Buitenbaarmoederlijke. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wetje, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wetje

    wetje Lid

    17 aug 2007
    19
    0
    0
    Noord holland
    Hoi allemaal,

    Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Ik ben meteen opgenomen en 's avonds lag ik op de OK en hebben ze het vruchtje (mn kindje) en mn eileider verwijderd. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee en ben ook wel een beetje bang vanwege dat ik nog maar 1 eileider heb, alhoewel me verteld is dat ik daar niet om hoef te vrezen.

    Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

    Ik zou graag verhalen horen of erover kletsen ofzo.

    groetjes Danielle
     
  2. oppermuts

    oppermuts Lid

    16 okt 2005
    29
    0
    0
    veghel
    hallo ik heb hetzelfde meegemaakt als jij ong 1.5 jaar terug. eerst hadden ze mijn eileider bespaart maar later hebben die die toch moeten verwijderen. ook ik had het moeilijk ook al wist ik eigenlijk niet dat ik al zwanger was. Om dat ze mijn eileider hadden bespaart moest ik een soort van chemo ondergaan maar die mocht niet helpen. door die soort van chemo moest ik 3 maanden wachten tot ik weer zwanger mocht worden en gellof mij dat waren de drie langste maanden ooit. toen ik weer mocht gaan klussen was het de eerste ronde een grote teleurstelling. gelukkig was de 2de ronde raak en heb nu een gezonde dochter van 13 maanden. wat ik dus wil zeggen maak je geen zorgen het kan en snel ook. nou wil je veel sterkte wensen en als je vragen hebt hoor ik ze wel van je.

    groetjes wendy
     
  3. wetje

    wetje Lid

    17 aug 2007
    19
    0
    0
    Noord holland
    Hartstikke bedankt voor je reactie! Het doet me zoo veel goed om dit soort verhalen te lezen nu. ( wel jammer dat je hier ook doorheen gegaan bent).

    Klein vraagje toch nog: Hoe lang heb je nog pijn gehad na die operatie. Ik weet dat ik mn lichaam weinig rust gun op het moment, de pijn is er continu (lichamelijk), ik probeer toch door te gaan zodat ik op emotioneel vlak niet continu met het verlies bezig ben.

    Ik wist al 3 weken dat ik zwanger was en was heel erg blij.
    Hoe stom het ook klinkt misschien, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat het kindje al 3cm was en dat doet nog meer pijn. Sorry dat ik zo doorratel hoor, het is ook een beetje een uitlaatklep voor me.
     
  4. oppermuts

    oppermuts Lid

    16 okt 2005
    29
    0
    0
    veghel
    nee ratel maar lekker het is ook niet niks wat je meemaakt en zeker niet als je al weet dat je zwanger bent ik had het idee gewoon ong te zijn maar had vreselijke pijn tot de dokter zij ga maar eens testen. positief. met spoed naar ok. toen viel het wel mee met de pijn. moest toen iedere dag op controle in het ziekenhuis om te kijken of mijn hcg zakte maar deed het niet genoeg. daarna kreeg ik weer ongeloofelijk veel pijn en dacht flauw te vallen dus weer met spoed naar ok. na die operatie had ik wel veel pijn en voordat ik er lichamelijk weer helemaal bovenop was heeft toch wel ik denk 4 tot 6 weken geduurt. was heel erg moe steeds.

    groetjes wendy
     
  5. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    heej wetje,

    wat verdrietig voor jou dat je een bbz had. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag worden. Ik heb er geen ervaring mee, dus daarmee kan ik je niet helpen, maar wil je wel veel sterkte wensen. Enne... hier mag je doorratelen wat je wil hoor! t Is niet niks wat je hebt meegemaakt.
    Nog 1 tip. Geef je lichaam de rust die die nodig heeft, dan ben je sneller weer de oude. En is er iemand in je omgeving tegen wie je aan mag praten?
    Veel sterkte,

    groetjes sanneke
     

Deel Deze Pagina