Mijn jongste is 6 maanden oud en ik heb twee vragen: - Moet ik bij de overstap van nr 1 melkpoeder naar nr 2 melkpoeder beide soorten gaan mengen voor een geleidelijke overgang of kun je zo ineens op de nr 2 overstappen? Hij krijgt nu nr 1 voor hongerige baby's en ik wil graag normale nr 2 gaan proberen omdat ik hem niet zo hongerig meer vind. - Wat betreft bijvoeding: ik geef nu fruit/groente naast de flessen (4 maal 180/6), maar is het belangrijk om daarbij nog iets anders te geven? Zoals brood of zuivel, diksap, pap,...? Heeft hij hier al iets van nodig of is fruit/groente/flesvoeding voorlopig voldoende? (ben het allemaal vergeten van mijn oudste )
Hoi, Sommige kindjes moet even wennen aan de overgang van nr 1 naar nr 2. Om die reden kan het fijn zijn tijdelijk de nr 1 en nr 2 met elkaar te mengen. Dan kunnen de darmen hier even aan wennen en kan je zelf even kijken hoe het gaat. Je kunt inderdaad nu beginnen met groente en fruit en dit langzaam verder uitbreiden wanneer het goed gaat. Het zal misschien allemaal even wennen zijn, andere samenstelling/structuur voeding. Pap mag ook hoor. Stukjes bruin brood met korst. Straks bij de groente een aardappeltje prakken, rijst of macaroni. Daarna evt. vlees/vis erbij. Groetjes Angelique