hebben? Als ik dan reken dat ie iig altijd 10 cc overhoudt, meestal 20, dan geef ik toch niks teveel?

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    #2 ccwomen, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
    Ik denk idd ook dat hij gewoon genoeg heeft!
    Alles wat hij teveel heeft spuugt hij dan uit!
    Heeft hij niet gewoon zuigbehoefte?
    Hoe lang doet hij dan over zn flesje?

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als een baby gaat spugen betekent het vaak dat het teveel krijgt.
    ons mannnetje is ongeveer net zo oud maar iets zwaarder hij is nu zo'n 4500 gram.
    Hij mag maximaal 150x4,5= 700cc hebben hij krijgt nog 6 flessen dus 700/6= ongeveer 120 per fles.
    Nou ons mannetje kreeg op een gegeven moment 150 per fles anders was meneer niet tevreden maar hij kreeg danveels te veel 900cc!! Dus had het CB gebeld en in overleg met hen ben ik met hongerige baby voeding gaan gebruiken, ik moet nog zien of het werkt want heb het net pas gekocht.
    ik ga nu gewooon 120/4 aanbieden waarvan 2 scheppen normaal en 2 scheppen hongerige babyvoeding kijken of dat werkt.

Maar onze kleine spuugt ook niet, en doet ongeveer 20 a 25 min over zijn flesje, en als ik minder gaf en dan een speentje daarna, nou dan werd meneer driftig! hahah! Dat weet hij heel goed!

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    ccwomen, hij doet ongeveer 20 minuten over zijn flesje.
    Maar ik ben gisteren en vandaag gestopt met hem het flesje leeg te laten drinken. Ik stop nu als ie ongeveer 115 cc heeft gedronken. Hij spuugt dan niet, soms wel, maar dan geeft ie maar een mondje terug, dus dat valt wel mee.
    Als ie nog jengelig is als ik hem in bed leg, geef ik hem een speen, en daar valt ie dan mee in slaap. Dus ik denk idd dat ie gewoon meer zuigbehoefte heeft dan ik dacht.

WesDaan, Kenji drinkt nu dus 115 cc per flesje. Soms ook minder als ie eerder wat laat staan, maar nu krijgt ie maximaal 690 cc op een dag.
    Maar jij zegt dus weer dat kindjes maximaal 150 cc per dag mogen hebben, en het ziekenhuis zei 200 cc maximaal.
    Ik weet dus niet goed wie nu gelijk heeft. :(
    Maar dat was dan eigenlijk ook de vraag die ik stelde. ;)

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    de juiste richtlijn is:

minimaal 150 en max 180 maal lichaamsgewicht..

en onthoudt, het is een RICHTlijn.. geen kind is het zelfde.. zolang beebjes goed groeien krijgen ze in elk geval niet te kort.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Dat is wat ze mij vertelde, Wesley is vandaag gewogen en weegt 4480, dus dan wordt de rekensom 4.4x150=660/110cc per fles en hij krijgt nu 130cc per fles, dus hij zit er ook wat boven.
    Maar dat maakt niet zo heel veel uit zeiden ze als het maar niet veel meer wordt zoals het eerst was 900cc! En ik moet zeggen, die voeding voor hongerige baby's werkt wel!
    En volgens mij zoals cc women zegt min.150 max 180 maal kg.
    dus voor jou is het dan:
    3.8x150=570cc minimaal per dag dus dat is 95 per fles.
    max: 3.8x180=684/6is 114 per fles.
    Dus inprincipe zit je gewoon goed.
    Maar als hij regelmatig spuugt krijgt hij inderdaad misschien wel teveel.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Bedankt voor jullie antwoorden. :)
    Sinds ik Kenji niet meer dan 115 cc laat drinken, gaat het heel goed moet ik zeggen.
    Nu maar hopen dat dat ook zo blijft. ;)

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje was met 8 weken 6270 gram hoeveel voeding zou die dan mogen hebben?
    ff kijken of ik het wel goed doe;)

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    150x6.2=930/5 voedingen?=185 per fles
    930 minimaal per dag en max. een liter.

En doe je het goed?
    ;)

Deel Deze Pagina