Over een week of 6 komt er, als alles goed verloopt, een kleintje bij. We hebben al een dochtertje, die dan op een paar weken na 2 jaar is. We hebben vandaag een combiwagen gekocht waar een maxi cosi opgeklikt kan worden en we hebben een kiddyboard er achter. Nu hoop ik dat we daar mee uit de voeten kunnen als we bij meerdere winkels langs moeten. Ze kan goed lopen maar is wel vrij snel moe nog. Verder moet je haar echt in de gaten houden wanneer ze los loopt want ze kan zo in haar hoofd krijgen om de weg op te wandelen, dus als je je handen aan een kinderwagen hebt, kun je volgens mij niet snel genoeg ingrijpen. Met een kiddy board hopen we dit op te lossen. Ze wil nl. nu al haast niet meer in de buggy(saai) Alleen maar hopen dat ze op het plankje wil (blijven) staan. Nu zie ik alleen niet helemaal voor me hoe ik de supermarkt zou moeten aanpakken. Je kunt dan niet zo veel kwijt onder in de kinderwagen, ten tweede als je steeds stilstaat vraag ik me sowieso af of ons dochtertje wel op het plankje wil blijven staan. Ben erg benieuwd hoe jullie het aanpakken (bij ongeveer dit leeftijdsverschil tussen de kinderen), op straat bij het winkelen en in de supermarkt.
Bij mij schelen ze iets minder in leeftijd en ik had een duowagen maar ik deed vaak de kinderwagen duwen en de winkelwagen trekken. Het lijkt een hele happening en ik zou het ook niet doen tijdens de spitsuren maar het ging eigenlijk hartstikke makkelijk. Ik kon gewoon 1 keer in de week de hele winkelwagen volladen en ondertussen had ik extreem veel aanspraak en complimenten de allerbeste tip is nog, maak je niet druk, haal diep adem en doe het gewoon............. zwemmen met 2 kinderen, gewoon doen weekboodschappen, gewoon doen boodshappen doen met 2 ienimini kinderen die elk zo'n minikarretje hebben.............diepe zucht..........en het gewoon doen ik heb het wel eens heet en ik denk wel eens achteraf poeh hee, maar eigenlijk valt het altijd mee
Mijn oudste blijft gewoon netjes zitten De booschappen doe ik onderin het mandje (bugaboo), ik hang wat tasjes aan de zijkanten van de wagen en soms heb ik nog een tas vast. Ik haal in zo'n geval nooit heel veel, de grote boodschappen doen we in het weekend (met de auto of de bakfiets). Soms wil mijn oudste een stukje lopen en dat gaat eigenlijk ook prima. Wel alleen op straat, in de supermarkt wil ik dat hij blijft zitten.
ik had een combiwagen en zette een mandje op het kap van de baby. ik kocht zoveel er in het mandje paste en ging de volgende dag anders weer. ik was alleenstaand en had geen auto ofzo. dit werkte prima. ik had een hele grote rugzak waar dat dan meestal precies in paste. het brood en breekbaar spul hing ik in een tasje aan de bel. en zwaar drinken ging in het mandje onder de wagen. een pak luiers paste precies naast mijn dochter in het zitje waar ze weleens op in slaap viel. ik liet mijn oudste altijd bewust in de wagen zitten, je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil.
Er zit zometeen 21 maanden tussen de kids en ik ga zeker weten een duo wagen kopen maar wel eentje die ook voor 1 kind kan voor als hij wat ouder is, anders zit je met een dubbele wagen waar maar 1 kind in gaat, dat is ook niks. Mijn oog is gevallen op een ouder model van Phil&Teds, lijkt me ideaal!
