Anderhalve week geleden ben ik per direct gestopt bij mijn go. Zij stelde ook voor om te stoppen maar ik heb de keuze gemaakt. Mijn dochter gaat er vanaf 1,5 naar toe( is nu ruim 3) en gaat de laatste vier maanden hier krijsend naar toe. Ik mocht niet aanbellen bij de go, ik mocht niet weggaan, ik moest haar vasthouden en als ik weg was huilde ze veel. Bij de pzs krijg ik nog net een kusje en dan is het gelijk spelen. Ook zij herkennen bovenstaande helemaal niet bij S. S zei ook dat de go haar schopte.. Dit gelijk besproken(2x maal) maar dit gebeurde echt niet, gaf de go aan. Vlak daarna dus gestopt. Ik weet dat 3 jarige een rijke fantasie kunnen hebben maar S vertelt ook vaak over de psz en dat klopt eigenlijk altijd als ik het navraag aan de leidsters. Vorige week was S nog om 20.00 uur op omdat ze mocht wachten tot papa thuis was. De tv stond aan op 4 en de tune van gtst begon( wij kijken dit niet). Suus keek ineens om naar de tv en zei: Hey go kijkt dit altijd. Ik vroeg haar wat zij dan moest doen. S zei: Naast de go zitten en ook kijken.. Ik weet dat gtst in de ochtend herhaalt wordt.. Ik heb S verteld dat ze niet meer naar de go hoeft. Eergisteren reed ik naar de Aldi, ik kom daar niet heel vaak en die weg moest ik ook rijden naar de go. Toen S merkte dat ik niet afsloeg, want we normaal doen, riep ze meteen: We gaan niet naar de go he! Ik wil niet naar de go! Ook gaf de go aan dat we de 2 maanden die ik nog moet betalen wel overeenkomen omdat zij ook voorstelde om te stoppen maar nu wil ze wel dat ik maart en april betaal. Zij vind dat ze je tegemoet komt omdat ze ook mij april en mei had kunnen laten betalen.. Aangezien maart al was begonnen.. Ook ligt er nog een dasje van S hij haar en deze zou ze vorige week af komen geven en om afscheid te nemen van S maar nu zijn we een week verder en nog niets gehoord.. Ik ben heel blij met mijn keuze maar voel me ook rot.. Heb ik ons kind daar te lang gelaten . Verder heeft ze gelukkig nooit blauwe plekken gehad maar er zijn bijv in die 1,5 jaar dat ze daar geweest is nooit knutselwerkjes mee naar huis gekomen hoewel S knutselen heel leuk vind. Ik weet het, ik had miss wel eerder aan de bel moeten trekken maar wilde ook niet meteen het vertrouwen opzeggen.. Fij dat ik even mijn verhaal kwijt kan en wat vinden jullie van bovenstaande?
Dat gedeelte over GTST verzint een kind van 3 niet. Het schoppen vind ik lastig, ik geef mijn oudste zoon ook wel eens een speels klapje voor z'n billen (moeilijk uit te leggen zonder dat het heel fout klinkt) en een kind zou daarvan kunnen maken dat ik hem sla en dan zou het geen leugen zijn. Ik snap dat je met dat schoppen zit, zou ik ook hebben. Maar ik vrees dat je daar geen duidelijk antwoord op gaat krijgen. Je dochter kan de situatie niet verduidelijken en als de go ontkent zul jij daar je twijfels bij houden. Ik zou het voor nu laten gaan, ik zou zelf denk ik geen behoefte hebben om je dochter nog afscheid te laten nemen en die sjaal zou ik ook laten zitten. Ik zou het hoofdstuk willen sluiten en geen contact meer willen.
Vervelend dat je dochter het niet naar haar zin had bij de go. Als het klopt wat je dochter zegt is het natuurlijk ook echt een slechte zaak. Ik denk alleen wel dat het als go moeilijk is je te verantwoorden in je eentje aangezien er verder niemand in de buurt is die dit ook kan beaamen. Het is dan jouw woord tegen het hare. Ik vraag me wel af of je het bureau hebt ingeschakeld om eens te gaan kijken/controleren, of evt. een andere instantie. Want daar lees ik niks over. Je zou mij niet druk gaan maken om het moment waarop je wel of niet gehandeld hebt, want je heb ook geen bewijzen dat je dochter het écht heel slecht had. Al wijzen de signalen er achteraf wel naar.
