baby drink nog vaak

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door adamas, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adamas

adamas Lid

9 aug 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter is zo'n 6,5 maand en drinkt nog steeds vaak aan de borst. Ik begin het daarom steeds lastiger te vinden om te blijven voeden. Inmiddels zijn we begonnen met eten te geven naast de borstvoeding. Dochter vindt het lekker, maar omdat we bijvoeding doen volgens de rapley methode, gaan er ook nog geen grote hoeveelheden naar binnen.

Op zich loopt de borstvoeding goed, maar ik wil het mijzelf ook graag wat makkelijker maken. Zou ik fles- met borstvoeding kunnen combineren of is het daar nog te vroeg voor? Hoe kan ik dat het beste aanpakken? En kan ik dan beginnen met de papvoeding te maken met kv? Ik geef nu vaak pap van zo'n 70 ml (afgekolfde) melk. Kan dat dan ook meer geven zodat ze 's nachts wat beter slaapt? Of hebben jullie nog andere tips? Of is het nog even doorzetten en wordt het al snel makkelijker door dat ze meer gaat eten? (wat veel vragen!)

Dit is het schema van vandaag:
    02:00
    07:00
    09:00
    09:30 broodkorst
    11:00
    14:00/14:45
    15:00 banaan
    16:45
    18:30 pap (met ongeveer 70 ml moedermelk)
    18:45
    en meestal drinkt ze dan om een uur om 22:00 nog een keer.

Dochter heeft altijd al vaak gedronken en ik had verwacht dat het vanzelf wel minder vaak zou worden, maar dat is niet echt het geval. Vaak drinkt ze ook nog een keer vaker 's nachts dan in bovenstaand schema staat.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ziet er goed uit hoor, dat schema. Ik begrijp dat je meer spreiding zou willen en het veel van je vraagt op dit moment. Starten met vaste voeding is een goede stap in deze richting. Starten met vaste voeding kun je doen vanuit 2 verschillende perspectieven: calorische waarde of oefenen. Zo tussen 6-9 maanden is het voor kindjes (en ouders) oefenen: ervaren, hoe voelt het, hoe reageert je kindje. Kennis maken met eten. Jullie gaan uit van de rapley methode, wat voor je kindje erg fijn is: je respecteert wat het aankan en geeft het ruimte om te ervaren.

Vanaf een maand of 9 gaat je kindje meer echt 'eten' en tussen nu en 12 maanden ligt verandering op 'met de pot mee eten'.

Je kunt natuurlijk een voeding vervangen door een kunstvoeding. De pap kun je overleggen of je dit voor de nacht geeft, kijk even wat zij aangeven.

Ik denk dat je heel goed bezig bent! Sommige kindjes hebben mama' melk nog erg nodig wanneer ze nieuwe dingen doormaken. Leren eten kan daar 1 ding van zijn. Geef het even tijd, kijk het nog aan tot 7,5 maand. Dan kun je evt. schakelen door een voeding te vervangen.

Veel succes en geniet van het samen ontdekken en eten!

Deel Deze Pagina