HOE zorg ik dat ze stil ligt? Pff

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ytest, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Dit lijkt me ook het beste, zo doe ik het iig ook.
    Je kan ook overdag oefenen met de speen zelf in laten doen, heeft hier goed geholpen. En een heel klein (ongevaarlijk) speendoekje of knuffeltje is erg makkelijk voor het zelf terugvinden van de speen..

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier legden we een paar speentjes in bed, en eentje met een tutdoekje eraan, ze hoefde maar ergens naast zich te grijpen, en ze had weer een speen te pakken ;)

3. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier ook 3 spenen in bed en een naast mijn bed zodat als het te lang duurt ik niet ook op zoek moet naar een speen rondom of onder zijn bed. Gewoon lekker in een dikke slaapzak en ik leg alleen recht als hij aan het piepen is, niet als ik het een rare houding vind.

4. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Best wel herkenbaar. Ik blijf er nu altijd even bij tot ze meer weg duzeld en handje beet wat dat vind ze heerlijk maar een slaapzak heeft al veel geholpen hier.

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Heeeeej zon tut doekje is de goede.. Kun je daar ieder willekeurig speentje aandoen?

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier sliep ze ook al heel snel met een warme slaapzak zonder dekens... Ze ging heel het bed door en als ik ging kijken lag ze in de meest vreemde posities, maar sliep wel!!

Zoals de meesten zeggen: niet vastleggen! En zeker niet in een veel te grote slaapzak (hier heeft ze met 3 jaar een zak aan maat 98-104!)... Maar goed, hier was je inmiddels wel achter!

Verder had ze hier ook een speentje en daar had ik gewoon zo'n doekje aan vastgeknoopt! Zowel voor haar als voor ons veel gemakkelijker terugzoeken... Tegenwoordig heb je inderdaad ook speentjes die lichtgeven in het donker, ook handig!
    Maar goed, je zult er toch nog wel regelmatig uit moeten om het speentje te geven... Hier begon ze ook vaak te huilen zonder zelf te zoeken toen ze kleiner was, sliep ze ook nog half naar mijn idee.

Een kruik is toch neem ik aan sowieso niet meer nodig en levensgevaarlijk op latere leeftijd. Als ze met een gloeiend hete kruik gaan rommelen wil ik niet weten wat de gevolgen kunnen zijn!
    Lekker warme pyjama met romper lange mouwen en dikke slaapzak (met mouwen)... Warm genoeg voor de koude winterdagen!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Sorry maar dit is echt het stomste wat je kan doen:$
    Enig idee wat er gebeurd als je kleine zich WEL omdraaid? Dan kan hij zich vastdraaien en zo stikken. Echt niet slim. En zeker geen grote slaapzak aan doen... daar kunnen ze zich ook mee vastdraaien, gezicht in matras, niet meer terug kunnen rollen en stikken. Waarom denk je dat je een slaapzak op leeftijd moet kopen?? Om vastrollen te voorkomen en omdat de mouw en hoofdgaten op de leeftijd van de baby zijn aangepast. Maat 104 is voor een kind van 2 jaar. Dus absoluut niet geschikt voor een kindje van 5 maanden...

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    TS, meeste tips zijn al gegeven. Ben het met de rest eens. Goede maat slaapzak, dekens en kruik eruit. Absoluut niet vastzetten. Meerdere spenen erin en even doorbijten:D

9. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
  10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Op zich ben ik een blije mama nu, ik sta versteld. Vandaag zijn m'n winterslaapzakken binnen gekomen.

Net na het badderen romper, boxpakje en dikke slaapzak (nog zonder mouwen) aangetrokken en zonder kruik, deken etc in dr bedje gelegd..

Geen enkel traantje of iets, ik dacht na 5 min even kijken..maar schrok toch wel! Ze sliep weliswaar, maar op dr buik gezicht in het matras dat haar neusje net vrij ligt om te ademen. T was dr wel gelukt de tut in te houden.