Kan het niet gewoon zo zijn dat ze daar niet heen wil omdat ze jullie dan mist? Peuterspeelzaal is natuurlijk ook veel korter en meer kinderen. Daarom daar zonder problemen. De aanname dat je dochter slecht behandeld is na wat ik lees zou ik zelf niet meteen hebben.
Je hebt naar mijn idee goed gehandeld naar de signalen die je dochter af geeft. Ik zou je dochter er ook niet meer heen brengen. Wel zou ik met de gastouder een afspraak maken zonder je dochter om te bespreken wat er nog tussen jullie in staat. Enerzijds heeft je dochter allemaal verhalen over de gastouder die niet overeenkomen met wat je van een gastouder mag verwachten met als gevolg het beëindigen van de opvang, anderzijds vraagt de gastouder nakoming van de overeenkomst bij het opzeggen van de opvang. Ik zou me op het standpunt stellen dat het haar als professional niet gelukt is je kind een veilig gevoel te bieden en dat je daarom het niet redelijk vindt om zo lang door te betalen. Had de gastouder haar werk goed gedaan (zoals leidsters peuterspeelzaal) dan had ze gewoon haar werk nog gehad. Wie weet kom je op die manier tot een kortere periode dat je nog moet doorbetalen. Juridisch heb je geen poot om op te staan. Je kan niet aantonen dat die gastouder iets verkeerd heeft gedaan. Je kan er daarom wel van uit gaan dat als die gastouder geen zin heeft om met je in gesprek te gaan je gewoon moet betalen.
Bedankt voor jullie reacties! Ze is langere dagen bij mijn moeder en mijn schuonouders, zonder problemen. Ook haar tante(hele goede vriendin van mij) gaat prima( ziet ze ong 1 x in de maand). Bij mijn peettante gaat het ook goed( deze heeft drie keer opgepast en daarom heen heeft S haar in totaal zes keer gezien). Dus denk niet dat het is dat ze mij erg mist. Van de ene kant vind ik het gesprek wel een goed idee, niet omdat ik over het geld wil praten maar miss wel over wat er is voorgevallen. Van de andere kant denk ik dat het miss alleen maar onrust oplevert omdat het idd haar woord tegen het mijne is.. Het gastouderbureau weet dat ik ben gestopt en heeft een mail gestuurd of alles naar wens is verlopen dus miss dat ik daarin kort wat aangeef. Hoe denken anderen go's hierover?
Ik zou zeker in gesprek gaan over het geld, ook met het gastouderbureau. Zodat duidelijk is waarom je de opvang per direct gestopt bent en dat dat ook ergens vast ligt en je niet later nog problemen er mee krijgt oid. Ik vind het heel terecht dat je de opvang per direct hebt gestopt. Als mijn dochters verhalen over schoppen zouden vertellen, dan zou ik ook genoeg weten. Tuurlijk zijn dingen soms anders te interpreteren door een kind, maar je weet, denk ik, van je eigen kind wel hoe en wat en bij een driejarige kun je ook al aardig doorvragen. En GTST kijken als gastouder met je opvangkind(eren) erbij vind ik not done.
Ik zou het zeker aangeven bij het gob, ik vind het namelijk niet klinken als een 'goede' gastouder. Serieus nooit geknutseld in 1,5 jaar?? En gtst kijken met de kids erbij ?? Nee dat vind ik echt vreemd (ben zelf ook gastouder). De rest kun je waarschijnlijk niet veel mee, maar ik zou het wel aangeven bij het gob, zodat als zij op de hoogte zijn van de reden en situatie. Wie weet hebben ze wel meer klachten gehad of krijgen ze die nog, en wanneer er van verschillende ouders een klacht of opmerking staat, is het toch een stuk betrouwbaarder en geloofwaardiger Dus ja ik zou het zeker melden!
