Mama's, ben ik een slechte moeder?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loulappie, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Nouja de titel zegt het eigenlijk al. Ben ik een slechte mama als ik om 7 uur blij ben dat mijn meisje naar bed gaat? Overdag geniet ik verschrikkelijk van haar hoor begrijp me niet verkeerd. Ik had het er gister met mijn moeder over en terwijl ik het zei voelde ik me ineens zo schuldig zo van welke mama is er nou blij als haar kindje naar bed gaat?! Sommige Vriendinnen verklaren me voor gek die willen hun kindje 24 uur per dag bij zich houden! Ben ik echt de enige die opgelucht is als het 7 uur is? Mischien een beetje stomme vraag maar ik ben toch benieuwd!
    Liefs!

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Natuurlijk ben je geen slechte mama! Het is toch ook behoorlijk intensief een hele dag met je kindje? Ik weet niet of je ook werkt, maar als je altijd thuis bent lijkt me dat best pittig. Tijd voor jezelf schiet er dan een beetje bij in.

Ik heb ook graag mijn meisje dicht bij me, maar ik ben wel gezegend met een super makkelijke baby die veel slaapt. Toch ben ik ook wel blij als het weekend is en mijn man thuis is, zodat ik ook even met de hond kan lopen zonder kinderwagen en hij ook eens een flesje kan schoonboenen.

Volgens mij is een slechte mama een moeder die haar kind(eren) mishandelt, verwaarloosd of niet goed te eten geeft. Als je uit liefde handelt (ook voor jezelf!) kan het niet snel verkeerd zijn toch?

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Neee natuurlijk niet! De dag is zolang met zo'n meisje van 9 maanden! Je hebt ook tijd voor jezelf nodig!

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Helemaal niet! Ik heb sommige dagen dat ik ook blij ben dat het 7 uur is en hij naar bed kan! Dan heb ik tijd voor mezelf. Overdag kan ik vaak niet eens even rustig achter de pc gaan zitten (ja als hij slaapt, maar dan moet ook het huishouden gebeuren), of gewoon mezelf uitgebreid douchen e.d. En dus na 7 uur kan ik alles op mijn gemakje doen!

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Bij ons gaat de vlag uit als de kinderen op bed liggen ;)

Zonder gekheid, wij vinden het heerlijk als 'onze tijd' begint. Lekker onderuit tv kijken, laptoppen of met een wijntje gezellig kletsen. Waarom zouden wij geen eigen tijd mogen hebben en daarvan genieten? We zijn meer dan alleen maar mama/papa.
    Nee hoor, ik vind het heel gezond als je kan genieten van je eigen tijd!

6. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    nee hoor meid!
    hier ook hoor....vindt t heerlijk als ze op bed ligt dan komen we een beetje tot rust joh...heel de dag in de weer ...je hebt zelf ook tijd voor jezelf en je partner nodig!

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    nee hoor je bent geen slechte mama! dus gooi die gedachten maar overboord

Wij zijn ook blij als Teun om 7 uur in bed is en we de avond lekker voor ons zelf hebben......

8. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Slechte moeder hoe kom je daar bij. Ik zeg het ook wel eens tegen mijn moeder of man dat ik het fijn vind als hij om 7 uur op bed ligt. Dan heb ik lekker tijd voor mijzelf. Zeker nu dat de 2e opkomst is is het heel erg fijn als ik hem naar bed brengt. Trouwens dan is mijn zoontje er wel aan toe moet ik zeggen.

Er zullen genoeg moeders zijn die zich ook zo voelen.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee helemaal niet, jij hebt ook je tijd nodig voor jezelf.
    denk als je dat niet hebt, dat je dan ook geen gezellige mama bent.
    Dus lekker van genieten hoor van wel verdiende tijd

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik geniet er ook altijd lekker van als na het eten alles aan kant is en Stijn lekker ligt te slapen en dus niks meer hoef te doen.
    Ik vind echt niet dat dat ons slecht maakt.

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Nee hoor, geen slechte mama.. Niet meer dan normaal. je bent naats moeder toch ook gewoon nog vrouw, vriendin etc die wat tijd voor zichzelf nodig heeft?

Ik heb het hier regelmatig om 20.00 uur als ze naar bed gaat, ook wel gehad voor die dag. Vooral als het een onrustige dag is geweest van de kleine. Dan kan ik even lekker diep ademhalen als ze onder zeil is, en dan begint papa- en mama tijd. Even bijkletsen met een wijntje, gewoon op de bank hangen, computeren etc.. Vaak heb ik dan ook weer de fut niet meer om nog net even dat wasje of strijkje te doen, waarvan ik steeds dacht 'doe ik vanavond wel effe..' voel ik me soms ook weer schuldig over, of een lapzwans. Maar daarna denk ik 'morgen weer een dag', en anders overmorgen wel. Zo'n kleine kost wel energie en je stopt er veel in qua liefde en spelen etc, dus vind ik juist dat je recht hebt om lekker tijd voor jezelf te nemen als dat 's avonds toch kan..

