Verplicht opnemen van compensatie uren tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Pipelina, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik ben momenteel heerlijk aan het genieten van mijn bevallingsverlof. Nu houd ik mijn uren op mijn werk goed in de gaten, omdat nu tijdelijk mijn ouderschapsverlof is gestopt en ik in de verpleging zit met een jaarurensystematiek. En dan gaat er weleens wat mis.
    Nu zie ik ineens dat ik compensatie uren moet.inleveren voor de feestdagen die tijdens mijn verlof vallen?! Nu kan ik nergens vinden dat dit moet. Oftewel klopt dit? I
    Ik val onder de CAO Academische ziekenhuizen/ UMC's

Weet iemand hoe dit zit?

Gr Pip

2. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat klopt. Die uren zijn namelijk ter compensatie van de feestdagen. Dus als je die dag al vrij bent (zelfs tijdens verlof en bijv ziekte) word daar een compensatiedag ingepland. Het zijn immers geen vakantiedgn of dgn die jezelf in kan/mag plannen. Helaas...

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Klopt, die gaan helaas verloren.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zou wel eerlijk zijn.. je bent tenslotte gewoon vrij die dagen

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.186
    10.768
    113
    snap t nie - je krijgt toch compensatie-uren voor gewerkte uren? Dus als je niet werkt krijg je ook geen compensatie-uren? Of krijg jij normaal sowieso compensatie-uren in de veronderstelling dat je feestdagen werkt?

zit ook in de CAO UMC, maar die compensatie-uren, ach, die zijn net zo virtueel als mn vakantiedagen...

Deel Deze Pagina