Bijvoorbeeld 3 maart opzeggen is weg per 3 april.. Dus wat ze zegt is niet waar. Zijn er geen andere kinderen bij die go? Ik vind het maar een raar verhaal: gtst kijken met je gastkind?! Wij kijken helemaal geen tv in principe, uitzondering daargelaten, maar dan wel een kinderfilmpje. Ik vind dit soort go zo jammer, ze verpesten het voor alle goede gastouders. Nooit knutselen, is toch juist leuk. Wij knutselen bijna dagelijks. Wat betreft het schoppen: dat weet je niet 100% zeker, want ze kunnen ook dingen anders zien/vertellen. Daar komen soms ook hele rare dingen uit nml.
Ik zou zeker je klachten kenbaar maken bij het go bureau. Dan heb je het in ieder geval gemeld en zal er iets vastgelegd worden (neem ik aan). En op basis van de contractvoorwaarden zou ik alleen de periode betalen die je verplicht bent.
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan haar er weg te halen. Je gevoel was er niet goed bij. Maar je moet jezelf geen verwijten gaan maken dat je haar eerder weg had moet halen. Achteraf gezien is het een opstapeling waardoor je je afvraagt niet eerder te zijn gestopt, maar in het proces heb je dat overzicht nog niet waardoor het minder erg lijkt. Mijn dochter is op school langdurig mishandeld door haar juf. Ik had ook onderbuikgevoelens en ik wist van incidenten maar zag het complete plaatje pas veel te laat. Mijn dochter had toen al een zware chronische angststoornis opgelopen. Achteraf neem ik mezelf kwalijk haar zo lang daar te hebben gelaten. Ik heb het gevoel erg gefaald te hebben in mijn taak haar te beschermen. Ik had de signalen veel eerder juist moeten interpreteren en serieus moeten nemen, had assertiever moeten zijn. Ik verwijt mezelf dat wel maar ik heb er niks aan.
Wat verschrikkelijk zeg, echt mishandeld.. Ik hoop dat je jezelf niet teveel verwijten maakt! Bij een juf bedenk je zo iets ook niet, toch. Ik probeer ook het mezelf niet te verwijten.. Soms vraag ik bij S nog wel eens na wat ze deden aan activiteiten als ze daar was. Verven en kleien mocht niet van de go, geeft ze aan, alleen kleuren. Ik heb toen gevraagd of ze wel eens boekjes las, dit deden ze wel maar S moest dan alleen lezen.. Met mijn man nog over gehad en we gaan een mail opstellen naar het go bureau zonder verwijtend te zijn. Maar waarin wel staat waar we tegenaan zijn gelopen
Wat een rare go! Zo te lezen wil ze wel heel makkelijk geld verdienen! alles wat rommel maakt mag wil ze niet en ze kijkt graag gtst als ze aan het werk is. Rare tante hoor! Ik vind dat je best een pittige mail mag sturen of je meld het aan de GGD want ze mag geen go genoemd worden! Ze doet compleet niks met de kinderen! Is je dochter de enige dan? Anders zou ik er eens over praten met de andere ouders! Want dit kan niet en haalt ons beroep omlaag!
Ik ben zelf gast ouder en heb een heel lieve bemiddeling medewerker. Ik zou in deze situatie absoluut een gesprek met de bemiddeling medewerker aangaan en alles doorspreken. Niet alleen een mail hoor, het gaat om jouw kindje maar zeker ook om punten die niet horen bij de gastouder. Ik vind het heel akelig om te horen zeg! Wij knutselen ook niet heel veel, althans, we spelen veel buiten, kleien graag, ik zet vaak verschillende 'thema's' klaar ( zo hebben we nu een bibliotheekje, gisteren was het een winkel, maar soms maak ik er een poppenhoek van, het hoekje is regelmatig anders ) en zijn de thema's zichtbaar ( Nu dus pasen ) maar ik geef ook geen enorme knutselen mee naar huis.