Ik heb een vraagje, Wij zijn aan het proberen om zwanger te worden en nu hadden we het laatst over hoe we dat gaan doen met oppas. Mijn man is vroeg van huis, rond een uur of 5. Ik werk in de zorg dus ochtend-middag-avond en nachtdienst. Welke diensten is het makkelijkste te combineren met een baby? Als ze straks naar school gaan wil ik graag de nachtdienst in. Mijn schoonouders wonen naast ons dus hoef niet ver te gaan voor een oppas. Iemand ervaring?
Ik vind de avonddienst. Dan hoeft de kleine maar even naar de oppas. Als ik avonddienst heb begin ik om 13.30 uur of 14.30 uur. Mijn vriend is om 16.30 uur klaar met werken en haalt dan de kinderen op. Als ik vroege dienst of nachtdienst zou hebben zijn ze de hele dag weg.
Je moeder gaat full-time oppassen.? Ik werk 24 uur alle diensten maar gelukkig geen nachtdienst omdat dit weinig voorkomt dat ze open staan. Welke diensten, mag ik eerlijk zijn? Geen. Als ik een vroege heb pluk ik Leander om 6.15 uit zijn bedje om de fles te geven en aan te kleden. Normaal slaapt Leander tot ruim 8.00 a 08.30. Dan gaan we om 06.45 de deur uit. Heb ik een avonddienst dan wordt het nu gewoon lastiger mbt zijn slaapje. Rond die tijd dat ik eigenlijk weg moet is het slaaptijd voor hem zodat ik 9 van de 10 keer ongeveer een uur een jengelend vermoeid kind moet ophouden omdat ik wegmoet om te werken. Maar omdat er toch geld binnen moet komen moet het helaas. En daarom werk ik maar 24 uur, moet er niet aan denken om meer te werken .
Avonddiensten lijkt me inderdaad het makkelijkste te combineren. Probleem op mijn werk is alleen dat de avonddienst 6 of 7 uren zijn. Ik wil dan graag 24 per week gaan werken als dit mogelijk is. Dan zou ik 4 avonddiensten per week moeten draaien. Maar nog genoeg tijd om erover na te denken, eerst maar eens zwanger worden! Bedankt voor de ervaringen! Meer ervaringen zijn welkom.