Lang verhaal dus ga mn best doen het zo makkelijk mogelijk te houden. Mijn vriend heeft een dochter van bijna 5 met zijn ex ( zijn al 4.5 jr uit elkaar ) Ze wonen ongv 60 km bij elkaar vandaan en hij ziet zijn dochter eens in de twee weken van zaterdag tot zondag. (omgangsregeling is van vrijdag tot zondag ) Zijn ex is best een gemene meid ( om het netjes te houden ) als het niet gaat zoals zij wilt dreigt ze meteen met een advocaat. Ze zeurt in ene dat hu dochter extreem moe is als ze het weekend bij papa is geweest. Terwijl wij niks geks doen met haar op een dagje ballorig/bos/zwemmen/bioscoop na ( dus nee niet alles op 1 dag maar of of ) en zondag gaan we vaak even naar oma. Ze ligt om 7 uur op bed en slaapt vervolgens tot 8/8:30. Ze vindt dat de weekenden te druk worden voor haar. We moeten dus maar binnen blijven. Ze weet ook van mijn situatie af ( heb co-ouderschap met mijn ex maar aangezien hij werkeloos thuis zit hebben ex en ik besloten dat het voor de kindjes nu beter is dat ze doordeweeks zolang papa thuis is bij papa zijn en het weekend bij mama ) Ik heb mijn kinderen dus elk weekend. Op afgelopen weekend na ( Sinterklaas vierde ze bij ex en oma en tantes) Nu wilt ze persee weten waarom ik mijn kinderen niet zie ( hoe ze er bij komt joost mag het weten want ik zie ze gewoon waarop mijn vriend zei dat haar dat niet zoveel aanging en dat ik mijn kinderen gewoon zag. Nu begint ze weer te dreigen dat als we niet het hele verhaal vertellen ze naar de advocaat gaat en ze over 2 weken niet mag komen. Ik heb er allemaal niet zo veel verstand van aangezien alles tussen ex en mij omtrent de jongens op rolletjes verloopt. Hij heeft constant ruzie met zijn ex écht constant ze stelt belachelijke eisen die niet haalbaar zijn voor hem. Wie oh wie kan mij tips geven hoe wij dit het beste kunnen aanpakken zonder dat zijn dochter hier de dupe van wordt
Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee. Maar wat ik vaak lees is een mediator/advocaat, die dus ook bemiddeld tussen beide partijen. Blijkbaar houdt ex zich niet aan regels, want dochter komt alleen zaterdag en zondag ipv vrijdag tm zondag. Sterkte, ik heb nu het gevoel alsof het meisje de dupe gaat worden en ik kan mij niet voorstellen dat beide ouders dit willen.
Klopt. Mijn vriend werkt vaak tot laat op vrijdag hij krijgt het met geen mogelijkheid anders op zijn werk. En ik mag zijn dochter niet halen vandaar dat ze nu op zaterdag opgehaald wordt. Mediator helpt niet hebben ze al geprobeerd. Er is een advocaat bij geweest en een rechtszaak. De rechter heeft uitspraak gedaan er staat zwart op wit dat zijn dochter van vrijdag tot zondag bij hem is eens in de veertien dagen. Dat zij dan verblijft in de woonplaats van vader.
Dat hoop ik ook want dit is niks. Mijn vriend brengt haar nu en haalt haar ( eerst moest hij koffie blijven drinken verplicht ) En dat doet hij nu niet meer. Gekke is als ik mee ga zegt zijn ex helemaal niks en doet gewoon normaal. Zodra ik een keer niet mee ga gaat ze finaal uit dr stekker tegen hem ( en de rest vd week via whatsapp etc )
Moeilijk hier hetzelfde eigenlijk trek je als man vrijwel altijd aan het kortste eind. App gesprekken bewaren evt gebruiken bij rechtszaak. Ze houdt zich niet aan de afspraak. Een rechter kan een boete opleggen maar doen ze vaak niet, want ze is verzorgende ouder en kind mag er niet onder lijden. Je bent niet verplicht te zeggen hoe het met jou zit alleen alles betrekking eigen kind van ex. Ze mag niet het kind weghousen bij je. Je kunt evt met politie proberen kind op te halen, omdat ze het niet af wil geven, moet je wel uitspraak van de rechter meenemen. Of een even mee wil rijden. Maakt vaak wel indruk. Je doet echt niet teveel, de vraag is wat doet ze met het kind. Elke vraag omdraaien. En ja best kans dat het weer uitdraai op een rechtzaak. Zou ik gelijk alimentatie bij laten stellen als ik jullie was. Haal je er nog wat uit. Na 3 jaar zijn er er hier vanaf. Maar ook geheel omdat dochter van mn man nu bij ons inwoont (ga er maar niet vanuit dat ex kind ophaalt of alimentatie stort of iets, meid heeft zelfs geen verjaardagscadeau gehad van der.moeder) Succes... Kan er weinig over zeggen. Alles draait om wat moeder vindt wil en zegt. Je kunt op dwaze vaders kijken. Daar heb je heel.veel van dat soort verhalen, dat ze van alles proberen en dat sommige het al jaren voor elkaar krijgen... Zo rot!
Herkenning hier hoor! De ex van mijn man is ook echt een rare, die ook koste wat kost probeert om haar mening erdoor te drukken en te doen alsof mijn man het laat afweten (terwijl zij hem dagen heeft afgepakt). Dat gaat ook met veel dreiging... Komt in mijn ogen vooral voort uit venijnigheid en jaloezie. Wij houden ons hier heel erg vast aan de gedachte dat mijn stiefzoon het heel erg naar zijn zin heeft bij ons en dat er niks mis met m is (ook hier probeert ze ons aan te praten dat hij overgevoelig is, hij mag niet vies worden, in bomen klimmen, ze belt zowat 112 als hij met een blauwe plek thuis komt, etc etc). Het kan gewoon enorm zwaar zijn voor de 'niet-verzorgende' ouder. Wij doen er eigenlijk weinig aan, het is moeilijk om achter je rechten aan te gaan zonder je scheel te betalen aan een advocaat en niet alsnog aan het kortste eind te trekken.
Pfffff lastige situatie! Dacht dat de ex van mijn verloofde zo'n rare was, maar vergeleken met wat ik hier lees is ze een lieverdje! Verloofde woont in de VS, zijn ex wil niet omwillen van zijn dochter dat hij voor een langere tijd het land uit gaat. En mag ook niet uitreizen met haar. Wat ik redelijk begrijpelijk vind. Ondanks dat wij er de dupe van zijn. Misschien een coach? Ex meer betrekken in wat jullie s'weekend doem in de zin van het in een gesprekje vertellen. Misschien kan je haar een keer zonder de kinderen op de koffie uitnodigen om haar rustig te vertellen waarom je kinderen bij hun vader wonen. Kortom praatte haar. Maar wel op een normale toon. Klinkt misschien raar : maar als de vader van mijn kind een nieuwe vriendin krijgt waarvan de kinderen niet bij haar wonen zou ik ook graag weten waarom niet. Jou kind verblijft wel in het weekend met haar in een huis. Maar dat ze dingen verzint als dat je ze niet mag zien is gewoon dom praat. Vertel het haar op een rustige normale manier. Dat ze bij hun vader wonen omdat hij dagelijks thuis is is toch geen rare reden die je geheim moet houden?
Volgens mag ze dat niet doen als er een ouderschapsplan of omgang op papier is. Aangezien elk kind volgens de wet recht heeft op omgang met haar/zijn vader kan je jeugdzorg bellen als ze zijn dochter besluit weg te houden bij haar vader.