Hoe zoontje leren los lopen? 19 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Heel veel stimuleren..
    Proberen die babywalker weg te doen en gewoon aan hand mee te lopen..
    Overdreven blij doen als hij los staat tegen de muur en zijn gang laten gaan..

In het begin maakte ik mij ook erge zorgen, plotseling liep ze zelf los en van de één op het ander liep ze goed los..

nu klimt ze zelfs op alles..

2. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje liep met alles wat maar schoof, rolde, enz. Maar los lopen ho maar.
    Gewoon de tijd gegeven. En opeens liep hij los. Dus ik zou me niet te druk maken. Komt vanzelf.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij durft nog steeds niet. De handdoektip geprobeerd maar daar trapt hij niet in
    Babywalker soms weg gedaan en dan gaat hij lopen met zijn stoel, speelgoedbak, onze stoelen,... En dan dreumesvloeken omdat dat niet tegoei gaat.
    Wel kan hij nu bijna 1 minuut los staan zonder enige steun maar vertikt het om een stap voorruit te zetten :p

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Oke, niet pedagogisch verantwoord, maar hier waren koekjes de oplossing:D
    Wij hebben hem met zijn rug tegen de deur of muur gezet en gingen dan zelf een stukje verder zitten/hurken met een koekje. Binnen no-time liep hij. Doordat hij tegen iets aan stond voelde hij evenwicht en bij het zien van het koekje deed hij een paar stapjes vooruit. Tot hij uit eindelijk volledig kon los lopen.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Koekjes werkten ook niet :)
    Maar sinds vandaag kan hij lopen! Hij heeft het alleen nog niet door dat hij het helemaal alleen doet. We hebben zo een grasmaaiertje wat denk ik 500 gram weegt om mee rond te lopen. Dat ding geeft echt 0,0% steun, als er een vlieg op gaat zitten valt het al om.
    Maar ik heb hem er achter gezet en hij nam de grasmaaier vast en ik liep met hem voorruit. Heel hard om gek te doen dus hij zweefde meer en die grasmaaier ging mee.
    Maar daardoor kreeg hij wat vertrouwen en moest hij schaterlachen en toen zette ik hem met de voetjes op de grond. Hield hem stevig vast zodat hij die grasmaaier niet omduwde en daar ging hij en ik liet los! :D
    Hij liep met de grasmaaier, maakte een bocht en liep nog door en toen viel hij maar ik had hem opgevangen.
    Weer gek doen met die grasmaaier en toen ging hij weer! :D

Hij heeft wel door dat die grasmaaier eigenlijk geen steun geeft want hij duwde die eens opzettelijk om met 1 vinger en toen bleef hij gewoon staan.

Fysiek is de steun eigenlijk 100% weg. Nu het psychische gedeelte nog maar dat is denk ik een kwestie van enkele dagen of misschien morgen al.

We zijn trots op hem :D

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Wauw wat leuk!
    Proficiat!

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Fijn dat hij nu loopt! Grappig hoe kindjes verschillen daarin. Hier een die de dag dat hij 11 mnd werd los liep en met 7 mnd al achter de babywalker. Soms wou ik dat hij wat angstiger en voorzichtiger was want hij doet dingen waar hij nog veel te klein voor is zonder angst met flinke valpartijen tot gevolg. Maar leren ervan doet hij helaas niet.
    Alles komt in eigen tempo. Ben voorstander van stimuleren maar niet pushen. De grasmaaier is een mooi middel!

8. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Wat goed zeg!! En leuk zo op speelse manier oefenen! Nog even en hij stapt er vandoor en vergeet de grasmaaier :)

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

En hij heeft al enkele stapjes helemaal los gezet.
    Het gaat alleen nog te rumoerig om het te filmen want je huppelt er toch maar echteraan.

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Goed zo! Je zult zien dat het nu snel zal gaan.
    Mijn zoontje liep met 19 maanden en gaat nu als een speer. En hij valt eigenlijk bijna nooit

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Goed hoor!!
    Onze jongste liep ook pas met 19 mnd los.Had trouwens haar linker voetje ook naar buiten staan maar dat was heel snel verdwenen met naarmate ze langer ging lopen.
    Zij valt ook nauwelijks moet ik zeggen en als ze valt dan vangt ze zich heel goed op.Is met mijn andere 2 kinderen wel anders geweest haha

Geniet ervan!!

Deel Deze Pagina