Ligt ook wel aan welke zonnebrand je smeert.ze zijn zeker niet allemaal vettig en plakkerig. En net zo als afgelopen weekend was de zon zo sterk, dan moeten ze wel smeren hoor, Wij smeren niet iedere dag hele lijf ( doe ik overigens met bodylotion ook niet maar wel altijd gezicht , hals, armen tot aan oksels dn benen tot aan liezen. Nadeel is wel dat we honderden euro’s per jaar aan zonnebrand kwijt zijn.
Nee vind dat helemaal insmeren het makkelijkste zelf. Dus douchen, afdrogen, onderbroek aan, de rest helemaal insmeren. Dan tandenpoetsen en haren doen, kan de zonnebrand intrekken, en dan aankleden. Wat ik de rest van de dag bijsmeer is wel alleen wat echt in de zon komt dus bij korte mouwen alleen armpjes en nek, gezicht enz.
Ik hou sws niet van smeersels op mijn lichaam en dan al helemaal geen zonnebrand smeersels, afgelopen weekend was ik zelfs nog verbrand op mijn schouders bij hvh, ingesmeerd maar gewoon rood, zo stom. We hebben enkel de pier op en neer gelopen en toen een ijsje gegeten. Afgelopen weekend was de zon echt heel scherp, niet te doen. Blij dat het nu wat minder heftig is.
O nee dat zou ik echt niet trekken hoor al die smeersels op mijn lichaam en al helemaal niet onder kleding haha Ook al is het ingetrokken dan voel ik het nog op mijn huid. Ik zou me dan heel de dag viezig voelen maar dat is echt mijn handicap
Nee dat ligt gewoon ook aan wat je smeert hoor. Een goede crème is zo ingetrokken. Ik kan er zelf ook helemaal niet tegen als iets plakkerig of vettig aanvoelt.
Nee, nachtcrème heb ik niet. Dagcrème heb ik kortgeleden voor het eerst gekocht. Die gebruik ik nu inmiddels een aantal weken, maar er zijn echt dagen dat ik me er echt toe moet zetten. Ik ben in mijn ochtendritueel heel snel klaar: deo, koude washand over mijn gezicht en een kam door mijn haar. Thats it. Dus die dagcrème erbij vind ik een hoop werk
Ik douche als enige in de ochtend. De rest douched 's avonds. En nee, ik smeer me absoluut niet helemaal in elke dag. Ik kom erg weinig in de zon, dus ik zie het nut er niet van.
Voorbeeld klopt helaas niet. Getinte mensen lopen minder risico door huidkanker als gevolg van de zon door de natuurlijke bescherming van melamine. Het melanoom van Bob Marley was een soort die niet veroorzaakt wordt door blootstelling aan zon, maar door genetische factoren. Dit is vaker bij donkere mensen, die krijgen vaak juist huidkanker op lichaamsdelen die niet (veel) blootgesteld worden aan de zon. Dat gezegd hebbende, ook mijn nooit verbrandende kinderen met (licht) getinte huid smeer ik consequent in. Het blijft risicovol immers. Waarom risico lopen als smeren zo makkelijk is toch?
Je hebt gelijk idd. Dat wist ik niet. Toch kunnen ze ook melanomen krijgen door zon, al is de kans veel kleiner.
Kokos smelt gewoon hoor en is heel geschikt om mee te smeren (niet als spf). Met deze temperaturen is het ook eerder vloeibaar dan vast.