Mijn kindersen schelen 2 jaar en 2 maanden. Als ik naar het dorp loop (2 km) zeg ik zoonlief in de wandelwagen (de oudste) en dochter in de draagzak. Gaat prima en loop die steeds achter de oudste aan te rennen. Op de weg terug mag hij een deel zelf lopen en als hij niet luistert gewoon weer in de wagen en dat helpt prima
Ik ging eigenlijk nooit in m'n eentje met 2 kids boodschappen doen. Dus of maar één kindje mee, of samen met papa. Die enkele keer dat ik het wel deed had ik maar een paar dingen nodig en dan deed ik de baby in een draagbuidel en de oudste in de buggy. Nu kan het wel, maar we zijn ook alweer een jaar verder. Bij het boodschappen doen luistert onze oudste goed en hij kan ook leuk meehelpen. Nog even en de jongste wil niet meer in de buggy... zij vindt het veel leuker om rond te stappen en alle etalages te bekijken (échte meid, lekker window shoppen ), dan wordt het misschien weer ietsje ingewikkelder. Als je wel met één volwassene en twee kindjes boodschappen gaat doen, en de oudste bovendien niet uit zichzelf bij je in de buurt blijft, zou ik eerder voor een duowagen kiezen dan alleen met zo'n kiddy board.
Hier (nog) geen ervaring, maar hoe ik het zou doen bij kleine booschappen; oudste in het winkelwagenzitje en de jongste met de maxi cosi in de winkelwagen (bij grote wagens past dit). Eventueel nog een bigshopper aan het haakje van de winkelwagen hangen en daar nog wat boodschappen indoen. Bij de grote boodschappen; oudste in het winkelwagenzitje en de jongste in de BabyBjorn. Toen onze dochter nog heel klein was, ging ik ook de weekboodschappen doen met de BabyBjorn (gaat wat lastiger met de boodschappen inpakken, maar ach... Het is te doen). Toen ze wat ouder was kon ze gewoon in het winkelwagenzitje.
Ik kreeg laatst de tip van iemand als je kleine boodschappen moet doen om een mandje op het karretje te zetten waar je normaal je krat bier kan zetten en dan de maxicosi in het karretje en je peuter in het zitje van het karretje. Verder doen we of vaak de grote boodschappen samen of 1 van ons.
dit werkt inderdaad heel goed als je net als wij met de auto boodschappen moet doen, de maxi cosi is dan toch al mee en oudste loopt mee in gaat in de wagen. past nog het een en ander naast de maxi cosi, zware dingen in krat en evt. licchte dingen in een tas aan de winkelwagen haak voorop. wij hebben ook een duo wagen, maar als we meerdere zware dingen zouden moeten kan je dat daarin niet kwijt en zo wel. nou moet ik eerlijkheids halve zeggen dat ik nog niet met beide echt ben wezen boodschapen halen i.v.m. mijn lichamelijke klachten nnu. Maar wel vriendin met ook 19 maanden schelende kindjes (bij ons 21 maanden)
ik doe te voet boodschappen met de duowagen. in de ah mag de oudste altijd los lopen. Ik zet een mandje op de kinderwagen bak en stouw verder heel mijn wagen vol. dadelijk als de bak wordt ingeruild tegen de wandelwageninzet, dan neem ik zo'n trekkarretje mee.
bedankt voor de reacties. Dat van het mandje op het bierrek is wel een hele goeie. En een draagzak daar had ik ook zo dom helemaal niet aan gedacht. Dan kan de oudste gewoon in de buggy....handig.
ik heb een duowagen van phil en teds.,.. mijn dochter was 16 mnd toen haar zusje werd geboren... achterin de duowagen zat een babynestje en voorin zat mijn oudste... zo kon ik makkelijk de boodschappen doen... nu ze ouder zijn heb ik de wagen kunnen ombouwen met 2 stoeltjes... een voor en 1 achter en zitten ze allebei in de riempjes zodra we de winkel ingaan... soms dan loopt mijn oudste gewoon mee in de winkel.. net waar ze zin aan heeft... maar als ze vervelend doet dan weet ze dat ze direct de wagen in gaat... gaat best goed de laatste paar maand.... zou dus als ik jou was een duowagen aanschaffen want dat geeft je een hoop verlichting... vooral als je kindje zo de straat op loopt en jij achter de wagen loopt!
