Hoe zit het precies met de kosten..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Joveli, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik heb op het laatste moment (gelukkig) nog opvang kunnen regelen voor ons kleine mannetje. Hij gaat vanaf volgende week 3 halve dagen naar een kleinschalig kdv.
    Heel erg fijn maar omdat het allemaal zo snel geregeld moest worden heb ik geen flauw idee hoe het zit met de kosten.

Als het goed is hoef ik maar een klein gedeelte zelf te betalen aangezien ik nog studeer. Maar waar moet ik dit opgeven? En moet ik het dan eerst zelf betalen dat we het daarna terug krijgen, of gaat dit automatisch?

Hoop dat iemand mij hier iets meer info over kan geven.

Alvast bedankt!

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Op www.toeslagen.nl kun je uitrekenen of je recht hebt op kinderopvangtoeslag en hoeveel dat in jouw geval zou zijn. JE krijgt het niet vanzelf, je moet het aanvragen. Op diezelfde site vind je een softwareprogrammaatje om dat mee te doen. Daarvoor heb je wel je DigiD nodig, maar die heb je waarschijnlijk toch al wel omdat je ook kinderbijslag hebt aangevraagd (mag ik hopen).

Normaal gesproken betaal je zelf de rekening van het kdv en krijg je van de belastingdienst een deel terug in de vorm van kinderopvangtoeslag. Dit wordt maandelijks uitbetaald, rond de 15e van de maand.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Volgens mij betaald de gemeente ook een deel van de kinderopvang omdat jij studeert.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja je moet contact opnemen met de gemeente waarin je woont om een extra deel terug te krijgen. Je krijgt van de belastingdienst namelijk niet je werkgeversgedeelte (1/6) omdat je geen werkgever hebt (neem ik aan?). Dit geld kun je daarom van de gemeente ontvangen.

Ik studeer ook en ontvang het ook. Althans, dat hebben ze me telefonisch toegezegd, ik heb volgende week een afspraak met ze.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    omdat ik op school zit betaald gemeente 1/6 deel en belasting betaald ook goed, ik betaal iets van 50 euro zelf! Het wordt bij mij allemaal geregeld via kdv zelf..belasting maakt over naar kdv en kdv haalt resterende bedrag bij mij er af.

Deel Deze Pagina