12. sandra v

sandra v Lid

6 mei 2008
    21
    0
    0
    hallo

ik heb zelf af en toe ook dat ik zoiets heb van ga maar lekker op tijd na bed toe als ze bijv vervelend was of dat mijn vriend en ik een avondje samen willen hebben.
    ik vind er niks slechts aan als je je kind op tijd na bed wil hebben.
    net zoals mijn zus die brengt haar zoon ook rond zeven uur na bed en die is drie

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Herkenbaar! Het zijn gewoon zware dagen en ze worden gerund door je kindje.

Mij heeft het wel geholpen anders tegen de dag aan te kijken. Zodra hij in bed ligt ga ik helemaal voor mezelf (dat kan ook huishouden zijn) en zodra hij weer wakker is, is het weer helemaal Siem. En een goede combinatie maak ik als we bijvoorbeeld boodschappen doen: hij geniet van het rijden, ik kan even nuttig en een aangename wandeling combineren.

Ik ken en heb het dus ook soms nog wel, maar dat zegt niets over jouw kwaliteit als moeder. Misschien ben je juist wel zo'n goede moeder, dat je gewoon bekaf bent aan het einde van de dag, omdat je weinig tijd voor jezelf neemt. Probeer bewust met deze gedachte om te gaan en je zult de momenten voor jezelf vinden.

Succes er mee, goede moeder!

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    pfffiew...ik dacht dat namelijk ook wel eens

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb dat ook wel eens....

Wat ik mij afvroeg, wat doen jullie zoal met je kindje de hele dag? Soms weet ik het niet meer hoor.

Ik ga vaak wandelen of weg met de auto. Of op een deken speel, soms speel ik even mee en dan laat ik haar wel alleen spelen (dan voel ik me ook schuldig), maar ze is nu steeds langer op, ze moet ook leren om alleen te spelen of niet?

Wat doen jullie met de kindjes van 8 maanden?

16. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    absoluut niet dat zegt niks over een goede of slechte moeder zijn! noa gaat tussen 18.00 en 19.00 uur naar bed en ik vind het heerlijk! lekker de rest van de avond even rust, je bent druk zat overdag het is niet niets moeder zijn.

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    pff, ben je mal.. Tuurlijk ben je geen slechte moeder..
    Je hebt ook gewoon tijd voor jezelf nodig. Je leeft niet alleen voor je kind, maar ook nog voor jezelf. Sommigen vinden het heerlijk om 24 uur per dag met de kleine te tutten.
    Maar daar ben ik er ook niet een van. Vind het overdag heel gezellig, en vind het fantastisch om moeder te zijn.. Die uurtjes 's avonds, dingen voor jezelf doen (hobby, relatie etc) heb ik ook gewoon nodig. Kwestie van een evenwicht vinden waar jij en de kleine zich gelukkig bij voelen!

18. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Een slechte moeder?
    Welnee meid...!

Hier krijgt Tamara haar laastste fles om 20.00 en daarna gaat ze lekker naar bedje.
    Ik geniet ook van de uurtjes dat ze naar bed is en wij even tijd voor ons zelf hebben of voor elkaar.
    Heerlijk tv kijken, beetje computeren, lekker hapje en drankje op tafel.

Zit er maar niet over in dat je een slechte moeder bent.
    Je bent naast moeder ook zelf een persoon en een vrouw/vriendin van iemand en dat is ook heel belangrijk.

Liefs Elly.

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik geniet ook van mijn heerlijke kindloze avonden hoor!
    Niks om je schuldig over te voelen.

Een vriendin van mij heeft kinderen in de tienerleeftijd, die blijven tot 22.00u beneden zitten.... aaaarg, dan heb je geen tijd meer voor jezelf :(
    Tot het zover is geniet ik van 'mijn' avonden :D .

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee hoor, je bent helemaal geen slechte moeder. Als dat het criterium zou zijn zouden er heeel veel slechte moeders zijn... Dat blijkt wel uit dit topic. :)

Ik ben ook blij als Jelle op bed ligt 's avonds... En vooral sinds hij kruipt en staat... De hele dag moet je hem in de gaten houden, en je kunt hem nog geen minuut alleen laten. Heel vermoeiend soms... Toen Jelle een week of 10/12 was en hij echt hele avonden huilde omdat hij kramp had, heb ik hem ook wel eens bij mijn man in handen geduwt als hij thuis kwam, zo van: Hier! Nu mag jij even... En dan ging ik even boven achter de computer ofzo...

Nietschuldig voelen, meid. nergens voor nodig. Je bent ook nog iemand anders dan mama... En als jij niet goed voor jezelf zorgt, kun je ook niet goed voor je kindje zorgen, toch? ;)

Deel Deze Pagina