Wanneer vertel je het je naaste familie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tacita, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn er sinds een paar dagen achter dat ik zwanger ben. Ik heb het alleen de drie dames om me heen die wisten dat we ermee bezig waren verteld, verder nog niemand.
    Aan de ene kant wil je het van de daken schreeuwen, maar het is nog zo pril. En ben bang zeker voor onze ouders dat ze er helemaal in op gaan en het alsof op een teleurstelling kan uitlopen.
    Nu zitten we er mss wel aan te denken het mijn schoonzus en zwager te vertellen om toch iets speciaals met zn vieren te kunnen delen. Maar het blijft dubbel.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    O zie nou in een keer toch een topic boven me die hierover gaat :$

3. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik/wij vonden dat onze ouders het als eerst mochten weten, maar dat is denk ik heel persoonlijk. Deze keer bij 8 weken met kerst verteld. Bij de vorige met 6 weken omdat ik toen al zo misselijk was. En ik dacht altijd dat als het mis zou gaan, dat ik/we juist ook van onze ouders steun nodig zouden hebben.

4. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ja het is allemaal nog erg pril en onzeker, maar we zijn erg blij en verrast :D

Ja dat gevoel begin ik dus ook steeds meer te krijgen, dat je die steun wel zou kunnen gebruiken. Alleen voelt het alsof mijn ouders en schoonouders ook 'kwetsbaarder' zijn dan mn schoonzus en zwager. Zeker mijn moeder en schoonmoeder zijn allebei hele emotionele vrouwen. Ik zou zo bang zijn dat ze nu helemaal hoteldebotel zijn en later mss een enorme klap krijgen. Dat heb ik minder bij mijn schoonzus en zwager en ik zou het ook erg belangrijk vinden een goede band met hun op te bouwen nu. Maar nog steeds, het is zo pril. Wat een dilemma ;)

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik heb mijn beste vriendin direct na de positieve test opgebeld.
    En bij 5 weken mijn ouders verteld, en bij 6 weken mijn schoonouders! Je moet gewoon doen waar jij/jullie je goed bij voelen! En mocht het verkeerd gaan, dan neem ik aan dat je het wel verteld aan jullie ouders. Dan zijn ze er ook voor jullie..

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben op de dag van de positieve test meteen aan de naaste familie verteld. SM, schoonzus, vader en zus. En mn beste vriendin. Waarom niet is mijn mening. Als het mis zou zijn gegaan, kon ik hun steun goed gebruiken. De rest van "de wereld" hoorde het na de goede termijnecho van 11 weken.

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om eerst ouders en schoonouders het te vertellen.

Als je twijfelt kan je wachten tot je de eerste echo hebt gehad.
    Dat is nog een week of 4.

8. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Wij kregen met 7,5 week een echo in het ziekenhuis en daar was een kloppend hartje te zien. Wij hebben het daarna direct tegen de ouders verteld en daarna tegen de broers en zussen. Pas met 12 weken hebben we het de rest verteld.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Volgens mij rond 6 of 7 weken, mijn schoonouders door te vragen of ze een goede verloskundige wisten en mijn moeder door te zeggen dat we een echo gingen laten maken. Mijn moeder begreep het overigens niet. hahaha!

Deel Deze Pagina