Hoe zit het nu met baby's en zon in de ogen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sukkie, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Omdat wij geen rijbewijs hebben komt ons kind veel in de buitenlucht. Niks mis mee natuurlijk, maar met zo'n dag als vandaag vraag ik me af of het nodig is dat ze een zonnebril op krijgt? Of is het zo dat een beetje zon in de ogen niet erg is maar pal in de zon kijken wel? Wie weet hoe dit zit?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor volwassenen is het al niet zo gezond voor je netvlies geloof ik... vandaar dus de parasolletjes enzo voor op de kinderwagens. Ik zou ze geloof ik geen zonnebrilletje opzetten, maar als je dat wel doet, moet je er op letten dat het eentje is met een goed filter, want als er geen goeie UV-A en UV-B filters inzitten, is het juist schadelijker om zo'n brilletje te dragen, dan om dat niet te doen. Door de zonnebril gaat de pupil namelijk wijder open staan, omdat de bril verduistert, waardoor de schadelijke stralen dus meer in het oog binnenkomen, omdat die door die goedkope brilletjes niet gefilterd worden.
    Ik vind dus een parasolletje of petje met klep handiger ;)

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Babies hebben een speciale filter in hun ogen op jonge leeftijd zodat ze beter tegen zonlicht kunnen. Hoe dat precies zit weet ik niet. Ik denk dat gewoon een beetje in de zon geen kwaad kan inderdaad.

Fleur is nu 1 1/2 en heeft vaak last van de zon in de auto. Ook als we schermen op de zijkanten hebben. Best vervelend. Ze heeft een zonnebril en ik probeer haar eraan te laten wennen maar ze trekt hem natuurlijk de hele tijd af..toen ze jonger was had ze er dus minder last van.

Misschien zijn er anderen die er meer over weten.

Groetjes, Marijn

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    je hebt speciale babyzonnebrillen met een elastiek rondom zodat de bril goed blijft zitten. Maar ik vroeg me inderdaad af of een pet of zo niet beter is zodat de ogen gewoon wennen aan zonlicht

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou geloof ik gewoon voor de pet gaan...

6. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    Ik wilde vorig zomer een zonnebril kopen bij de opticien, maar hij adviseerde toch een pet met klep.
    Is beter, want als je nu al een zonnebril opzet kunnen ze er straks helemaal niet meer tegen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm wij hadden voor wintersport ook voor anne een zonnebrilletje gekocht
    maar het is echt een drama :)

alleen in de auto wilde ze hem nog op uiteindelijk
    want daar stond de zon dan vaak precies in het stoeltje te schijnen...

maar verder moest ie altijd perse af

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij gaan als fae 11 maanden is naar griekenland en ik had me al voorgenomen om vanaf 10 maanden te oefenen thuis, met de zonnebril ;) . Ik ben ook bang dat het anders helemaal niet gaat werken (en dan nog blijft het natuurlijk afwachten!)
    Wij hebben er hier 1 gezien: http://www.0tot24maanden.nl

on topic: Ik zou voor nu geen zonnebril kopen ofzo. Gewoon rekening houden met het zonnetje , fae reageert en reageerde er altijd heel duidelijk op. Ze doet haar oogjes dicht of draait haar hoofdje weg en oja: Bij de eerste zonnestraaltjes die ze ontvangt op haar gezicht (binnen of buiten) moet ze altijd een paar keer niesen :) zo grappig :) !

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    in de winter is de zon toch zo sterk niet?! je ziet vaak snel aan kindjes of ze er last van hebben, ze knijpen dan met een oogjes en draaien het hoofdje weg. Sven kan slecht tegen zon in z'n oogjes. zodra de zon weer wat feller is of als hij hele dagen buiten is zet ik hem onder een parasol. een petje is leuk, maar geen favoriet haha.

pas goed op met de zonnebrilletjes! neem alleen de ce goedkeurde brillen emt uva/uvb bescherming. speelgoed brilletjes geven geen bescherming, maar door de donkere glazen worden de pupillen wel verwijd. de ogen lopen zo dus meer schade op!

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bij Jesse heb ik afgelopen zomer (toen hij nog maar een paar maanden was) steeds gezorgd dat hij niet met z'n snoetje in het zonnetje lag.
    Toen hij groter werd, (ongeveer vanaf hij kon zitten, rond een maandje of zeven) merkte ik dat hij zelf zijn hoofdje van de zon afkeerde en z'n oogjes dichtkneep.
    Ik denk dat baby's en peuters wel een soort ingebouwde afkeer hebben van zon in de ogen. Het doet bij hen vast ook zeer om in de felle zon te kijken, net zoals bij volwassenen.
    Vroeger bestonden er geeneens zonnebrillen, en die kindertjes zijn vast ook niet blind geworden.
    Maar opletten is natuurlijk altijd goed!

Deel Deze Pagina