hoe zit het nu met ananas?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefke84, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

is dat nu waar van die ananas dat die weeen opwekt? en kun je wel gewoon ananassap drinken of taksi waar ananas inzit? ( de blauwe variant)
    want die vind ik erg lekker! :p
    de een zegt dat het een fabeltje is en een ander weer niet?

2. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Volgens mij kun je gewoon annanas eten hoor! :D ...er zijn wel heel wat verhalen over dingen die weeen op zouden wekken...maar denk dat veel ook wel fabeltje zijn..drink maar gewoon lekker je taksi... :)

Liefs San

3. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik weet van een vriendin die een tweeling kreeg dat ze te vroeg weeën had en dat de gyn in het ziekenhuis had gezegd dat ze geen ananas moest eten of drinken. Dus het zal misschien wel wat doen, maar ik geloof niet dat dat geldt als je ergens midden in je zwangerschap bent, maar meer als je toch al bijna zover bent ofzo....

maar het fijne weet ik er ook niet van.

4. Niet meer actief

volgens mij gaat het om het ananas hart

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ha, ik ben al de hele zwangerschap zo gek op ananas, maar niks geen weeen hoor, :)
    Maar als het toch wel werkt, dan ga ik met een paar weekjes nog even wat heftiger aan de ananas, LOL

6. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    misschien een goede vraag voor de verloskundige

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

volgens mij gaat dit om ananashart.ik eet iedere dat wel ananas verse

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Tja, ze zeggen het... maar ze zeggen zoveel. En volgens mij kan ananas of tonic of wat dan ook alleen weeën opwekken als je lichaam er klaar voor is om te bevallen.

Dus gewoon lekker eten hoor, ik ben zelf ook gek op ananas. En nergens last van.

Groetjes, Wendy

9. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Mijn gynecoloog zei dat ik veel ananas (wel verse) moet eten. Chinees eten en veel sex moest hebben zou ook helpen de weeen op te wekken (ookal moest ik daar niet aan denken).

Maar helaas, het hielp helemaal niks bij mij.
    Ik denk dus dat taksi trinkel wel mag want dat is nietvers.

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ik eet gewoon verse ananas hoor.. en heb dat ook tegen de vlos gezegd, en is geen probleem, schijnt om het hart te gaan

11. Selv

Selv Lid

19 jan 2008
    63
    0
    0
    Kan geen kwaad, ik eet ook al de hele zwangerschap (verse) ananas. Mensen zeggen zoveel!

12. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    bij ananas gaat het om het hart, maar ik hoor van zoveel mensen dat het niet eens werkt. Het SOMS als je al weeen hebt maar echt eerder opwekken doet het niet! Kindje komt toch pas wanneer het er klaar voor is zij mijn verloskundige!

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Taksi kan je wel gewoon drinken, en sinds ik zwanger ben eet ik veel ananasringen uit blik, ik maak het blikje al open met mn jas nog aan hahahaha :)

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik ben op een ananas plantage in Sri lanka geweest en kan me herinneren dat de gids vertelde dat vrouwen daar het ananas hart gebruiken om een abortus op te wekken als ze niet zwanger wilde zijn. Dat verhaal is me altijd erg bij gebleven....maar ik heb er na nooit meer iets over gehoord.
    Ik eet wel verse ananas

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het gaat idd om het ananas hart, maar ik heb nog maar heel zelden gehoort dat het ook hielp ;) .
    Net als van tonic en framboosbladthee - nu helpt dat laatste overigens wel weer om je baarmoeder te versterken en zorgt voor een sneller herstel na de bevalling.

16. Niet meer actief

Het gaat inderdaad om het ananashart en je moet er gemiddeld een stuk of 50 helemaal moet opeten (in 1x) wil je het risico lopen dat het enig negatief effect heeft op je zwangerschap.

Je kunt dus echt gerust een ananas eten hoor!

17. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hihi, ik heb gister nog ananas gegeten, maar het zit er nog steeds hoor ;)

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Ze zeggen dat je dan echt een hele annanas op moet eten dus alleen de schil eraf en dan met hart en al de ananas opeten ....
    Maar t is echt een bakerpraatje

19. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Het schijnt te zijn dat je het HART van de ananas moet eten.
    Maar zoals alle dingen die je kunt doen, zoals sex hebben enzo werkt dit alleen als de baby er toch al klaar voor was om te komen..

Let op mijn woorden IK HEB ALLES GEPROBEERD hahahahahahaha

20. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    als het al werkt ,doet het dan alleen als je lijf er al aan toe was ,en net nog een laatste zetje nodig had!

Deel Deze Pagina