Het zal aan mij liggen maar ik heb nog nooit vlekken in kleding gehad met zonnebrand….? ik lees zat je zinkzalf oid gebruikt, moet ik dan denken aan sudocreme of zo? Ja daar krijg je vlekken van, van die ( vind ik tenminste) vieze troep Als dat zo is geef ik je het advies om gewoon zonnebrand crème te kopen. Geen vlekken en is daar speciaal voor gemaakt.
Je hebt zonnebrand waar dus zink in zit. Ik denk dat ts die bedoelt. Het lijkt me stug dat ze sudocreme als zonnebrand gebruikt...
mij heb echt geen idee, maar zo te lezen is het troep, in elk geval voor je kleding/ badpakken. ik smeer echt met verschillende soorten en echt nog nooit vlekken gehad, dus ja, lijkt mij een makkelijke keuze dan, tenzij het om medische redenen is en ts deze keuze moet maken. maar bij mij was het in de vuilniszak gegaan
Het zou ook niet mijn keuze zijn. Wat vlekken betreft...ik heb wel bij sommige zonnebrandcremes dat er in witte shirts gele vlekken komen. Ik probeer dus goed op te letten dat dat niet gebeurd.
Ook daar echt nooit last van. Ik smeer s morgens voor ik me aankleed me helemaal in en wacht dan paar minuten. De rest Vd dag smeer ik ook wel, maar niet een hele laag. Maar alsnog raakt dat mijn kleding, en ik gebruik echt verschillende merken eigenlijk
Oh ik smeer me echt niet elke dag in. Maar als ik insmeer dan wacht ik idd ook even voor ik mijn witte shirt weer aantrek.
In de winter niet natuurlijk, dan alleen mijn gezicht, maar in de zomer echt alle dagen, mijn kinderen ook, ik ben daar heel strict in. mijn oudste ging ooit met een vriendje en diens ouders naar een meertje, thuis ingesmeerd en tegen de ouders gezegd dat hij tussendoor echt ook moest smeren, en tussen 12 en 15 uur een t shirt aan en natuurlijk ook zonnebrand meegegeven, waren ze dat vergeten…. Kind compleet verbrand, hele nacht aan het huilen geweest. Ik snap dat gewoon echt niet! Ik kan daar heel boos om worden.
Snap ik ook niets van. Hier is het ook vanaf de lente dat het mooie weer begint tot einde zomer in de ochtend na het douchen ons helemaal insmeren met zonnebrand net als dat je dat anders met bodylotion zou doen. En met zonnige dagen smeer ik tussendoor ook nog. Verbranden is gewoon onnodig.
Hier ook hoor en ook met warm weer tussen de middag verplicht een shirt aan wanneer je in de zon speelt of zwemt , ook met een uitstapje in de zon petten op, ik ben daar heel streng in. en nee dat vinden ze niet leuk, smeren niet, ‘t shirt niet, pet ook niet. Maar liever een boos dan een verbrand kind
Hier idem, in de winter smeren we bodylotion, bij de eerste stralen zonnebrand. En bij zonnig weer herhalen, herhalen, herhalen. Vroeger toen kids nog jong waren ook altijd uv pakjes aan. Ben heel allergisch voor mensen die roepen “ o hoeft niet joh, ik verbrand niet” Die hebben echt geen idee wat voor schade de zon maakt
Mijn middelste is heel getint van zichzelf, donker haar , donkere ogen. Afgelopen week was het bloedheet dus ik zei dat ze eraan moest denken zich in te smeren. Zegt een kennis die erbij staat: dat hoeft toch niet? Zij verbrand toch niet snel? nee dat klopt, maar daarom moet je alsnog smeren. Niet vanwege de kleur, maar vanwege UV en het risico op huidkanker. echt hoor, hoe *** kun je zijn????
Een leraar van mijn zoon beweert dat ook, ze komt van de Ivoorkust en beweert dat het niet nodig is. Onzin natuurlijk. Bob Marley stierf aan een melanoom. Iedereen kan huidkanker krijgen.
Maar dan smeer je toch alleen de delen in die aan de zon worden blootgesteld? Als mijn jongste op een zonnige dag naar school gaat dan smeer ik haar gezicht, hals en nek in en ook haar armen. Maar ik ga niet op delen smeren waar geen zon komt zoals onder haar shirt, broekje of rok. Benen smeer ik dan vluchtig even in maar ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om me iedere dag van top tot teen met zonnecreme in te moeten smeren. Al dat geplak brr
Wat dom zeg! Onbegrijpelijk! ik gebruik trouwens vision hier en ik heb nog een tube van rituals gekregen die ik ook echt heel fijn vind, alleen die is niet waterproof en de vision wel
Dit heb ik dus eens gehad met mijn oudste dochter. Die hadden in groep 6 een uitje naar het strand met de Juffen. Thuis helemaal ingesmeerd, dus alles wat met de zon in aanraking zou komen ingesmeerd. Ook een flesje zonnebrand meegegeven en gezegd tegen haar dat ze wel met de lunch weer moest insmeren. Was ze natuurlijk vergeten en de juffen en moeders hadden ook niet gesmeerd dus kwam ze werkelijk knalrood op haar rug/ schouders en benen thuis. Ik was echt woest, zij verzinnen een uitje naar het strand in juni maar neem dan ook je verantwoordelijkheid en zie er op toe dat die kinderen zich insmeren of help even een handje. Het meest boos was ik nog op die hulpmoeders. Je staat erbij en kijkt ernaar. Hoe moeilijk is het om even met 4/5 volwassenen een rondje ruggen en schouders bij die kinderen in te smeren. Ik heb daar ook wel mijn beklag over gedaan en kreeg wel excuses want het uitje naar het strand was erg rommelig en hectisch geweest en dat smeren was er bij ingeschoten. Ze vonden het zelf ook oprecht vervelend dat het zo was gelopen.
Oh brr nee, ik voel me altijd vies en vettig als ik zonnebrand op heb gesmeerd. De kinderen smeer ik in als ze gaan zwemmen of als we een dagje uitgaan. De jongens zijn geen buitenspelers, dus ze komen eigenlijk niet zo veel in de zon... Als ik weet dat ze langere tijd buiten zijn dan smeer ik ook alleen maar de uitstekende delen in. Meer niet. En ik geef zonnebrand mee.
Ja hier ook enkel de uitstekende delen. Ik krijg echt de gruwel van dat al dat geplak op mijn lichaam, laat staan als het dan ook nog onder een kledingstuk zit, dan blijf ik wel binnen
Dat doe ik ook niet hoor. Ik heb bodylotion in huis voor als de huid eens een keertje wat droger is. Dat is af en toe bij mijn onderbenen het geval, dan gaat daar wat bodylotion op en meer niet. Ik heb nu wel een dagcrème met een spf voor mijn gezicht en decollete, maar dat vind ik eigenlijk al te veel gedoe. Ik ben benieuwd of ik dat volhou
Maar gebruik je niet standaard dagcreme dan? Das hier routine, altijd dag en nacht creme dus gewend altijd te smeren. Dan is het alleen nog kijken welk potje. Als het niet je routine is snap ik dat het lastiger is om aan te denken