hoe zit/zag jullie bruiloft er uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinmonster, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

    kleinmonster Fanatiek lid

    19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    zo als de tekst al zegt:


    hoe zit zag jullie bruiloft er uit? wat was jullie dag indeling?

    en ben benieuwd hoeveel jullie kwijt waren
     
  2. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Uhhhhh..

    Vroeg van bedje, want van die ragebol moest een mooi kapsel gemaakt worden..
    09.30 haalde mijn toen nog toekomstige man mij op..
    10.00 tot 12.00 foto's..
    Daarna gezellig met de daggasten geluncht..
    14.00 naar het Gemeentehuis..
    14.30 trouwen..
    Daarna naar onze trouwlocatie.. Hebben we koffie met gebak gedaan en mijn werk (cliënten kwamen toen langs)
    Ook zijn er toen nog foto's gemaakt..

    Rond 17.30 hebben we gegeten, weet de tijd niet precies meer..
    En veulte vroeg 20.00 stonden de eerste gasten er al :D
    Tussendoor de mooiste foto uitgezocht samen met de fotograaf voor het bedankje!

    En de rest van de avond; FEESTJUHHH!
     
  3. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief

    7.00 wekker & ontbijt (ik sliep bij mijn ouders)
    7.30 douchen
    8.00 Makeup/haar
    10.30 Verzamelen van mensen die het leuk vonden om te kijken bij mijn ouders (huis was versierd, ouders hadden taart koffie en broodjes geregeld voor de mensen die rond de lunch bleven) om 10.30 ''belde'' mijn aanstaande aan.
    11.15 Bruidspaar met getuige en fotograaf richting fotolocatie (wij hebben vooraf fotoshoot gedaan) en de ceremoniemeesters naar de locatie. Overige mensen die uitgenodigd waren voor de bruiloft (alles op één locatie) en al bij mijn ouders waren daar een broodje gegeten andere kwamen rechtstreeks naar locatie.
    12-13.30 fotoshoot
    13.45 verzamelen daggasten bij locatie & aankomst bruidspaar
    14.05 Ceremonie
    14.45 Taart & borrel op terras, toespraken, foto's met daggasten. loveshoot voor de daggasten als ze dat wilden. (foto kregen ze achteraf)
    17.30 Diner (voor, hoofd, na en tussendoor nog wat toespraken (2) en achteraf getuigen etc wat cadeautjes gegeven)
    19.30 opfrissen en daggasten richting feestzaal voor koffie en petit four.
    20.00 Aankomst avondgasten
    21.00 Openingsdans
    tot 00.30 uur: feest

    Wij hadden overdag ongeveer 35 daggasten en in totaal 130 gasten op het feest. DJ met saxofonist. Veel gasten bleven ook nog slapen en daar hebben wij 's ochtends mee ontbeten.

    Wij waren tussen de 10.000-13.000 euro kwijt. Wel hebben wij de auto gratis ''gekregen'' de jurk van mijn ouders en het pak van zijn ouders gekregen. Dit was dus echt aan locatie, DJ, fotograaf, kaarten, postzegels, versieringen, bedankjes, cadeautjes, danslessen, visagie, kapper, schoonheidsspecialiste, pedicure, manicure, schoenen, sieraden, bloemen, taart, champagne etc etc etc Wij hadden wel s avonds de drank ''afgekocht'' (vast bedrag per persoon dus) omdat wij flinke drinkers in ons midden hebben... Veel geld absoluut maar wij hebben echt een topdag gehad. Ik geniet er NOG van na :) En we hadden er natuurlijk goed voor gespaard vooraf :)
     
  4. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    7:00 uur op
    8:00 met kinderen bij ouders aangekomen
    8:30 kapsel, make-up, omkleden enz.
    11:00 man kwam me ophalen
    tot 13:00 ongeveer foto's maken
    14:00 uur trouwen
    15:30 aankomst op feestlocatie, borrel en bruidstaart, nog wat foto's maken
    18:00 Diner
    20:00- 01:00 Feest

    Kosten denk ik tussen de 13000 en 15000 zonder huwelijksreis
     
  5. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik was om 4 uur al wakker van de zenuwen :p
    08:30 kapper + visagie
    10:00 kwam mijn man me ophalen, corsages opspelden + foto's maken.
    12:30 bij mijn moeder lunchen
    14:00 naar het stadhuis
    15:00 begin van de ceremonie
    Aansluitend gingen we dineren + taart aansnijden
    19:30 naar de feestzaal
    Om 2:30 waren we weer thuis.

