Mijn zoon plast wel zittend, maar die laat zijn billen een beetje in de pot zakken, waardoor het eigenlijk altijd goed gaat. Het gaf hier alleen problemen toen we de verkleiner er nog oplegden, want dan plaste hij recht vooruit/een beetje omhoog, zo over de rand heen Toen hebben we hem wel geleerd dat hij zijn piemeltje een beetje naar beneden moest duwen, maar dat was ook niet je van het. Nu dus zonder verkleiner en gaat prima.
Wat een geinig topic! ik herken het niet! Als ik mijn zoontje vast houd op de grotemensenwc-bril (dat moet wel anders zakt hij erdoor), dan gaat het goed: piemeltje hangt boven het gat en wijst naar beneden. Zoon heeft een wat ouder vriendje en die moet wel helpen richten, ook als hij zit, want zijn piemeltje wijst wat meer naar voren. Op het potje ook geen probleem: plas komt netjes in het potje terecht. Ik denk dat eea dus ook te maken heeft met hoe ze gebouwd zijn? Ik snap trouwens niet hoe ze zittend op een gewone wc-bril hun piemeltje vast kunnen houden, want ze moeten zichzelf toch vasthouden aan de bril anders zakken ze erdoor?
Als ze alleen hoeven te plassen kan je ze helemaal achter op de bril zetten, dus met de rug tegen de klep aan en de billen echt op de bril. Dan zitten ze gewoon stabiel en kunnen als het nodig is zelfs nog helpen richten. Bij een grote boodschap gaat dit natuurlijk niet. Mijn zoontje steunt met zijn handen op de zijkanten van de wc bril als hij moet poepen en kan zo prima zelf "hangen".
hier heeft hij eerst op de wc verkleiner gezeten en dan zijn plummetje naar beneden geduwd met een vinger en plassen maar.nu staat hij keurig voor de wc en richten maar.je moet ze ff helpen ,maar die jongens hebben het best snel door.en als hij niet hoeft dan zegt íe mijn plum is leeg mama.hahaha
Bij mijn zoontje gaat het altijd goed, nu is ie wel redelijk groot geschapen (vergeleken met z'n kleine broer in ieder geval en nee, het komt niet omdat ie jonger is), misschien dat ie daarom al meer naar beneden gericht is. Ik zeg het er wel altijd even bij, dat ie naar beneden moet plassen en dan kijkt ie zelf of alles goed zit
Dit was inderdaad mijn volgende vraag . We hebben het vandaag geprobeerd, maar hij houdt zich echt met beide handen vast. En vindt het niet prettig als ik hem vasthoud (wil tegenwoordig alles zelluf doen). Misschien inderdaad afhankelijk van zijn bouw, want bij hem sproeit het dus echt alle kanten op . Heb deze opdracht nu maar neergelegd bij mijn man, lijkt me makkelijker als hij zijn zoon aanleert hoe eea te doen. We hebben afgesproken dat hij dan later geen vragen hoeft te beantwoorden over menstruatie bij de meiden .
hahah, ja dat gaat steeds beter dus. hij houdt zich vast met benen, als paardrijden. maar dan heb je kans dat niet alles ontspant dat hele blaas leeg is. wanneer ze helemaal achter gaan zitten dan gaat het ook goed. maar het is vr n jongen lastiger dan n meisje denk ik. want er zijn momenten dat zoontje moet rennen nr wc en dan de juiste houding zoeken etc. pfff.
Mijn zoon doet zijn knieen flink uit elkaar, dan kan hij mooi mikken. We hebben in het begin zijn broek en onderbroek uit gedaan, zodat hij even kon wennen om op de wc te zitten, zonder dat hij op kleding moest letten. Na een paar dagen wilde hij zelf zijn piemel vasthouden. Maar hij plaste ook weleens onder de bril door en dan waren alsnog zijn broek en onderbroek nat. Hij hoeft zichzelf nu niet meer vast te houden, klemt echt zijn benen vast en duwt zijn piemel dan naar beneden. Succes!
Oefening baart kunst! in het begin zat zoonlief echt met twee handen steunend op de bril ( nooit verkleiner gebruikt) en plaste hij er geregeld overheen. Later zakte hij meer met zn billen naar beneden en ging het vanzelf goed. Al dan niet met piemeltje naar beneden duwen. Nu is hij zo bedreven dat hij met 1 handen steunend kan plassen Lijkt me overigens best handig om staand te leren plassen, met sommige vieze openbare toiletten en soms ook langs de weg als ie moet Help m dan met richten en laat hem iets naar voren hellen anders is zn broek nat. Hoe doen de kindjes dat die staand plassen? Bepaalde techniek of houding? Sowieso moeten ze denk ik groot genoeg zijn om boven de wc uit te kunnen staan, of gebruiken ze dan een opstapje?
Zoontje van mijn vriendin staat op een krukje en plast staand. De 'techniek' heeft zijn vader hem geleerd, mijn vriendin wist ook niet hoe ze het moest doen. Dat ben ik dus ook van plan
Als ik de mijne op de wc zet hoef ik alleen maar te zeggen let op meneer pielemans en dan zet hij hem naar beneden.
Hier doe ik hem zelf naar beneden en dan blijft hij wel zitten gelukkig. Dus gelukkig gast het plassen hier wel goed