hoe lang na verwijderen van mirena zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tesske, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe lang na het verwijderen van de mirena zijn jullie zwanger geraakt en heeft de zwangerschap doorgezet na een aantal weken?

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

Hoi Tesske,
    Mijn Mirena is -na 3jr trouwe dienst- op 2 november verwijderd en op 21 februari hield ik mijn allereerste positieve test ever vast!
    Ik vond het vrij snel, 3 rondes..

Helaas is het in maart mis gegaan, maar dat heeft (volgens mij iig) niks met de Mirena te maken.

Succes met jullie baby wens!
    Groeten Leo

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier mijn mirena 8 maand geleden laten verwijderen maar nog geen beeb hier:(
    Ik hoop voor jou beter!

Liefs

4. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ik heb in januari na precies 3 jaar mijn Mirena laten verwijderen .... in de 2e ronde zwanger geworden maar helaas in de 13e week de zwangerschap laten beeindigen doordat er ernstige afwijkingen zijn ontdekt tijdens de 12 weken echo..... Heeft dus niets met de Mirena te maken.

5. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Ik heb en februari me mirena laten verwijderen..
    vandaag kan ik weer een tesje wagen, dus spannend.

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik heb mijn Mirena laten verwijderen op 19 mei en was in eerste ronde zwanger... Helaas na drie dagen is het misgegaan. Ik heb geen idee of het aan de Mirena lag of niet :'(

7. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

nou ik heb net hier geschreeven.. en ff erna een test gedaan..
    en die geeft zwanger aan.... spannendddd

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Gefeliciteerd meis!

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Gefeliciteerd! Super spannend voor je!!

10. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Hier mirena verwijderd in september 2009, helaas ook hier nog geen kleintje:( pfff nou we wachten maar weer verder... Volgens huisarts kan het trouwens wel een half jaar duren voordat het weer 'normaal' werkt allemaal. Ik had wel na een maand alweer een redelijk regelmatige cyclus.

Succes allemaal!

11. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Ik heb de eerste keer mijn spriraal laten verwijderen en na 6 mnd en wat relatieperikelen weer aan de pil gegaan. Na het stoppen met de pil (3 maanden gebruikt) en de relatie weer goed ging was ik binnen 3 maanden zwanger. Na de mirena heeft het wel even geduurd (6 weken) voordat ik ongi werd voor de eerste keer.
    Nu is mijn mirena na 6 maanden weer verwijderd en gaan we het dus afwachten. Wel werd ik 1 dag voor verwijdering ook ongesteld, wat eigenlijk niet zou moeten met een mirena.. Dus we wachten het af!
    Succes iig!

ps ik hoor idd wel vaker dat een snelle zwangerschap na verwijdering van Mirena niet vaak stand houd. Maar je hoort ook vaker de slechte verhalen ipv de goede verhalen :)

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dat laatste heb ik dus ook gehoord..vandaar ook eigenlijk dit topic.
    Maar in dit topic komt dat eigenlijk niet veelvuldig voor.

13. onsprulleke

onsprulleke Nieuw lid

22 jun 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste keer Mirena laten verwijderen na bijna 4 jaar en na 4 maanden zwanger. Na 9 maanden een geweldige zoon! Nu gaan we voor een tweede, heb 2 weken geleden m'n mirena laten verwijderen en nu twee maal een menstruatie achter elkaar. (binnen 2 weken!) En nu dus even afwachten en hopelijk over 3 weken een test!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Een half jaar na het verwijderen van de Mirena was ik zwanger (na 5 rondes). Dat werd helaas een missed abortion waarvoor ik een curettage heb moeten ondergaan.
    Na de curettage binnen 3 maanden weer zwanger, deze keer goed :).

15. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    half maart mirena laten verwijderen en eind mei had ik een positieve test in mijn handen, en vooralsnog gaat alles goed :)

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Fijn om de positieve verhalen ook te horen!

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dan gooi ik er nog even een vraag in.
    11 dagen na mijn ongesteldheid heb ik 1 dag licht bloedverlies gehad en daarna had ik een dag of 3 een vervelend iets kramperig gevoel in mijn onderbuik.
    2 dagen voor het bloedverlies hebben we geklust.
    Herkennen jullie dat?

18. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hai,
    na het verwijderen de eerste keer al zwanger. Helaas had mijn ei een chromosoomafwijking en het kindje dus ook. Zij is halverwege de zwangerschap overleden. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar wilde ik toch even toevoegen. Succes!

19. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    #19 Mijs, 24 jun 2010
    Laatst bewerkt: 24 jun 2010
    Wat je huisarts zegt, klopt niet, hoor. Na het stoppen van de pil is dat vaak zo, maar na de Mirenaverwijdering niet. Misschien zegt ie het om je gerust te stellen als het niet meteen lukt.
    Hier nog geen kindeke klein (mirena verwijderd maart 2009), maar dat heeft weer met heel wat anders te maken...

20. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hier nog een positief verhaal:

8 juni de mirena tijdens een kijkoperatie verwijderd, 18 juni eisprong en 29 juni had ik een positieve test in handen. Binnen een maand zwanger.

Nu moet ik er wel ff bijzeggen dat ik tijdens de mirena elke maand ongesteld werd, had elke maand een eisprong, mijn lichaam hoefde niet meer opnieuw alles te regelen.
    Ook hebben ze tijdens de kijkoperatie mijn eileiders doorgespoeld om de te kijken of ze doorgankelijk waren i.v.m endometriose.

Groetjes

Deel Deze Pagina