hoe zorg ik ervoor dat ik een groeiecho krijg?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lovekisses, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Groei echo's zijn niet alles hoor, berekeningen kunnen wel eens niet kloppen en zorgen voor stress. Ik denk dat je blij moet zijn dat het niet nodig is. Vertrouw op je verloskundige. Tenzij je dit niet lukt dan moet je een andere zoeken?

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht

Klopt, ik krijg er 3, 1e inmiddels gehad, is met 28, 32 en 36 weken zwanger.

3. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ik kreeg er ook standaard 1 met 35 weken dacht ik..mijn dochter was ook klein.. en kreeg er later nog een maar toen in t zhuis. .ze zeiden t mooie is als ze wat langer blijft zitten dan 37 weken..met 37w5d was ze er en ze was 48 cm en 2655 gram..best licht..maar lengte wel oke lijkt me

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Vind een groeiecho geen toegevoegde waarde behalve dat t leuk is om naar de kleine te kijken. Bij mij klopte er geen donder van. Wat betreft lengte lag hij ruim 3 weken voor en de rest gemiddeld. Bij geboorte was ie maar 2840 gramben 49 cm. Een ukkie dus.

5. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ik krijg er 1 met 33 en met 37 weken. Volgens vk had het weinig zin om er 1 te doen, omdat het erg lastig te meten is en bij 2 keer je ook beter kunt zien in een curve waar het kindje uit zou komen bij 40 weken. Ik krijg de echo's omdat mijn eerste vrij groot was; 4310 (wel pas met 42 weken geboren) en de afstand boven navel vrij groo is voor de termijn. Vk vond het wel twijfelgeva of het nodig was, dus mocht zelf kiezen.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    En als je m nou gewoon zelf betaald? Of denk ik nou te makkelijk?

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik dacht dat het inmiddels bij iedere praktijk al standaard was. Hier krijg je met 32 weken een groei echo en met 36 weken een liggingsecho. Heel fijn om je kindje dan nog even te zien.

Schatting van groeiecho was 8 pond. Met 39 weken werd ze geboren met 3640 gram, klopte dus wel.

8. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik zou er vanuit gaan dat het goed gaat. Als je kindje gewoon in een constante lijn groeit is er toch niets aan de hand? Als ze zou twijfelen zou ze echt wel een groeiecho maken;)

9. Noppie87

Noppie87 Lid

6 mrt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze pretecho 27 weken werd ook gezegd dat het kindje 2 weken voor lag op groei en raadde ze ons aan een groeiecho bij de verloskundige aan te vragen. Nu is het bij ons rond de 28e en 35e week standaard, dus ik hoefde hem niet aan te vragen, maar bij die groeiecho bleek het kindje helemaal op schema te liggen met de groei. Maar het kan geen kwaad om met je verloskundige de pretecho te bespreken en je zorgen te bespreken, misschien is dat alleen al reden genoeg om toch een groeiecho te laten maken en ik zou toch proberen je verloskundige te vertrouwen.

10. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Als het goed is voelt je vk wel steeds hoe het met de groei van je kindje gaat. Blijkbaar voelt ze niets afwijkends (gelukkig!) anders maken ze echt de echo wel.
    Bij mijn kindje dachten ze met 28 weken dat hij voor lag op de groei. Dat was aanleiding om dus een groeiecho te maken. Maar zolang alles goed voelt hoef je je geen zorgen te maken. Al snap ik dat het wel leuk is om nog eens naar je kindje te kijken.

11. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja precies.... Ga nog een keer naar een echocentrum ofzo? Als je echt zo ongerust bent en je vk wil je geen echo geven neem ik aan dat je het wel zou willen betalen om zekerheid te krijgen?

Deel Deze Pagina