Nu m'n enige zorg nog: is zij (7 mnd) oud genoeg om dr gezichtje zo te draaien dat ze kan blijven ademen???

En ze kan prima terug op dr rug rollen, maar op 1 of andere manier lukt dat alleen nog maar op een groot kleed op de grond, en niet in de box of in het ledikantje.

Ze heeft een knuffeldoekje 5 dezelfde, denk dat ik daar maar eens creatief mee ga zijn :)

Sorry voor alle vragen, het is m'n eerste, en vergeef mezelf nooit als haar iets overkomt :)

Maar de slaapzaktip is al een topper!!

11. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ja inprincipe wel, hier slaapt onze dochter alleen met een winter slaapzak aangezien ze zo woelt "bed verkent" in haar slaap. zij is ook vaak het knuffel kwijt maar zoekt deze zelf weer op. Het heeft hier ook geen nut om een deken er over te leggen wand die is er na 1 min af haha, daarbij is onze dochter ook een buikslaper 8/10 nachten.

12. moonymuppet

of jouw dochter oud genoeg is weet ik niet, de mijne is 6,5 maand en zij draait zich al om vanaf 4 maanden en hield haar nek omhoog op de buik met 3 maanden dus ja de mijne is nogal een vlotte tante...

ik denk dat dit kind geboden is, hoe sterk in de nek van je dochter?

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja super sterk! Maar daar gaat het niet echt om. Ik bedoel eigenlijk dat als ze super moe is en ze ligt op dr buik, dat haar automatische reflex dr hoofdje zo neerlegt dat ze kan ademen, beetje naar de zijkant en ze niet in haar moeheid in slaap valt met dr neus in het matras..

14. moonymuppet

dat is toch op een gegeven moment een reflex? dat ze zo liggen dat ze adem kunnen halen? weet het niet zeker hoor.

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Zodra de kindjes kunnen draaien kunnen ze ook prima op hun buik slapen. Snap het vast leggen niet zo. Jij zelf ligt ook in verschillende houdingen in bed en ook niet uren in dezelfde houding. Gewoon lekker laten gaan en ze leren zo het beste slapen. Hier zit meneer vaak rechtop als ik de deur uit loop. Hij gaat zelf liggen en slapen.

16. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Mijn zoontje slaapt al vanaf 6 maanden plat op zn neus dus heb voor de zekerheid toch maar een aerosleep aangeschaft. Alleen om er zelf een goed gevoel bij te hebben. En idd zijn speen zit er nog steeds in, ondanks zijn slaaphouding :)

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb er een super goed gevoel bij.. Ze doet dat prima! :D

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Fijn!
    In principe kunnen kindjes op die leeftijd echt wel hun hoofd zo draaien dat ze adem kunnen halen. Dus daar zou ik niet zo bang voor zijn!
    En zeker als de speen nog in de mond zit kunnen ze nooit zover in het matras zakken dat ze geen adem meer kunnen halen...

Super dat je er een goed gevoel bij hebt en jullie meisje het goed doet!

19. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik zie dat je eigenlijk geen tips meer nodig hebt maar wat hier de uitkomst was is de Snoozzz of de goedkopere variant Safe To Sleep.
    Is veilig en goedgekeurd en dochter sliep er heerlijk in en bleef veilig op haar rug liggen.
    Ze heeft hier wel een aantal maanden ingeslapen en was het geld echt waard.
    Ben ermee gestopt toen ze zelfs hiermee op haar buik kon draaien en sindsdien ligt ze weer los en gaat het super!

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Bedankt voor de tip! Ik heb uiteraard even gegoogeld maar ik vrees idd dat de kleine wurm zich er zo uit wurmt.. :).. Ik houd het in m'n achterhoofd, maar probeer het eerst nog zo.. Tot nu toe gaat dat goed ik ben er heel blij mee, gaat n wereld voor me open! En voor haar natuurlijk.. Dat constant terug stoppen onder dekentje en strak aantrekken werd zo kansloos en doodvermoeiend!

Deel Deze Pagina