Hoe zit dit? Snap het niet meer. Gynaecoloog heeft na follikelmeting (eitje 16 mm.) gezegd dat ik woensdag of donderdag de eisprong zou hebben. Gisteren (dinsdag) had ik een negatieve ovulatietest (Matcare). Vandaag (woensdag) is ie wéér negatief! En als ie vandaag (woensdag) negatief is dan heb ik toch volgens de ovulatietest morgen (donderdag) toch geen eisprong? Hoe zit het nou? Gynaecoloog vertelde me dat een eitje ongeveer 3 mm. per dag groeit en dat ie springt als ie ongeveer 22 mm. is. Dus ja, dat zou dan woensdag/donderdag zijn. Maar ja, nu die ovulatietest.............. ? Waar moet ik nu vanuit gaan? Dat wat gyn. heeft gezegd óf de Matcare-test.... :
Ik zou van beide uitgaan. Meestal groeit het follikel zo'n 1-2 mm per dag en springt bij 18-22mm, dus het kan ook best zijn dat het een dag of 2 langer duurt voor ie springt. Maar kan ook zijn dat je een korte LH-piek hebt en je 'm dus met ovutesten mist als je 1x per dag test. Misschien 2x per dag testen? Heel veel succes!
hey hey ja t is en blijft een misterie soms maar als hij negatief aangeeft kan je ook onmogelijk een ei hebben of krijgen ik ben nu al vanaf dag 4 aan het testen (zie album) omdat ik nu zeker wil weten wanneer ik mijn ei heb. als de ovutest de teststreep donkerder is dan de controle lijn heb je 24/36 uur later je ei volgens de bijsluiter van mijn ovu (sensitest) het is bij mij ook heel raar want de ene dag is hij donker en de andere dag weer super licht. wat is jou cyclus en op welke dag zit je nu ?
Mijn vorige cyclus was 30 dagen. Daarvan had ik op de 13e dag de eisprong. Volgens de gyn. en volgens FF ook. Nu zit ik inmiddels ook op de 13e dag, en volgens gyn. zou vandaag/morgen de eisprong plaatsvinden. Maar de ovulatietest zit een beetje vervelend te doen, door gisteren helemaal niks en vandaag maar een vaag streepje te laten zien...!
als je gister niks had en vandaag een beetje dan wilt het wel zeggen dat je lh waarde aan het steigen is dus ik weet niet of je bij mij hebt gekeken maar daar heb ik ook een zooi ovu's staan maar daar zie je dat er ook geen touw aan vast te knopen is, dan weer donker en dan weer licht, maar mn piek heb ik nog niet gehad, komt maandag of dinsdag als t goed is. misschien is het handig om dan toch 2x per dag te testen
Mja, maar bij die ovu.testen die ik heb mag je 4 uur van te voren niet geplast hebben, en ochtendurine mag ook niet... Dus ja, dan lukt het mij alleen maar om rond de klok van 18:00 uur te doen...
ik ga smorgens om half 7 plassen en om 8 uur testen en dan als ik klaar ben met werken anders kan ik het ook niet 2x per dag doen. en staat dat er dan dat je 4 uur niet geplast mag hebben ? bij mij niet... kan je er geen foto's van maken ?
Mja, dat staat er echt. In de bijsluiter van Mat Care (midstream): - Zorg dat u voor het uitvoeren van de test 4 uur niet plast en 2 uur niet teveel drinkt. - Voer de test NIET uit met ochtendurine maar met urine opgevangen tussen 10:00 uur en 22:00 uur. - Voer de test iedere dag op hetzelfde tijdstip uit. Rond de middag (12:00 uur) is het beste tijdstip. Nou ja, we gaan vanavond voor de zekerheid dan maar 'aan de klus' en morgen desnoods weer!
hahahahaaha ja klussen kan nooit kwaad toch Maar t is goed dat ik t weet nu want dat staat er bij mij niet bij er staat alleen het is beter om niet met ochtend urine te testen. ik plas dan smorgens om half 7 en net voor ik naar mn werk ga tussen 8 en 9 anders kan ik ook niet testen maar ik zal van t weekend want dan heb ik als t goed is snel mn ei in de middag wel gaan testen :d
Ja, ik ga dan gewoon om een uur of 13:30 voor het laatst naar de wc. Vervolgens drink ik de hele middag niks; anders houd ik het niet vol. En dan om een uur of 17:30 ga ik testen.
ja dat moet ik ook maar doen na 12 uur testen. ik test nu om 8 uur mn 2e plas van de dag zeg maar maargoed ik heb al vanalles geprobeerd, smorgens, smiddags en savonds maar van t weekend moet hij donkerder gaan worden dus afwachten
Nou, ik heb nu 5 ovulatietesten gedaan. CyclusDag 12 t/m CyclusDag 16 (vandaag/zaterdag). CD12 -> bijna geen streepje CD13 -> iets donkerder streepje, maar nog wel héél licht CD14 -> teststreep bijna net zo donker als de controlestreep CD15 -> teststreep iets donkerder als gisteren, maar nog niet zo donker als de controlestreep CD16 -> helemaal geen streep meer In de bijsluiter staat: De piek duurt 1-3 dagen, daarna daalt de LH snel naar de normale hoeveelheid. De ovulatie vindt 20-48 uur na de start van de LH piek plaats. Als mijn piek nu op CD14 is begonnen, kan het dan nog zo zijn dat ik vandaag de eisprong heb? M'n slijm zeg maar, is nu trouwens niet meer slijmerig, maar droog en korrelig... M.a.w. heeft 'klussen' nog zin...?
hey meis ik weet het ook niet meer bij mij was hij op dag 8 en 9 donker en nu loopt hij alleen maar af ik zit nu op dag 12 en vandaag had ik amper nog een streep. maar gewoon klussen je weet het nooit wie niet waagt wie niet wint