Hoe zorg ik dat meneer (2) langer slaapt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Meneer is 29 mei 2 jaar geworden twijfelde in welke rubriek dit dan thuis hoort, maar die andere klinkt zo groot hihi..

Nu is het sinds een maand feest elke ochtend stipt 6:00 uur PAPAAAAA slaan op de deur (klink omhoog gezet anders stormde die de gang op) en met speelgoed kabaal maken. 7:00 uur oke maar 6 is echt te vroeg.
    Hij gaat rond 19:00/19:30 naar bed zoals altijd. Hebben weleens geprobeerd later maar dat maakt geen verschil. Hij is ook nog gewoon hartstikke moe maar slapen ho maar, als we zeggen ga terug je bed in en slapen duurt het hoogstens 10 min staat die weer op de deur te slaan en te roepen. Zo'n slaaptrainer snapt die nog niks van denk ik. Middagdutje is van 12-15 uur, inkorten heeft geen zin dan heb ik alleen maar een heel boos kind..
    Iemand andere tips?

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig vanmorgen bij cb gevraagd.. Hier t zelfde alleen lijkt hij wel uit geslapen.. Dacht al dat ze geen tips zouden hebben en helaas.. Enige wat ze kon bedenken was kamer donkerder maken.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Toch heel duidelijk maken dat het nog nacht is en resoluut terugleggen. Als je dit een paar dagen consequent doet zou dat moeten werken.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Eventueel zo'n lichtje met een tijdschakelaar kopen? Als het lichtje brandt, dan moet ie in zijn bed blijven. Als het uit is, dan mag ie opstaan.
    Of zo'n konijnenwekker (konijntje dat slaapt)?

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Misschien is hij wel echt uitgeslapen, maar kun je hem wel duidelijk uitleggen dat hij nog even stil moet zijn?
    Dus net om pappa gaan roepen, maar wachten totdat pappa naar hem toe komt??

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Aan mij heb je niets, maar ik vind 6 uur echt geen rare tijd als hij nog een slaapje van 3 uurtjes doet tussen de middag?

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Het lijkt mij dat hij toch best lang slaapt in de middag? Dan vind ik 6uur niet zo vroeg hoor.
    Ik zou het middagdutje toch inkorten. En zoals Tuc al zegt, weer terug in bed leggen. De aanhouder wint..

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij hebben dat ook gehad rond die tijd. Sliep altijd heerlijk uit tot een uurtje of 9, half 10. Dit is ineens een periode kwart voor 6 geweest. Wij zijn toen toch gaan beginnen met het inkorten van het middagdutje. Maximaal 1,5 uur en langzaam terug naar 1 uur. Inmiddels slaapt hij nog maar zelden tussen de middag. En als hij slaapt maximaal een half uurtje. Hier slaapt hij nu van 1900 tot 0700 uur.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde; dochter slaapt 's middags nog best lang, en is 's ochtends om 6 uur wakker. Ik heb geprobeerd haar 's middags korter of niet te laten slapen, maar dan zitten we rond etenstijd met een heeeeel boos kindje waar geen land mee te bezeilen valt. Na twee weken geen dutjes overdag werd ze ook om het minste of geringste al ontzettend driftig, en tot overmaat van ramp werd ze ineens 's nachts weer wakker...
    Dus toen snel weer een middagdutje ingevoerd en nu slaapt ze 's middags 2 a 3 uur en 's nachts van 20 tot 6 uur. Het is niet anders. We proberen haar wel te leren dat ze rustig speelt tot wij zeggen dat het tijd is om naar beneden te gaan, dus zelf liggen we meestal nog tot half zeven wat na de doezelen ;)

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hij sliep al nooit extreem lang max 7:30.
    Ik vind 6 uur gewoon echt geen fatsoenlijke tijd maar goed dat ben ik.
    we gaan m maar terug leggen proberen..

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ow,.. hier ook eentje die de laatste tijd om 6 uur wakker is! Pfff.... Proberen hem een paar keer terug te leggen, maar dan is het wel een keer klaar. Hij is gewoon wakker. Die van ons slaapt s middags 1,5 uur. Misschien toch maar proberen wat in te korten als ik dat zo lees. Ben alleen bang dat hij dan slecht in zn vel zit en alsnog s nachts zn slaap niet pakt.

12. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Herkenbaar, hier een dame die in april 2 is geworden. Zij is echter al d'r hele leven een vroege vogel. Ik had altijd als "regel" voor half 7 niet uit bed.
    Ik heb enige tijd geleden al een korter dutje ingevoerd maar toen was ze snel huilerig en dat gaf me geen goed gevoel.
    Sinds een week of 2 heb ik het dutje weer wat ingekort en nu gaat dat wel goed. Ze is ook wat later wakker, soms 7 uur, of half 7.
    Dit is een beter ritme voor d'r, ze is ook uitgeslapen en vrolijk tot d'r dutje.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Tja, 6u is voor mij écht nacht hoor. Ik zou hetzelfde doen als Tuc en dan onder de noemer van "de aanhouder wint"... en inderdaad nog eens kritisch kijken naar de lengte van het middagdutje.

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Nee niet proberen, met die instelling wint hij. Doen! :D

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien toch experimenteren met 's middags max 1,5 uur en dan inderdaad 's ochtends stug terug blijven leggen tot het 7u is?
    Mja, misschien moeten wij dat toch ook maar weer proberen, een uurtje langer 's morgens zou echt wel lekker zijn...

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou de tips werkte hier geen van allen, iedere dag 5.30/6.00 uur begint de dag voor onze oudste, ze moet tot 6.30 uur op haar kamer blijven en dat doet ze tegenwoordig ook...

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Slaapt hij niet verder bij jullie in bed?

En ja... 6u is vroeg... maar wel normaal voor heel veel kinderen. Wij hebben periodes gehad dat het nog wel vroeger was (gaap). Nu slaapt zelfs onze vroegste vogel vaak uit (tot na half 7 :D)...

Terugleggen kun je proberen maar slapen kun je mijns inziens niet afdwingen.

(Kan het iets te maken hebben met komst zusje)

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon is ook altijd vroeg wakker. Heeft in zn hele leven op twee handen te tellen uitgeslapen (dat wil zeggen na 7:30 wakker). Hij is standaard tusse 6 en 7 wakker. Wat we ook doen de dag ervoor, hoe laat we hem er ook in leggen 's avonds. Vaak heeft later naar bed dan normaal juist het effect dat hij nog eerder wakker is.

Ik ga altijd tussen 18:30 en 19:15 met de kinderen naar boven om ze om te kleden en in bed te leggen. Ze slapen allebei om 19:30 al. Zoon is ook echt moe en kan niet opgehouden worden. Ik leg hem er altiid als eerste in en daarna doe ik dochter. Negen van de tien keer slaapt hij al als ik dochter in bed doe.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heb je een beeldbabyfoon?
    Als dat zo is kan je overdag kijken op de babyfoon wanneer hij in een lichte slaap is. Dan kan je hem wakker maken.
    Wakker gemaakt worden in een diepe slaap is niet zo gezellig :)
    En zo het middagdutje verkorten.
    En weer in bed leggen tot 7u, blijven proberen. Die biologische klok gaat daar aan wennen :)

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb wel babyfoon met camera ja alleen slaapt hij volgens mij altijd heel diep haha. De keren dat ik m wakker heb moeten maken waren iniedergeval niet gezellig :p

Nee helaas slaapt die niet verder bij ons, dan ziet die de tv en wil die tv kijken haha

Deel Deze Pagina