Hallo dames Mijn zoontje drinkt zijn flessen binnen 10min leeg. Het gaat dan om 150/5 in een difrax s-fles met een S speen. Ik probeer pauzes te houden, maar dan raakt hij compleet hysterisch. Door dat snelle drinken heeft hij last van krampen. Erge last! Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Zijn er (nog) kleine spenen te krijgen? Hopelijk hebben jullie wat adviezen. Misschien is het handig te melden dat hij in de eerste 4 weken van zijn leven 3 verschillende voedingen heeft gehad. Friso standaard, Friso Comfort en Friso Hypo-allergeen. Die laatste heeft hij nu nog omdat men eerst dacht dat hij KMA had. Hij heeft een geschiedenis met veel krampen/buikpijn en moeilijke ontlasting. Overstappen naar andere voeding vind ik in dit geval dus geen optie. Groetjes Ellenore
Ik las overal dat de Difrax S-speen de kleinste speen is, maar hier hadden we dezelfde klachten als bij jouw zoontje. Als ik de difrax fles geef doet ze er maximaal 10 minuten over om daarna te gaan huilen omdat ze nog geen voldoening heeft gehad van het drinken. Met de Avent fles gaat het veel beter. Ik gaf eerst Friso normaal en toen was de kleinste speen prima, nu heeft ze comfort en heeft ze de speen nr 2. Ze doet er nu ongeveer 20 tot 25 minuten over, en is veel meer verzadigd.
Ik had hetzelfde probleem met de S-speen van Difrax. Ik heb een dental speen (ook van difrax, maat S) gekocht en nu dat was hier de oplossing.
Die kan ik nergens vinden! Bij onze etos beweren ze hoog en laag dat er alleen een dental fop speen bestaat.. Waar koop je die speen dan?
Ik heb ze bij de DA en bij Kruidvat gekocht, dus daar hebben ze deze spenen zeker! Raar dat ze dat zeggen bij Etos Ze staan ook gewoon op de website van Difrax: Flessenspenen/tuitjes - Difrax
Herkenbaar. Er vervelend! Wij zijn toen gaan indikken met nutriton. Hielp heel goed! Een andere fles kan ook helpen. Of een prematuurspeen van dr brown. Ik weet alleen niet of die op een difraxfles past. Dr.Brown Prematuur spenen, brede fles 2 stuks Een dentalspeen heb ik ook wel goede dingen over gehoord.
Ja gewoon de kleinste, volgens mij heet ie (1) van 0 tot 1 mnd ofzo? Hoop dat het bij jouw kleine ook werkt Al moet ie misschien ff wennen aan het bredere formaat.
Hij is er wel, maar te bestellen op de site van difrax of via de apotheek. Flessenspenen/tuitjes - Difrax
Wilde net zeggen, Dr. Browns en eventueel met hun pre-mature spenen (via internet bestellen). Die kunnen trouwens op alle smalle hals flessen. Wij hebben er nooit last van gehad en hij doet er soms wel een half uur over als het niet langer is, maar heeft dan nooit meer een fopspeen of zo nodig en is dan langer verzadigd. We wisselen de spenen gewoon af, soms drinkt hij heel snel dus dan hou ik een minder snelle speen bij de hand. Succes, Charlie
ps. de dental flesspenen zijn uit de schappen, weet niet waarom. Ik kon er nog net een paar bemachtigen op een onderste plank in het uitverkoop hoekje bij Etos....maar zo fijn vind ik ze niet, ze moeten dan toch op een andere manier zuigen. Zou echt voor dr. browns flessen gaan of BornFree. Charlie