Ik ben er helemaal zat van en ik wil beslist geen hormonen meer in mijn lijf, dus beslist geen pil meer, maar ook geen priklip of zo. Welke alternatieven heb ik mbt anticonceptie? Ja geheelonthouding of sterilisatie, maar dat laatste is me iets te definitief.
Koperspiraaltje, Persona methode (is periodieke onthouding met behulp van een apparaatje dat ovulatietesten bij houdt), Barrieremmiddel zoals de FemCap ... Ik zelf ga na mijn zwangerschap waarschijnlijk voor de NuVa ring. Niet hormoonloos maar wel veel minder hormonen dan de pil, en net zo veilig.
PERSONA is niet aan te raden aan die vrouwen voor wie een eventuele zwangerschap absoluut onaanvaardbaar zou zijn Ik geloof dat de Persona voor mij afvalt.
Zat hier net jouw draadje te lzen zie ik je felicitatie bij het "Tussen realiteit..." draadje Heel lief ! DAnk je!
ik heb een staafje in me arm laten zeten misschien is dit iets voor je je kan op internet kijken en zoeken onder implanon
bij het koperspiraaltje kan je wel bevrucht worden, maar kan het niet innestelen, feitelijk kan je dus elke maand even zwanger zijn. ik heb er ook naar geinformeerd en dat is de reden waarvoor hij voor mij afvalt. ik ga wel voor de persona, zou het niet erg vinden om nog een beebje te krijgen. verder is er niet veel zonder hormonsters.
Ik denk dat bij mij de angst om ongewenst zwanger te worden te groot is om de Persona te riskeren. Het zal dus voorlopig anders moeten en anders bij een van ons een knoop er in.