Mijn joey neemt nu 145 cc... En 6 voedingen per dag Hij is rond de 4 kg (word volgende week weer gewogen) Hij heeft ook verschillende tijden Ligt eraan wanneer hij wakker word De advies telefoon zei dat we hem moesten laten huilen en dan eten geven Vind het sneu... Maar geeft ons wel de tijd om even te spelen met hem,want na zijn voeding gaat hij weer slapen Hoe zit het nou? Is het qua gevoel dat je verhoogt of ook op gewicht?
Ik heb Liam zijn flessen altijd opgehoogd op hoe hij reageerde of hoeveel hij zelf wou hebben,, niet op gewicht,, Liam dronk met 4 dagen al 90cc 6 flessen en met een week zat hij op 120 cc 6 flessen met 10 dagen oowk op 150cc 5 flessen,, ik voedde wel op schema omdat Liam zelf niet kwam voor de voedingen,, Liefsz 8)
Gewicht geeft je een indicatie hoeveel je kind ongeveer nodig heeft. Je kind vertelt je vaak ook hoeveel hij nodig heeft. Beste is om de flessen op verzoek te geven. Je maakt dan iets grotere flessen, die niet op hoeven, je kind geeft aan wanneer hij stopt. Per fles noteer je hoeveel je kind genomen heeft en per dag moet je dan uitkomen op ongeveer 150cc aangemaakte voeding per kilo lichaamsgewicht. Het is prima als je kind de ene voeding meer neemt dan de andere, uiteindelijk, zelf eet je bij ontbijt of lunch ook een andere hoeveelheid als bij je koffiepauze of avondeten! Fles geef je aan je kind op het moment dat je kind aangeeft die te willen. Huilen hoeft niet altijd honger zijn, het kan ook gewoon betekenen, 'mama kom eens hier, ik knuffelen! of een schone luier'. Door naar je kindje te luisteren en naar zijn nonverbale signalen te kijken kom je er achter wat je kind bedoelt.