Hoe zit het?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Averlhach, Jul 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik heb 2 vragen, de eerste is eigenlijk puur eigen interresse, de tweede heeft wel betrekking op mijn jongste.
    Hopelijk kunt u mij het antwoord geven.

1. Overal hoor en lees (las) ik dat je voor een kindje tot 6 maanden maximaal 1 liter kunstvoeding/kunstmelk mag krijgen waaraan de max van 30 schepjes verbonden zit.
    Echter nu hoor/lees ik dat deze 'liter-regel' achterhaalt is en dat er op consultatiebureau's gezegd wordt dat dit niet meer zo is. Klopt dit? En is er ergens de achterliggende gedachten/onderzoeken van?

2. Vanaf wanneer mogen baby's 12 uur achtereen, zonder voeding, slapen? Wat zijn hier de richtlijnen voor?

Alvast bedankt.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Averlhach,

De eerste vraag adviseer ik je even voor te leggen aan het consultatie bureau.
    M.b.t. de tweede vraag is het zo dat alleen hele jonge baby's moeten opassen dat ze regelmatig voeding krijgen. Er is geen geschreven regel voor een vaste leeftijd. Belangrijke voorwaarde is dat het kindje goed op gewicht is en gezond en tijdens het wakker worden niet suf of slap.
    Ik zie dat je jongste al ruim 4 maanden is en dan zou het geen probleem moeten zijn.

Groet,
    saskia

Share This Page