ik heb tot nu toe altijd gewoon mijn konijnenhok verschoont maar nu las ik gister toevallig op een website van een andere verloskundige dat jhet weer niet mocht. ook heb ik op deze pagina iets gevonden waar staat dat iemand het niet mocht van zijn verloskundige omdat die toxoplasmose parasiet in het hooi kan zitten ofzo? wat moet je daar nu mee? volgens mij heb ik het zelf in het begin ook aan mijn eigen vlos gevraagd en als die had gezegd dat het niet mocht had ik nu niet meer gedaan. maar wat doen jullie nu? ik kan dat arme beest toch wel gewoon s'ochtends zijn hooi geven? wordt moe van die tegenstridige berichten? wat doen jullie?
ik werd alleen gewaarschuwd voor het verschonen van de kattebak, verder niet hoor, en je bent al 31 weken zwanger, als je al die tijd je konijnen gewoon hooi hebt gegeven zou ik niet inzien waarom je daar de laatste weken ineens mee moet stoppen, heb je je vk al gebeld? heb je gelijk duidelijk antwoord
volgens mij mag je t hok gewoon verschonen en m lekker ze hooi geven.... een konijntje kan alleen texoplamodinges hebben als ie rauw vlees eet of als je m rauw opeet/...
ja lijkt mij ook hoor. en alle folders die ik heb gelezen hebben ze ook alleen over die kat. maar ja dan lees je dat weer... (soms wou ik dat ik niet kon lezen hahaha ) nou heb nijn net een lekkere pluk hooi gegeven hoor! maar moet donderdag naar de vlos. vraag ik het voor de zekerheid nog wel een keertje.
http://www.gezondheidsplein.nl/online-s ... onijn.html Dit heb ik gevonden. Ik heb de eerste paar maanden het konijnenhok ook gewoon schoon gemaakt, nooit bij nagedacht eigenlijk...
Als je je dier geen hooi mag geven.. waarom mag je dan wel paarden/koeien enz voeren? die eten ook hooi.. ik denk dat je dan wel bezig kan blijven hoor :S
Nou, zo zit het dus echt niet! Toxoplasmose is geen konijnenziekte. Het konijn is geen verspreider van toxoplasmose. Als een konijn al een toxoplasma infectie oploopt via poep van een jonge kat, dan is het konijn net als de mens een "eindgastheer" en kan de ziekte NIET via de mest verpreiden.
nou het is goed hoor... blijf mijn beestje lekker hooi geven en heb net lekker met hem en zijn nieuwe speeltje gespeeld. leuk balletje met een belletje erin dalijk mogen we de goudvissen ook niet meer voeren... dank jullie wel