Hoe zoontje leren op IN de wc-pot te plassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door adi, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje is nog niet zindelijk, maar plast wel regelmatig op het potje. Vanavond heeft hij voor het eerst op de wc geplast.

Ik heb hem op de gewone bril gezet, niet op de verkleiner. Hij zat ook goed naar achteren, eigenlijk net zoals mijn dochters altijd zitten. Maar ja, het is dus een jongen :D

Toen hij begon te plassen schoot het alle kanten op hahaha. De tegels, de wc-bril enz. Ik heb meteen mijn hand maar voor gezet, voordat mijn hele wc onder de plas zat. daarna zat de wc-bril er helemaal onder, ik had een 'zeik'natte hand, en een plasje op de vloer.
    Zijn piemel wijst dus niet omlaag als hij plast. eeuuhhh moet dat wel? En hoe krijgen we dit voor elkaar? :)
    (mijn man was niet thuis, ik zal het vanavond ook aan hem vragen)

Bedankt voor de tips!

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hahaha, ik ben blij dat ik een dochter heb, ik zou het niet weten! Wat vond je zoontje ervan?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als t goed is gaat die niet vanzelf naar beneden haha

Misschien even leren dat ie m een beetje naar beneden moet drukken

4. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon zeggen dat hij z'n piemeltje naar beneden moet houden (dus met z'n hand naar beneden duwen) als hij gaat plassen.

Hier is het ook al een paar keer voorgekomen dat het langs de wc liep ipv erin.

5. adi

adi Niet meer actief

Oh kijk dit wist ik niet. Hhmm.. het zal ook even duren voordat hij zelf zal gaan richten denk ik.
    Hij vond het super grappig, keek vol trots naar wat er gebeurde hahahaha

Maar hebben jullie zoontjes dit meteen zelf gedaan? Of heb je in het begin meegeholpen?

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt het zelfs aardig voor elkaar om er bovenuit te plassen ;) Maar even met je vinger z'n piemeltje naar beneden duwen. Ik denk eerst even voordoen en dat ze het op een gegeven moment zelf wel doen. Kleine van mn vriendin is 3,5, die doet het in elk geval zelf.

7. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Sem plast staand, hij plast dan als de brandweer zoals ie het zegt haha..hij houdt zijn piemeltje dan gericht op de pot..heeft ook even geduurd hoor want hij hield hem in het begin niet vast en dan ging het weleens alle kanten op...a la zo'n op hol geslagen tuinslang hahaha

8. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Gewoon een keertje voordoen en de volgende keren even zich. Inmiddels gaat ie zelf naar de wc (kan ik zelf hoor) en gaat het eigenlijk altijd goed.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Mijn uk staat op een verhoger (die lage witte van IKEA) zwengelt dan zijn piemel over de rand en houd hem vast en gooit dan de inhoud in de pot. Tot nu toe gaat dat voor 99% goed.

Wat je ook zou kunnen proberen is een sticker in de pot te plakken zodat hij daar op moet richten. Dan moet je hem dus wel staand laten plassen.

10. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Mijn zoontje drukt zijn piemeltje naar beneden als hij op de wc zit. Is het voor je zoontje niet handiger om op een verhogertje te staan en dan staand te plassen?

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Inderdaad: naar beneden laten duwen. Heeft hier ook even geduurd voor het kwartje viel ;) En tegenwoordig zakt hij zelf al met zn billen naar beneden en hoeft ie zn piemeltje ook niet naar beneden te duwen.

12. adi

adi Niet meer actief

Bedankt voor de tips!

Ik weet niet of we al staand moeten gaan oefenen, ik wil hem eerst zindelijk krijgen. Op het potje hier geen problemen mee gehad omdat er zo'n rand ervoor zit. Maar hij zegt dat het potje nu te klein wordt, dus voortaan op de wc.

Ik heb me ook kapot gelachen hoor, het was inderdaad net een op hol geslagen tuinslang :)

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier houdt Tijn zijn plasser niet naar beneden maar 'klemt' hem tegen de rand aan. Hij doet dit uit zichzelf. Nooit zo over nagedacht.

14. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Plak zoals in een kroeg een vliegje in de pot of een ander goed stickertje van Dora of Diego of wat hij leuk vind en laat hem daar op mikken !

( vind Dora zo vreselijk dat ik graag heb dat hij op Dora een plasje doet ;)

15. adi

adi Niet meer actief

Maar dat kan toch alleen bij staand plassen?

16. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Nee hoor als je de sticker aan de voorkant doet niet. Tussen de benen in zeg maar !

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dat is ook een goede nooit over na gedacht.

18. adi

adi Niet meer actief

Oh bedankt voor de tip!!

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dit kan ook op po gebeuren als hij zijn piemel niet vast houdt. mijn zoontje houdt zijn piemel wel vast bij t plassen, maar op grote wc verliest hij soms daarmee zijn balans.daarom hebben we nu kleine wc bril voor hem. eerste jaar heeft hij voornamelijk zijn po gebruikt en wc verkleiner met een trapje. en sinds n paar maanden ben ik bezig om po helemaal weg te laten.en nu ook de wc verkleiner met trap heb ik weggedaan. ik heb n beloningstysteem met stickers.
    je kunt hem zeggen dat hij met 1 hand zijn piemel in wc moet richten.

tja dat staand plassen gaan we eerst onder douche oefenen, richten in afvoer. ik heb geen idee wanneer ze staand gaan plassen. in info's die ik vond stond er dat ze tussen de leeftijd 3-4 n overgang maken.

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zei soms 'in het water richten'. dat hoort hij ook wanneer het lukt.

Deel Deze Pagina