Ik zou het oefenen op een plek waar ie "zacht" valt. Dus op een tapijt thuis, of op gras in de tuin ofzo. Ga tegenover elkaar zitten, of als je alleen bent ... zet zijn favo drinken op een laag tafeltje een eindje verderop. Wat gebeurt er als je hem "vrij" laat lopen met maar 1 hand vast?
Zo loopt hij binnen https://m.youtube.com/watch?v=HKTfh63QnyU let niet op het speelgoed, opruimen heeft weinig nut als hij wakker is En buiten https://m.youtube.com/watch?v=9LstMOPCYi0 Ik ga dadelijk als hij in bed ligt alles goed tegoei lezen en dan ook reageren op jullie antwoorden
Hahahah wat leuk die filmpjes denk dat het vanzelf wel komt bij hem gewoon tijd gunnen. Hij loopt in iedergeval minder houterig en rent beter met de babykamer dan mijn dochter 23 maanden. Zij liep met 16 maanden los maar nu nog lang niet zo goed en soepel als jou zoontje met de babywalker. ( we hebben dezelfde) (Motoriek is niet haar sterkste punt dat wel)
Bedankt. Hier is de motoriek ook niet zijn sterkste punt Verder, met overlopen gaat hij zitten. Aan een handje lopen gaat hij na 3 tot 5 stappen zitten 2 handen idem Als ik hem onder zijn oksels lichtjes vastneem gaat het redelijk Met overlopen gaat hij zitten, kruipt 3 cm en staat weer op Maar hij kan het volgens mij wel, hij zet zijn voetjes wel scheef maar hij kan zo snel met dat ding lopen dat hij volgens mij echt wel kan loslopen maar het niet durft. Hij is de laatste tijd wel gefrustreerd, waarom weet ik niet. Lopen of praten of beiden
Die voetjes gaan vanzelf beter staan als hij langer los loopt. Ons zoontje deed dat met 1 voet zo naar buiten. We hebben nog gedacht aan heupje omdat hij ook in stuit heeft gelegen maar na een foto bleek het normaal te zijn. Toen hij even losliep trok het vanzelf bij en ging zijn voet meer normaal staan. Volgens de arts was het voor het balans. En verder denk ik de babywalker verstoppen en hem uitdagen om zonder te lopen. Als dat ding altijd binnen handbereik staat dan zal hij die blijven pakken om ergens te komen. Zonder dan moet hij kruipen of dus los lopen.
Vorige week de babywalker 2 dagen niet gehad en toen heeft hij alleen gekropen of langs de tafel af enz,... Hij heeft geen moeite met kruipen,als hij zou meedoen aan een kruipwedstrijd zal hij dat winnen en hij doet alles heel soepel. De overgang van kruipen naar rechttrekken, weer zitten enz gaat alsof het niks is. Hij is echt heel koppig en onzeker in zijn dingskes maar als hij het kan dan kan hij het goed maar we blijven oefenen op een speelse manier
Voetjes mochten we nog de kans geven tot januari. Zet hij ze dan nog zo moeten we de fysiotherapeute weer inschakelen.
Wat een schattig jochie hebben jullie!! Mij viel het ook op dat hij wel erg naar buiten loopt. Zou dat het probleem niet kunnen zijn? En dan in combinatie met het niet durven? Het komt vast vanzelf! Misschien toch consequent de babywalker niet meer laten gebruiken? Kan me voorstellen dat dit niet leuk is, maar misschien wordt zijn drang om dan zelf te gaan lopen groter en gaat het lukken. Blijven oefenen en aanmoedigen.
Ik zou je niet te veel zorgen maken. Volgens mij loopt hij goed en is het meer een kwestie van vertrouwen hebben dat hij het kan. Onze dochter loopt nu sinds een maandje en ook meteen goed. Daarvoor voor ons gevoel heel lang aan de hand gelopen. Dat van de 1 naar de ander lopen werkte bij ons ook niet. Dan ging ze op haar knietjes zitten en liep zo naar ons toe. Ik weet niet of het toeval is, maar de dag dat ze ineens los liep hebben we haar in het kinderbadje (we waren op de camping) in zo'n band (geen swimtrainer en ook geen babyfloat, maar iets wat daar op lijkt) laten lopen. Dan liep ze in principe los en hield de band haar overeind in het water. Dezelfde avond liet ze ineens mijn hand los en ging lopen.
