Hoe zit het nou???

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja maar ik heb dit in mijn omgeving dus al 3x meegemaakt. Positieve zelftesten, negatieve ggd testen (en ja die mensen hebben zich allemaal 2x laten testen bij GGD om het zeker te weten)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Ik ben iemand die toen corona ' net zijn intreden maakte' pas naar een week klachten positief testen. Hij was echt beroerd, zijn vriendin had het in het ziekenhuis opgelopen en hem dus besmet. Toen waren er natuurlijk nog geen zelftesten. Maar raar is het wel.

GossipGirlxoxo en Mapje vinden dit leuk.
  3. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Zijn jullie bij de sneltest locatie van de GGD geweest of pcr? Of doen ze uberhoupt die sneltesten niet meer?

4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee ze doen alleen nog PCR

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn man maar 1x en die gaat ook niet meer. Hij blijft binnen de komende dagen en vind het dan wel goed geweest. Advies ggd was nog een keer testen maar daar heeft hij vriendelijk voor bedankt.

6. GossipGirlxoxo

Pcr testen hebben we gedaan. Die sneltesten van het ggd zijn volgens mij dezelfde als die we thuis doen.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.815
    113
    Vrouw
    Nou ja wat gek zeg! Je zou toch zeggen: smaakverlies is echt een symptoom van corona.
    Goed dat je man even thuisblijft.

8. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw

Wat bijzonder zeg!! Ben benieuwd hoe de ggd dit kan verklaren. Fijn dat je man zich verder niet ziek voelt en zijn smaak al terug komt.

9. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier ook man besmet. Mijn test op dag 5 negatief (hij zat in zelfisolatie dus heb hem al die tijd en ook dagen erna niet gezien) maar op dag 10 dus wel een positieve test.
    Nieuwsgierigheid: wat weerhoudt jouw man om nog 1x te testen voordat hij uit quarantaine gaat?

10. GossipGirlxoxo

hij is klaar met het hele Corona gebeuren en word een beetje opstandig van alle kromme regels en nu ook nog een in onze ogen een vals negatieve test bij het ggd.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.093
    113
    Ik heb ook een vraag. Als iemand in het gezin positief test, op welke momenten moeten de gezinsleden dan testen? Ik lees dat @Jozefien85 na 10 dagen positief test, maar ik hoor van mensen dat ze na 5 dagen al uit quarantaine mogen, terwijl degene die positief getest heeft (niet in isolatie) nog in quarantaine zit. Ik zie deze mensen zaterdag en ik krijg hier geen prettig gevoel bij.

12. GossipGirlxoxo

als ze gevaccineerd zijn hoeven ze helemaal niet in quarantaine. Als de besmette persoon niet in isolatie is mogen ongevaccineerden 5 dagen na het herstel van de besmette persoon testen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.093
    113
    Dus na herstel inderdaad. Dan is het toch vreemd dat hun zoon (ongevaccineerd) nu weer naar school gaat en hun dochter nog in quarantaine zit? Beide ouders zijn gevaccineerd, dus dat zal dan wel anders zijn.

14. GossipGirlxoxo

ja of 5 dagen na laatste contact. Maar als diegene niet in isolatie gaat dan is de hersteldatum het laatste contact.

15. Jozefien85

Ja het heeft te maken of diegene die besmet is in zelfisolatie is gegaan. Dan is het 5 dgn na laatste contact. Anders 5 dagen na herstel.

Ik denk/hoop dat ik een uitzondering was met zo laat toch positief testen. Uit onderzoek blijkt dat als je besmet bent je over algemeen op dag 5 positief test.

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Met de spreiding tussen 2 en 12 dagen.

Mijn vriendin heeft ook pas 8 dagen na haar man positief getest (hij zat al die tijd in isolatie).

17. Jozefien85

Ja dit klopt. Maar het gekke is dat je bij een negatieve test op dag 5 (bij geen klachten) uit quarantaine mag

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Klopt, obv de grootste kans vermoed ik.

Op gegeven moment moest een versoepeling komen op die quarantaine van 10 dagen (in het begin zelfs 14).

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.815
    113
    Vrouw
    Maar wel het advies om tot tien dagen afstand te houden van kwetsbare mensen.

Deel Deze Pagina