Hoi meiden, Ik kom net bij de gyn weg en met een inwendige echo is vastgesteld dat ik drie follikels heb van 13 a 14mm. Ze heeft me helaas het advies mee gegeven om de komende twee weken condoom te gebruiken Het voelt zo niet goed om deze kans te laten varen... Ik denk steeds, de kans is toch heel klein dat ze alle 3 bevrucht worden. Wat zouden jullie doen, toch nog 1 keer vrijen met het risico op een meerling, of echt deze kans laten gaan? Ik weet het echt niet, hoop dat jullie adviezen hebben. Kan niet echt helder en objectief nadenken op het moment geloof ik... Liefs Demi
Ik zou gewoon vrijen! Wie weet is het raak, wie weet niet! Als het raak is dan moet het gewoon zijn dat jij waarschijnlijk een meerling krijgt. Je moet gewoon doen waarbij JIJ en je mannetje zich goed bij voelen!
tja moeilijk idd denk ik is echt een heel dubbelgevoel .... stiekem zegt mijn gevoel dat ik toch maar zo proberen maar als ik verstandig denk zou ik zeggen de gyn zegt dit niet voor niets.... succes liefs anna
nou ik zou ook gewoon gaan vrijen met de risico dat het een meerling wordt ik zou niet twijfelen maar gewoon doen hoe groot is die kans nou eenmaal
Gewoon doen hoor meid... ik vind het ook een beetje vreemd dat die gyn dat zegt, want bij mij gebeurt dit zo vaak. Zondag nog... bij de echo zaten er twee grote eitjes. Eentje van 14 mm en de andere van 15. Maar dinsdag was alleen die van 15 mm doorgegroeid naar 23 mm. Dus het zegt helemaal niets hoor! Groetjes, Josien
Waarom heeft de Gyn gezegt dat je deze kans moet laten schieten? Is daar een reden voor? Loop jij gevaar bij een meerling? Afhankelijk daarvan kan je pas je besluit nemen denk ik...
Ik slik clomid om een eisprong op te wekken en deze maand heeft mijn lichaam er iets te goed op gereageerd waardoor er 3 eitjes eventueel tegelijk zouden kunnen springen, als ze dus allebei bevrucht worden dan krijg ik een drieling... Maar goed inderdaad hoe groot is die kans nu eigenlijk. Er zijn 2 eitjes van 13 bij 14mm en 1 van 14 bij 15mm dus zo groot zijn ze nog niet. Het zou dan toch kunnen dat er maar 1 doorgroeit uiteindelijk? Oh het is zo moeilijk he... Denk dat mijn mannetje het niet aandurft ...
ik zou het er wel op wagen. Sprak vandaag toevallig een moeder die net een tweeling heeft gekregen 2 maand geleden. En het valt haar zo mee! Wat josien ook zegt, best kans dat er maar 1 eitje springt. Ik heb zoiets van 'wees blij met je ei', zeker als je pco hebt! Grijpen wat je grijpen kan!
Wat een raar advies van je gyn. Als het verder geen medische indicatie heeft, waarom raad ze het dan af? En de kan dat er daadwerkelijk 3 worden bevrucht lijkt me ook heel klein. Maar ook als jij over 3 dagen verwacht dat ze echt springen en je hebt de afgelopen dagen seks gehad is er kan op bevruchting..... Enne, ook zonder clomid kunnen er meerdere eitjes rijpen, maar dan weet je het niet....dus ik zou er lekker voor gaan hoor! Lijkt mij eigenlijk wel fantastisch een twee ling, ben ik ook gelijk klaar Groet Snoozie
Bij 2 eitjes durven ze het nog wel aan in het ziekenhuis maar bij 3 niet. Dit omdat bij meerlingen er altijd meer kans is op complicaties zowel bij moeder als kind. Ik ben inderdaad juist heel blij met mijn ei ook al zijn het er drie! Het is alleen zoooo dubbel allemaal. Gister heb ik nog seks gehad en zondag springen ze waarschijnlijk, technisch gezien is er inderdaad nu al een kans op bevruchting.
Ja, Demi, het is idd wel heel dubbel. Toch denk ik dat de kans dat er 3 bevruchte eitjes goed innestelen heel klein is...ik denk dat je wel serieus moet nadenken of een tweeling eventueel een probleem zou zijn voor jullie. Verder zou ik me denk ik voor mijn kop slaan als ik deze ronde niet zou wagen....stel dat er volgende maand niets is. Maar ja, dat is meer een persoonlijk gevoel, het moet denk ik welke keuze je ook maakt, wel goed voelen. Even een gek voorbeeld, wij zouden met oud en nieuw naar een heel tof feest gaan, erg duur en dan ook helemaal uit ons dak gaan. Maar toen waren we nog niet bezig met zwanger worden. Nu zeiden die vrienden waarmee we zouden gaan, of we dan niet gewoon een maandje met condoom zouden doen. Maar ik wil gewoon die kans niet missen, zeker niet voor een feestje! Succes met het maken van je keuze, Groet Snoozie
Ja inderdaad je wilt elke kanss gewoon pakken! Een tweeling lijkt me super daar zouden we dolgelukkig mee zijn, misschien zelf ook wel met een drieling... haha nee das toch wel een beetje veel van het goeie. Ik zal vanavond het er even goed met mijn vriend over hebben. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie adviezen! ik laat jullie weten wat de plannen worden Liefs
Inderdaad. Overleg het rustug, en kijk dan hoe jullie er beide over denken. Mochten jullie besluiten beide er voor te willen gaan, gewoon doen! Succes! Of moet ik zeggen... veel plezier
@demi.. zoals je bij mn onderschrift kan lezen, heb ik ook clomid geslikt, ook onder behandeling van een gyn. 15 en 14 mm is nog best klein voor een eitje die kan gaan springen, en zoals eerder is gezegd, ze hoeven niet alle 3 groter te worden. Waarom bel je ze morgen niet op, dat je voor nog een fm wilt? Dan kunnen ze ook zien of ze alle 3 groter worden om te springen. (ikzelf persoonlijk zou er wel voor gaan, je hebt de kans dat ze alle 3 bevrucht worden, maar het hoeft niet!)
Dat is ook wel een goed idee Wendy. Misschien bel ik ze inderdaad morgen wel even, als ze zaterdag bijvoorbeeld nog een echo doen weet ik al veel meer. Thanks! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Liefs
is niet zo raar van de gyn dat ie dat gezegd heeft, een drieling zwangerschap is nu eenmaal risicovol en dat moeten ze wel zeggen en dus afraden. zitten nogal wat haken en ogen aan. maar.....je hebt er 1 van 14 en 2 van 13. die van 14 gaat ws wel door, boven de 14mm groeien eitjes door. die 2 van 13 kunnen dus nog weggaan en dus niet verder groeien. ik zou idd wat wendy zegt de gyn bellen en nog een echo laten maken! en zijn het er wel drie...tja, ik zou de kans pakken ook al zei de gyn dat het niet verstandig is
Er is tot nu toe nog niemand van de reacties die er niet voor zou gaan... Hmmm misschien moet ik dit ok even aan mijn vriend laten lezen Op zich zou ik er wel voor durven gaan...
weet je wat het is, als ej zo lang bezig bent als de meeste meiden die gerageerd hebben. dan wil ej iedere kans benutten. en voelt het alsof je anders WEER een kans gemist hebt. en hoe groot zou de kans zijn dat ze alledrie bevruch worden denk ik dan