    We waren volgens mij tussen de 4000 en 5000 euro kwijt. We hadden gewoon veel geluk. Fotograaf + cameraman voor een vriendenprijsje via mijn man zijn kerk. Auto was een leenauto van de Volvo, waar mijn man werkt, gratis dus. Mijn stiefvader is muzikant, dus die trad op.

    En verder was mijn jurk van eBay en mijn man wilde geen pak, dus dat was ook vrij goedkoop :) En de dag was er echt niet minder om!
    Het meeste geld hebben we denk ik uitgegeven aan eten en drinken voor de gasten.
     
  6. 10:00; Trouwen
    10:30; Naar de Efteling

    En dan zien we wel weer verder :D

    Nee, grapje natuurlijk, dit is onze pre-bruiloft, het echte feest komt nog. Hoe we het nu gaan doen, weet ik nog niet precies, omdat we nu officieel niet meer hoeven te trouwen dan, gezien we dat vooraf doen, maar anders was dit de planning;

    9:00; Opgehaald worden door de trouwauto en vertrekken richting Efteling
    10:00; Foto's maken in de Efteling
    13:30; Richting de trouwlocatie
    14:30; Ceremonie
    15:30; Bruidstaart aansnijden / eten / gelegenheid voor foto's met familie
    17:30; Diner
    20:00; Iedereen naar huis en wij naar de bruidssuite :D
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    06.00 wakker worden en naar schoonouders
    06.30 eten
    07.00 douchen
    07.45 naar kapper
    09.45 klaar(schoonmoeder ging ook mee, dus die moest ook)
    10.15 aankleden
    10.30 visagiste
    11.00 broodje eten en laatste dingen pakken
    12.00 gasten kwamen aan
    12.15 belde mijn man aan!
    12.30 naar gemeentehuis
    13.00 ceremonie
    13.45 foto's maken achter gemeente huis met de daggasten
    14.30 naar schoonouders huis. Koffie thee en koekjes
    14.45 wij naar foto locatie voor foto's van ons en onze honden
    16.00 terug en even rusten zitten, kaartjes bekijken enzo
    17.00 eten
    18.45 bruidstaart aansnijden en toasten
    19.45 naar feestlocatie, zat 50 meter verderop:p
    20.00 feest begint
    01.00 feest afgelopen

    Toen rusten de laatste gasten uitgezwaaid naar m'n schoonouders gegaan, die p jurk uit:p en naar huis.
    Al met al was het half 4 dat we thuis waren:p
     
  8. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    hahaha, hoezo p jurk? ;):p Hij stond je prachtig!

    Onze trouwdag:

    5.30 opstaan, douchen, kop thee en de stoep schoonmaken (was roze van de veregende roosjes)
    7.00 kapster hier
    9.30 kwam man
    10.00 uur was ik klaar ;) en gingen we weg, foto's maken
    11.45 bij de feestzaal voor een broodje en wat drinken, daar was alle familie
    13.00 trouwen op het gemeentehuis
    14.00 trouwen in de kerk
    15.30 wij met de pastoor en wat medewerkers van de kerk koffie gedronken, zij hadden zelfs taart gehaald voor ons.
    16.30 aankomst bij de zaal
    17.30 buffet
    20.00 begon het feest
    1.00 uur feest afgelopen toen zijn we gaan borrelen met het personeel
    3.00 uur zoon opgehaald bij mijn vriendin, want hij trok het om 23 uur niet meer.
    3.30 thuiskomst, zoon op bed gelegd en trouwkleding uit, kop thee gedronken.
    5 uur lag ik in bed :D

    Waren rond de 7.000 euro kwijt.
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    8 uur opstaan.

    een paar uur rijden van Gilroy naar Reno
    In een achterafkamertje van de trouwkapel mijn jurk aangetrokken (gewone nette jurk) en mijn man zijn kleren.

    14 uur getrouwd

    Daarna op zoek naar een slaapplaats die vanwege een druk bezocht trein weekend niet te vinden was.

    Rond 19 uur een restaurant gevonden en daar wat gegeten en toen maar een paar uur terug gereden weer naar Gilroy (mijn zus woont daar en zij en haar gezin waren erbij)

    En onze huwelijksnacht doorgebracht op stretchers bij mijn neefje op de kamer:D

    En ik zou het zo weer over doen ( zowel man als ik houden er niet zo van om in de belangstelling te staan dus een traditionele bruiloft zou echt onze nachtmerrie zijn)
     
  10. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Oh ... pffff ... moet ff graven ;)

    8.00 opstaan (wij sliepen bij mijn schoonvader)
    9.00 mijn ouders staan op de stoep
    9.15 ik ga met mijn moeder naar de kapper en de visagist
    (manlief haalt in diezelfde tijd mijn boeket en de corsages op)
    de rest van de familie arriveert (zussen, mijn vader en zijn vriendin, zwager)
    11.30 ontvangst van de daggasten in het cafe naast de Gravenzaal (H'lem) voor een broodlunch door de ceremoniemeester
    12.30 aankomst bruidspaar
    13.00 korte huwelijksvoltrekking (echt niet meer dan een kwartier, alleen het hoognodige)
    13.30 vertrek van de bruidsstoet naar de Basiliek
    14.00 huwelijksvoltrekking in de kerk
    15.00 vertrek van de kerk naar de receptielocatie
    15.30 - 17.30 receptie
    17.30 vertrek bruidspaar naar huis (wij hebben even een uur voor onszelf ingelast, even rust, even geen mensen, even bijkomen)
    In die tijd zijn alle gasten die nog op de receptielocatie waren getrakteerd op een wilde vogel show

    19.00 Diner met familie en hele goede vrienden
    23.00 bruidspaar vertrekt naar de bruidssuite - gasten gaan naar huis.

    Dat was het geloof ik ...
     
  11. Lottie

    Lottie Actief lid

    23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    11:00 aankleden
    14:30 trouwen
    16:00 taart
    18:00 eten
    20:00 feest
    01:00 Laatste dans (veel gasten bleven tot 04:00)

    Dit was onze dag absoluut niet vol gepland heel relax en ruimte om dingen te schuiven.
    We hadden 60 dag gasten en 110 avond.
    Fotos zijn nog tussendoor ergens gemaakt!
     
  12. meid

    meid Fanatiek lid

    14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wij hadden een fantastiche bruiloft........

    smorgens kwam de stylist mijn haar en make-up doen, en ook dat van mijn moeder/schoonmoeder.
    daarna kwamen mijn man en 2jongens mij halen. zij hadden het bruidsboeket bij hun, pioenrozen....i love them...
    daarna zijn we in de auto [volvo c70,cabrio] naar de locatie gereden, landgoed de klinze nabij leeuwarden.

    daar hebben wij eerst met de fotograaf foto's gemaakt en zij was tot het eten savonds aanwezig. daarna hebben we met de kinderen een rondrit gemaakt met paard en wagen in de mooie omgeving daar en afgesloten met een picknick.
    ondertussen waren de gasten gearriveerd en stonden ons buiten bij de ingang van het landgoed op te wachten.

    om 14uur begon de plechtigheid. de ringen hebben we de kinderen laten brengen, die waren ingestoken in een pioenroos. ook hebben de kinderen hun 'handtekening' gezet doormiddel van hun vingerafdruk.

    daarna tijd voor champagne en taart, buiten in het zonnetje.
    ondertussen was er voor de kinderen [van onszelf en die van onze zussen] een springkusssen neergezet.

    daarna hebben we met al onze gasten ringsteken met gedaan met een karretje en een paard ervoor.
    was zooo leuk, zelfs mijn opa's vonden het prachtig om te doen!

    rond 6uur stond er in de achtertuin van het landgoed een heerlijke bbq klaar met allemaal bijzondere gerechtjes.

    om 20.30 kwamen de avond gasten en was er een pop/rock band, heerlijk geen polonaise of nl muziek!

    als afsluiter/ bedankje hadden we een snoeptafel, hele tafel vol met mooie en lekkere snoepjes, gasten konden hun eigen snoepjes scheppen in zakjes met de tekst 'liefde is zoet'.

    rond 1.00 was het feest over, gingen de gasten naar huis, behalve wij, ouders en zussen met gezinnen. wij hadden voor hun allemaal een kamer geregeld in het landhuis en voor ons natuurlijk de bruidssuite!
    volgende ochtend lekker ontbeten met elkaar en nog even gezwommen in het zwembad.

    paar dagen later met ons gezin in het vliegtuig gestapt naar portugal.

    wij hadden trouwens ipv receptie boek ofzo een wensboom, in een grote vaas, mooie witte takken gezet en kaartjes gemaakt waar de mensen hun wens op konden schrijven.

    al met al zeker een 15000 euro gekost.

    hadden ongeveer 25 daggasten en 50 erbij savonds bij het feest. niet al te groot dus.

    wat trouwens ook erg fijn was dat we de planning enzo helemaal niet in de gaten hoefde te houden,dat deden de mensen van het landgoed.
    en doordat wij daar bleven slapen konden de kleine kinderen smiddags even in bed en savond daar ook gewoon beetje optijd/als ze moe waren naar bed toe, zelfs de babyfones waren geregeld!
     
  13. Theeleutje

    Theeleutje Fanatiek lid

    5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home

    Whahaha dit was dus serieus mijn bruiloft!
    8 uur trouw auto halen
    Half 9 verzamelen
    9 uur trouwen
    Half 10 koffie met gebak
    10 uur vertrek naar Efteling en daar de hele dag geweest

    En het was heeeeeeerlijk!
     
  14. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik lees graag mee.
     
  15. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Avond ervoor naar mijn ouders gegaan, mijn man sliep in ons eigen huis. Man heeft avond ervoor de trouwauto opgehaald (Audi A6 gehuurd).

    7.00 uur eruit, douchen en ontbijten (tip: ontbijt goed, dat helpt je de dag door!)
    Om 8.30 uur bij de kapper zijn

    Man heeft om 9.00 uur boeket opgehaald en ging daarna naar zijn ouders om zich daar om te kleden.

    Planning was dat om 10.30 uur het bij de kapper klaar zou zijn en dat ik dan naar mijn ouderlijk huis zou gaan om daar de jurk aan te trekken maar het liep ietsje uit. Dus werd pas tegen 11.20 opgehaald i.p.v. 11.00 uur.
    Daarna naar mijn opa (die was niet bij de bruiloft vanwege hoge leeftijd maar we zijn even langs gegaan) en daarna gelijk foto's maken met de gezinnen. Toen dat klaar was zijn schoonouders en ouders weer naar huis gegaan en hebben we nog andere foto's gemaakt. Omdat we het foto's maken ruim hadden ingepland haalden we de verloren tijd weer in.
    Van 12.30 uur tot 13.30 uur lunchen en toen vertrokken naar ons eigen huis (40 min rijden). Daar nog wat foto's gemaakt, kopje thee gehad en het toilet bezocht. :D

    Om 15.30 uur ceremonie
    17.00 uur bruidstaart met bubbels in restaurant.

    We hadden 's avonds geen feest en wilden geen standaard receptie en daarom hebben we ervoor gekozen om de avondgasten mee te laten eten. We hadden een uitgebreid, best wel luxe buffet. Met aansluitend nog een klein toetjesbuffet. Viel erg in de smaak ;)
    Tussen 18.30 - 19.00 uur inloop gasten en om 19.00 uur werd het buffet geopend. Tegen 23.00 uur was iedereen weer vertrokken en zijn wij ook lekker naar huis gegaan. Van iedereen te horen gekregen dat het ontzettend gezellig was geweest en hoe lekker het eten was.
    De volgende dag een weekendje naar een hotel gegaan om bij te komen.

    Kosten: ongeveer 8000 euro. Ik moet er wel bij zeggen dat dit inclusief alles was, dus ook het stomen van de jurk na die tijd, het fotoalbum en ons weekendje in de bruidssuite.
     
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    08:00 is mijn man naar zijn broer gegaan en heb ik me opgemaakt. Mijn tante heeft mijn haar gedaan.
    09:30 kwam de familie naar ons huis en heeft mijn man mij opgehaald.
    10:00 naar het gemeente huis gereden
    10:20 trouwen
    11:00 met zn alle naar de foto locatie
    12:30 naar ons huis voor gebak/broodjes/koffie
    15:00 naar het restaurant.
    15:30 lopend buffet
    17:00 gingen de meesten naar huis

    We hadden een kleine bruiloft incl ons zelf 25 personen. Kosten +/- 1300,-
    Uiteindelijk heeft de bruiloft ons niets gekost.
     
  17. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier vroeg opgestaan en naar de kapper en schoonheidsspecialiste voor haar en make up. Had bij mijn ouders geslapen dus daarna terug naar daar.

    Man mij bij mijn ouders opgehaald daggasten kwamen ook hierheen en koffie gedronken.

    Daarna wij weg om foto's te maken in een atelier tuin.

    De daggasten kregen bij mijn ouders een Italiaanse lunch

    Daarna naar het stadhuis voor de ceremonie. +\- 14:00

    Vanuit het stadhuis proosten op de feestlocatie met de daggasten.
    Daarna kinderreceptie met de +\- 70 kinderen van mijn werk samen met hun ouders.

    Daarna diner met de daggasten met als toetje de bruidstaart en aansluitend het feest met de dag en avond gasten. Tussen 1 en half 2 iedereen uitgezwaaid en wij richting hotel voor de overnachting in de bruidssuite,

    Kosten: veel te veel geld maar was het dubbel en dwars waard:p;)
     

Deel Deze Pagina