ik ging/ga altijd wel met 2 kids naar de supermarkt. ik neem dan de duobuggy mee, maar zoonlief loopt gewoon zelf naar winkel als hij moe word kan hij er eventueel inzitten. hij pakt dan het kinder winkelkarretje. ik heb plaatjes uit de foldertjes geknipt wat we die week nodig hebben aan boodschappen.(halen wel mee dan wat alleen op het lijstje staat ) deze mag hij zoeken in de supermarkt. ook mag hij groente en fruit wegen en het prijsstickertje opplakken. hij legt alle lichte dingen op de band ik haal de pinpas door het apparaat en meneer drukt op het groene knopje, ik leg alles onder in de buggy en in de tassen en zoonlief ruimt het karretje netjes op. en dan lopen we weer naar huis, en hij helpt ook met het in de kasten ruimen, ook daar maken we een spelletje van, ik vraag hem wat het is, hij probeert het te benoemen en ruimt het op, de andere keer benoem ik het product en vraag hem waar we het altijd neerleggen, hij vind het altijd erg leuk
Ik doe eigenlijk altijd boodschappen samen met mijn 2 kinderen, zij schelen 18 maanden. Ik heb zelf een tandemwagen van Kees, waar echt enorm veel boodschappen onderin kunnen, en je kunt er ook nog aardig wat gewicht aan hangen. En als de oudste een dag op kinderdagverblijf is dan gebruik ik zijn plek in de wagen ook nog, heeull handig! Ik had hiervoor een Phil & Teds, daar konden amper boodschappen in, plus dat het plekje onderin waar mijn dochter lag al gelijk erg krap was.
wij doen de boodschappen voor de hele week, met de auto. Maxicosi op de boodschappenkar (als je het zitje uitklapt kan de maxi er heel goed op) en de oudste loopt, zit in de kar of staat op het bierkrattreetje van de kar (5 maanden en 3 jaar)
alyssa kon gelukkig al supergoed en lang lopen toen daymian geboren werd. ze schelen 2jr en 3mnd dus ietsje meer als bij jou straks. ik heb een wandelkoordje gekocht wat ik aan de wagen vast heb gemaakt en dan het uiteinde om alyssa dr pols doe. zo kan ze wel zelf meelopen, ze kan niet zomaar de weg opschieten en ik heb 2handen voor de wagen. ik heb zelf bij de aanschaf van de wagen goed gelet op de boodschappenmand eronder. verder heb ik een wagennetje en ik heb klittenband waar ik eventueel nog een tas met lichte dingen of een pak luiers aan kan hangen. tis soms wel behelpen als ik bv brood en luiers nodig heb, maar het gaat prima. liefs doris
Kinderen schelen hier op 2 weken na precies 2 jaar. Ik doe regelmatig boodschappen met ze of ga even de stad in. Zoonlief vindt het meerijdplankje geweldig. Ook ernaast lopen gaat goed, hij moet mij dan een handje geven of iig bij me blijven. In de supermarkt geef ik hem vaak een rolmandje of klein wagentje, daar gaan dan de boodschappen in en ik loop zelf met de kinderwagen.
Ik doe altijd grote boodschappen met de auto. Isabelle gaat in de draagdoek op m'n rug en Milan loopt gewoon mee door de winkel (heel soms wil 'ie in de winkelwagen zitten). En ik duw dus de winkelwagen. Kleine boodschappen doen we lopend, Isabelle op m'n rug en Milan aan de hand mee of Milan op z'n loopfietsje.
Ik heb niet alles gelezen, maar hier verschil van 2 jaar en 2 weken tussen de kinderen. In eerste instantie hadden wij zo'n plankje achter de wandelwagen. Absoluut géén succes hier! Zoonlief wilde er niet op staan en meelopen deed hij op zijn eigen manier: andere kant op lopen, op de grond gaan liggen gillen, etc. Wij hebben een duo-wagen (Urban Jungle) via mp op de kop weten te tikken. Ideaal!!! De eerste keer was het een strijd om zoonlief er in te krijgen. Maar hij moest gewoon. Hij mag van ons voorlopig ook niet naast de duowagen lopen. Als we met de duowagen gaan, moet hij gewoon zitten. En dat heeft hij nu geaccepteerd. Gaan we met de gewone wandelwagen (soms in het bos), dan mag hij lopen. Maar ik ben superblij dat we nu een duowagen hebben!