1e echo en geen goed nieuws....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door AgathaZwaan, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hallo allemaal,

Ik wil hier toch even mijn verhaal kwijt....mijn vriend heeft 2 kinderen uit een eerdere relatie en heeft zich destijds laten steriliseren. Toen wij elkaar leerden kennen hebben we samen besloten dat we heel graag een kindje wilden, en heeft hij een hersteloperatie ondergaan. Deze is goed gelukt en alle uitslagen waren prima. Na ruim 2 jaar proberen hebben we de moed opgegeven en zijn we niet meer bezig geweest met zwanger worden. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik in februari 2 weken over tijd was en een zwangerschapstest deed die hartstikke postief was. Wij hartstikke blij natuurlijk en we konden het gewoon niet geloven.
    Alles verliep goed, weinig klachten dus we waren super gelukkig.
    Afgelopen donderdag hadden we onze eerste echo, ik zou toen 7 weken 6 dagen zwanger zijn (uitgaande van mijn eerste dag laatste menstruatie). Helaas kwam hier geen goed nieuws uit, de grootte van het vruchtje komt overeen met 5 weken 2 dagen en de grootte van het vruchtzakje met 6 weken 2 dagen. Een enorm verschil dus. Mijn eerste dag laatste menstruatie was 23 januari, 5 maart positief getest en daarna nog verschillende positieve testen gedaan. Mijn cyclus is altijd regelmatig, 27-29 dagen met af en toe eens 30/31 dagen. Een achterstand van 2 weken en 4 dagen zou dus niet kunnen, wat zou betekenen dat het vruchtje gestopt is met groeien. Volgende week donderdag moet ik weer voor een echo om te kijken of het vruchtje toch nog gegroeid is.
    Heeft iemand van jullie dit meegemaakt? Ik vrees voor het ergste maar blijf stiekem toch hopen dat er volgende week een wonder gebeurt. Ik voel me verder nog steeds goed, geen bloedverlies en buikkrampen, maar ja of dat positief is?
    Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
    Agatha

2. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik kan je er helaas geen ant op geven meid maar duim wel met je mee dat het goed is.

3. MvN

MvN Niet meer actief

ik ken jou gevoel...

10 maart had ik mijn eerste echo en ik dacht 8 weken te zijn en toen was er alleen een vruchtzakje ( uitwendig ) te zien en moest ik een week later terug komen want ze dacht dat ik pas 6 en halve week zou zijn.

17 maart terug gekomen en hebben we een geweldig kloppend hartje gezien van 1.3 cm :D

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben IVF gehad en dan weten ze precies hoe oud het vruchtje was.
    Helaas was onze eerste ego ook niet goed. Met 6wkn was er alleen een vruchtzakje te zien en het vruchtje niet in beeld te krijgen.
    We moesten rekening houden met een miskraam.
    Met 7wkn was eindelijk een piepklein vruchtje te zien met hartslag........het vruchtje was pas 6wkn oud.

Nu hebben we afgelopen week een echo gehad en het vruchtje had al 4dgn ingehaald!

Een vriendin van mij is bij alle twee haar zwangerschappen 2wkn terug gezet en ze heeft nu twee gezonde kinderen!

Ik ozu gewoon hoop houden hoe moeilijk dit ook is!

5. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Gelukkig is er dus zeker hoop meis, zo te lezen!

Ik hoop echt voor je dat het vruchtje doorgroeit! Veel sterkte samen..

6. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hallo meiden,

Bedankt voor jullie bemoedigende berichten! Ik ben toch bang dat het niet goed gaat, toen ik net naar de wc ging had ik heel licht bruin bloedverlies....ook al de hele dag het gevoel dat ik ongesteld moet gaan worden. ik vrees het ergste...

7. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb ook een echo gehad. ik dacht 6 weken te zijn en volgens de echo ben ik 5 weken. maar het kan toch ook zo zijn dat het eitje zich wat later genesteld heeft? ik voel me ook goed en geen bloedverlies of krampen. wel een beetje bruinslijm, maar dat hoeft niets te betekenen.
    konden ze wel bloedtoevoer zien. rode vlekken op de echo. dan heb je wel bloedtoevoer en daar moet de vrucht in het begin van groeien. als die rood was dan is het goed.

We moeten positief blijven. zoals je anderen reacties leest hoeft het ook niets te betekenen. positief blijven. volgens mij krijg ik nu pas bij week 12 een echo. dus zit nog lang in de zenuwen

8. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi Hansje,

Ik probeer ook wel positief te blijven maar vind het toch erg moeilijk...heb sinds zondag een beetje bruin verlies en mijn buikpijn is wel aanwezig maar niet erg heftig....gelukkig nog maar 1 dag en dan mag ik voor de echo, komt er in ieder geval einde aan mijn onzekerheid! Jij ook heel veel sterkte en ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan!

Liefs,
    Agaath

9. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Jeetje, kan me goed voorstellen dat je je erg onzeker voelt! Heel veel succes en sterkte! Ik duim heel hard voor je dat het meevalt!

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    en hoe is het nu, hoe was de echo of moet je nog?

11. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    hoi agatha,

hoe was de 2e echo?

ook hier helaas ervaring, ook mijn 1e zwangerschap bleek bij de 1e echo die 9 wk zou moeten zijn, dat het na 5 weken gestopt was met groeien, een week later bleek het vruchtje idd. niet meer gegroeid. Na een curettage ben ik nu, ruim een jaar later nu wél gezond zwanger, Geef de Moed Niet Op!

Ik hoop voor je dat de 2e echo wel goed was, maar in geval het niet zo was, Sterkte!

liefs uit zeeland

12. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi meiden,

Ik was er al bang voor maar de 2e echo was inderdaad niet goed, vruchtje is niet gegroeid sinds de vorige echo. Ben helemaal verdoofd nu, had er al wel de hele week rekening mee gehouden en voelde me ook niet zwanger meer, maar desondanks komt het toch hard aan...nu moet ik beslissen of ik wacht tot het vanzelf komt of een curretage...verlies sinds zondag wat bruin bloed dus hoop eigenlijk dat mijn lichaam het zelf oplost. Heb het niet zo op ziekenhuizen...ik kijk het in ieder geval dit weekend nog even aan.

Heel erg bedankt voor jullie reacties en steun, dat doet me goed!

Liefs,
    Agaath

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wat erg. Heel veel sterkte.

14. sinada

sinada Niet meer actief

Sterkte ermee.

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    jeetje meid, heel veel sterkte!

16. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Woorden schieten tekort, wat erg voor je!

Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina