Stress tijdens zwangerschap schadelijk voor IQ baby

Discussie in 'De lounge' gestart door MissPuma, 27 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Stress tijdens zwangerschap schadelijk voor IQ baby

Uitgegeven: 27 januari 2007 13:20

LONDEN/AMSTERDAM - Vrouwen die tijdens de zwangerschap zware stress ondergaan, krijgen minder intelligente baby's. Dit blijkt uit wetenschappelijk onderzoek van het Imperial College in Londen, zo meldde de Britse krant The Times zaterdag.

Het IQ van kinderen van stressmoeders ligt gemiddeld tien punten lager dan dat van andere kinderen. De wetenschappers nemen aan dat het verschijnsel te maken heeft met stresshormonen van de moeder die ook het ongeboren kind bereiken via de gemeenschappelijke bloedbaan.

Vorig jaar had onderzoek van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam al uitgewezen dat gestresste moeders vaker huilbaby's krijgen.

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Nou ik heb toch best wel wat stress gehad in mijn zwangerschap: zoals een verhuizing die nog maar net doorging, maar jammer genoeg wel pas 3 dagen na mijn bevalling..., uhm...trouwen nou dat zorg ook voor genoeg stress haha!
    Jullie horen later wel hoe hoog het IQ van Keano is ;)

liefs, misspuma

3. Als dat zo is dan wordt het voor mij maar bidden dan mijn zoontje z'n iq hoger ligt dan die van een pinda :)

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    HiHi tis zonde een pinda

liefs, misspuma

5. Hihi

Ik zie het allenmaal wel, als het idd klopt, dan kan ik daar toch weinig meer aan doen...

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ja en ik al helemaal niet meer :( , ach zolang mijn zoontje maar gelukkig is en trots op wat hij kan!
    Wij zullen hem in alles steunen! En anders geeft ie zijn ma later maar op der kop hihi.

liefs, misspuma!

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ach wat een gelul haha, en WEL tien punten, lekker noemenswaardig, NOT, ik snap niet dat ze dit soort dingen publiceren hoor, ik heb ook genoeg gestresst en heb toevallig net van de week de rapporten van de oudste 2 binnen ben benieuwd hoe ze dat gaan goedpraten dan :p

8. Ja maar Maisy, snap dat dan! :)
    jij telt natuurlijk niet mee, dat begrijp je ook wel :)

Nee, ik ga me daar echt niet druk over maken...

9. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Neeh joh mais!

Kinderen van ASo's zijn bij voorbaat al verdoemd!

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Voor mijn gevoel nauwelijks last gehad van stress, ondanks bloedingen van 8 tot 24 wkn, (voorheen meerdere mk-en,) mijn opa zn overlijden, weeën vanaf 33 wkn etc...

11. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Oh ja, is ook zo :p

Nee maar kom op, wat een BS onderzoeken weer, hebben ze geld teveel ofzo :(

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wat een onzin zeg :(

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ja echt onzin haha en nu heb je natuurlijk massaal die niet meer drop etende en thee drinkende meiden hier die krampachtig ook maar aan de yoga slaan, naast hun visolie capsules :)

14. Ja idd :eek:

Is maar goed ook, je kunt beter een beetje "retarded"zijn als je aso ouders hebt, want als hoogbegaafde heb je helemaal geen thuis meer bij zulke mensen, denk ik dan...

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ghahaha ja dat is zeker zo, ik zge ooka ltijd als mijn kids boos op me zijn en zeggen dat ik dom ben, ach niet zo dom als jij :p Wij passen dus mooi allemaal bij elkaar :)

16. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Dan kan ik maar beter helemaal niet meer zwanger worden. Als er iemand een stresskip is ben ik het wel. :)
    Maar ja, hebben die mensen niets beters te doen dan van die achterlijke onderzoeken doen? :rolleyes:

17. hahaha, nou dat bedoel ik dus ;)
    Is toch heerlijk, lekker dom zijn met je hele gezin ;) :) .
    Ik wordt gewoon lekker gek met mn zoontje, en dan wordt ik dom in mn eentje, en hij slim in z'n eentje, maar gek worden we allebei 8) .

Lijkt me erg gezellig bij jou thuis maisy, denk dat ik daar ook wel bij pas gezien "norm" :) ;)

18. Ach joh, 90% van de onderzoeken is achterlijk en nutteloos.
    Deze stelling is makkelijk te verdedigen gezien het feit dat deze 90% ook uit een onderzoek is gekomen Hahahahahaha!

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hehehe idd! 8)

20. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    laat jullie niet opjutten meiden , eerst lijdt stress bij mannen tot slecht zaad nu weer iq laag bij gestresde as mama's

weet je wat ik van als die onderzoeken krijg ?

pcies stressssssss ;)

Deel Deze Pagina