morgen moeten we weer naar de gynacoloog en dan gaan we zeker verklaring vragen dat het echt noodzakelijk is dat ik hulp krijg van mijn vriend. andere mantelzorgers is niet mogelijk omdat de enige die dichtbij woont mijn moeder is maar die heeft reuma en kan mij dus ook niet goed helpen. wij hebben geen recht op thuiszorg omdat mijn vriend gezond is en dan moet hij maar alles doen zeggen ze. normaal gesproken kan ik goed voor mezelf en de kindjes zorgen daar geeft me rolstoel echt geen belemmeringen in. de dagen dat de kraamzorg er nog is neemt me vriend vakantiedagen op. meer vakantiedagen kan hij niet opnemen omdat ze bij zijn werk de vakantiedagen moet opbouwen en dat gaat per gewerkte week. hij heeft nog niet genoeg opgebouwd om alle dagen vakantie te nemen. mochten ze morgen met de brief van de gynacoloog nog moeilijk doen dan gaan we de rechtbijstand om hulp vragen omdat we er echt niet uit komen.
Ik hoop dat jullie er uit komen. Anders idd hulp inwinnen bij instanties. Wat een stress zo net voor je bevalling. Veel succes en probeer nog een beetje te genieten van je laatste zwanger dagen.
En? Heb je een verklaring gekregen van de gynaecoloog waar je wat mee kunt? ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden want op deze stress zit je nu ook niet te wachten. Sterkte!
we hebben het gevraagd bij de gynacoloog. alleen vertelde ze ons dat ze geen brieven mogen schrijven daarvoor. we hebben wel nogmaals met mijn vriend zijn werk gepraat en nu hebben we op papier dat we de zorgverlof krijgen. echter staat er ook bij dat we aan het einde van het verlof een bewijs moeten overleggen waarin duidelijk word dat dit ook echt nodig was. we gaan nu met de huisarts praten of hun misschien een verklaring kunnen geven of anders de kraamzorg. ik neem aan dat die ook kunnen zien dat ik na de kraamzorg nog niet veel zelf kan. hopelijk komt het goed. ik probeer er nu niet zo erg veel aan te denken maar het geeft toch wel stres. ik ben al wel blij dat er op papier staat dat we de zorgverlof krijgen. dat geeft wel rust.