ik werk op een logistiek bedrijf en op een werkplek waar ik soms te maken heb met harde geluiden maar niet constant, is maar eventjes. is dit nu al schadelijk? het is geen keihard geluid maar zoiets als veel schroeven die in een ijzeren bak vallen... ik weet niet zo goed wanneer het nu kwaad kan en vanaf wanneer ofdat dit niet erg is.
Ik wist sowieso niet dat dat erg is? Ik weet wel dat je kleine nu nog niet kan horen, volgens mij begint dat rond de 18e week dat ze langzaam geluiden gaan waarnemen.
zeker in dit termijn is dat totaal niet schadelijk. ik weet niet precies vanaf wanneer, maar volgens mij ontwikkeld het gehoor zich idd zo rond de 18e week. maar dan nog, alles wat de kleine hoord is vervormd. je kunt het vergelijken met als je zelf met je hoofd onder water ligt. dat is wat je kindje in de loop der tijd ook zo een beetje gaat horen. dus ik denk niet zoals jij de geluiden omschrijft dat dit in heel je zwangerschap kwalijk kan zijn. maar als je je zorgen maakt kun je het natuurlijk altijd aan je vk of gyn vragen
ik weet niet of het schadelijk is, maar ze kunnen er wel van schrikken. Zo ging er laatst een alarm voor het vissen af naast me buik, ik kreeg gewoon even een terugslag, ik denk dat ie zich tussen me ruggenwervels probeerde te verstoppen zo schrok ie! We hebben een kwartier tegen me buik moeten praten voordat ie weer rustig was. Arm kind!
Eerlijk gezegd denk ik dat zelfs áls de baby al kan horen, de herrie die jij zelf in je buik maakt zo luid is dat ze niet gauw schrikken van geluiden. Wel denk ik dat als jij schrikt ergens van, dit invloed heeft op de baby zodat het lijkt of het schrikt. Ik zou me er geen zorgen over maken hoor!
oh gelukkig, ik had ergens gelezen dat het geluid niet hoger mag zijn dan 80db, weet niet precies hoe hard dat is hoor. maar er stond toen ook bij maximaal gedurende acht uur per dag.. nou ik bij mij kan het maar hoogstens 3,5 uur zijn per dag en dan ook niet de hele tijd door zeg maar.. nou jullie antwoorden stellen me wel gerust
volgens mij is het niet zo heel erg, je moet naar je baby luisteren denk ik. Ik ben met 32 weken naar een strandfeest gegaan, trancefeestje. De kleine heeft heerlijk geslapen en pas toen ik lekker rustig in bed lag, begon mijn hele buik te begwegen alsof ze wilde zeggen he waar is de muziek.
Volgens mij kan het geen kwaad. Al kan de baby wel voelen of jij er van schrikt of iets dergelijks. Maar schadelijk is het geloof ik niet. Vraag anders ff bij de vk na.
Geluid en lawaai op het werk Hard geluid kan schadelijk zijn voor het kind in je buik. Zorg daarom dat je niet wordt blootgesteld aan geluid dat harder is dan 80 dB (A). Om te weten of geluid te hard is, kun je de volgende regel hanteren: als je je stem moet verheffen tegen iemand die tegenover je staat omdat er omgevingsgeluid is, dan betekent dat dat de grens is overschreden. Een popconcert of disco levert dus ook teveel lawaai op. Werknemers in de (metaal)industrie, kinderopvang, zwembaden en in de varkenshouderij krijgen al snel te maken met een geluidsoverschrijding. (website arbobondgenoten)