Net als bovenstaande zou ik denk ik doen. Het zwembad in! Wij hebben vorige zomer veel in het zwembad gelopen. Ons zoontje had dan zon drijfplkankje in zijn handen. We hadden hem dan redelijk ver in het water, tot zijn oksels en dan kon hij lekker stappen. Hij stapte dan heel veel en snel. Ik weet trouwens ook nog wel dat het hier met lopen ook zo iets was van: wanneer doe je het nou? Je kunt het allang! En wachten duurt natuurlijk lang.....
Hoi, Wij hebben bij onze dochter toen ze ertegenaan hikte een handdoek gebruikt. Deze doe je onder haar armpjes/oksels en je houdt de uiteinde vast en laat je kindje dan lopen en dan langzaam laat je de handdoek steeds losser vast. Heeft bij ons wel geholpen, wie weet ook bij jou. Groetjes Milou
Hier hielp aanmoedigen/spelenderwijs stimuleren ook niet, liet zich gelijk weer zakken. Hij liep vanaf 15 maanden wel aan de hand maar heeft verder nooit langs meubels of iets gelopen, hij ging op een avond midden in de kamer staan en liep...en gelijk stabiel en hele stukken, dat was met precies 18 maanden. Zoontje is ook niet de grootste durfal en heeft gewacht tot ie écht kon lopen, tuurlijk kan je het spelenderwijs proberen maar zou het verder gewoon nog afwachten.
Bedankt allemaal. De handdoek ga ik zeker uitproberen en het zwembad misschien ook. Goede tips Of het bij hem gaat lukken weet ik nog niet, hij moet er eerst vertrouwen in hebben maar het valt te proberen
Als hij eenmaal durft te lopen aan 2 handjes, zou je hem ook 2 pollepels kunnen geven. Hij houdt de ene kant vast, jij de andere. Na een paar stappen laat jij de lepels los (heeft hij niet in de gaten) en loopt hij los. Als hij dan doorkrijgt dat het wel goed gaat, komt de rest ook wel!
Mijn zoon is ook 19 maanden en loopt nog niet los. Sinds een week of twee durft ie aan een hand te lopen en laatst zondag heeft ie de hele ochtend steeds een paar stappen los gezet. Voor de rest niet. Stimuleren helpt niet en het lijkt wel of aanmoedigen juist averechts werkt, omdat ie dan juist weer gaat zitten (het lijkt wel of hij het stiekem wil proberen, zonder al teveel aandacht). Ik geef het dan nu ook niet zoveel aandacht meer. Laat hem wel steeds meer aan een hand lopen en laat dan soms los. Dan loopt hij even door (een, twee stapjes). Kruipen gaat hem gewoon snel genoeg af. Voor mijn gevoel ziet hij het nut van lopen nog niet echt en had zo gehoopt dat hij morgen, op de bruiloft van mijn broertje, zou lopen.
Mijn dochter loopt ook pas met 17,5 maand. Ervoor achter de babywalker of aan het handje, en ik maakte me ook zorgen wanneer gaat ze nu lopen zelfstandig los?? Hoorde steeds meer dat jongere kindjes al liepen. Maar zo opeens uit het niets daar ging ze! Ze is lang onzeker geweest in zich los laten en evenwicht zoeken. Maar ze wilt nu nix anders meer dan lopen. Scheelt me wel hoop was en versleten broeken/leggings nu haha. Nee flauwekul Ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Oefen iedere dag door aan het handje te lopen en opeens los te laten voorzichtig. Of papa aan ene kant en mama aan andere kant en met speelgoed proberen naar andere kant te lopen. Er komt een dag dst die loopt, en dat kan vandaag of morgen al zijn. X
Hij loopt hartstikke goed achter die babywalker. Mijn zoontje ging ook pas met 19 maanden zijn eerste stapjes doen. Kan je hem niet eens een stapje van de babywalker vandaan zetten en hem daar heen laten stappen? Misschien wil hij dat wel? Eerst een stapje, daarna twee stapjes etc.
hier hetzelfde probleem gehad. We hadden dezelfde babywalker en dat werkte heel goed! Tussen door ook geoefend met aantwee handen lopen en daarna aan een hand. Over laten steken tussen tafel en bank. En ineens durfde hij. Nu nog durft hij niet zomaar overal op te klimmen en een trap aflopen is ook nog eng... dus die angsten zal hij blijven houden... Gewoon veel oefenen en niet te veel druk uitoefenene