hoe zorg je dat je niet gek wordt!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door emma1983, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma1983

emma1983 Lid

11 jun 2014
    35
    0
    0
    Mijn man en ik zijn eigenlijk net pas begonnen met onze kinderwens.
    Ik kom net uit de tweede ronde. Ik ben al 4 jaar gestopt met de pil.
    heb eigenlijk nooit veel last van mijn menstruatie. Wel wat klachten
    die iedere maand terugkomen. Maar de afgelopen twee menstruaties
    had ik hele andere klachten. Vreselijk misselijk paar dagen voor nod.
    zenuwachtig gevoel in mijn buik, angst, heb vreselijk rare dromen gehad.
    4 keer plassen in het uur. Ik herken mezelf gewoon niet terug.
    En ik wil er niet teveel mee bezig zijn natuurlijk maar ja als je van alles
    voelt dan ga je er wel aan denken. Je kunt haast niet anders.
    En dan wordt je toch ongesteld. Ik weet ook dat ik niet moet zeuren
    want dit was pas de tweede ronde maar ik wist niet dat het me zo
    zou aangrijpen en dat het zo emotioneel kon zijn.
    Ik probeer er de volgende ronde maar weer niet te veel mee bezig te zijn.
    Iemand tips daar voor?

Bedankt, liefs emma

2. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hoi heel herkenbaar ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. Als ik wat voel denk ik altijd dat het mijn lichaam is die me weer voor de gek houd. Ik merk dat ik me steeds minder van die kwaaltjes ga aantrekken maar dat komt denk ik ook omdat we al bijna een jaar bezig zijn en ik denk het zal toch wel niet hahaha. S6 en hoop dat je snel een positieve test in handen heb.

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja dat is ook moeilijk om er niet mee bezig te zijn..

Bij mij hielpen de ovulatie testen.. Dan kon ik in ieder geval even testen, en dat vond ik ook spannend om te zien wanneer mijn ei eraan kwam! Mijn man en ik hebben in die vruchtbare periode veel lol gehad, want dan 'moesten' we gemeenschap hebben, en dat liep soms uit op hilarische momenten (maar toen was het wel raak ;) ) Ik werd door de ovutesten wat rustiger.. Ik was er mee bezig, en ik wist wanneer mijn ei kwam, en of er überhaupt een eisprong was, dat gaf mij wat rust! Misschien ook een tip..

En ik heb sinds ik gestopt ben met de pil in november contact met iemand van zwangerschapspagina ( 2 meiden) en dat vind ik zelf ook erg fijn.. Wij appen heel veel samen.. (zijn op een paar dagen na tegelijk zwanger) en toen we beiden gestopt waren met de pil konden we veel aan elkaar kwijt.. Dat luchte ook erg op! Dus misschien is dat ook nog een idee.. Succes!!!!

4. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Is logisch dat wanneer je eenmaal voor een kindje gaat je toch elke maand wat oplettender bent. Ik heb zelf meerdere keren gedacht 'nou nu moet het toch wel echt raak zijn, voel zo veel andere dingen dan normaal'. Misselijk, duizelig, etc. geweest en eind v/d maand dan toch gewoon weer ongesteld worden. Dat is het vervelende, er valt gewoon echt geen pijl op trekken omdat al deze verschijnselen zowel bij de aankomende ongesteldheid of bij een eventuele zwangerschap kunnen horen.

Ik ben afgelopen cyclus voor het eerst begonnen met temperaturen om een beter beeld te krijgen van mijn eisprong en omdat aan het eind van mijn cyclus mijn temperatuur vrij hoog bleef heb ik 's avonds een testje gedaan en wat bleek, ik ben zwanger (in ronde 7)! Maar verder had ik dus echt totaal geen symptomen dus had het deze ronde ook echt niet verwacht. Zo zie je maar, hoe moeilijk het ook is het blijft elke keer weer afwachten tot eind van de maand.

Succes en hoop voor je dat het snel raak is!

5. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Dat lukt niet :)
    Laat het gewoon over je heen komen, en ja je mag verdrietig zijn als het wéér niet gelukt is. Schouders eronder en proberen door te gaan.. zo gaat het hier... Blijf ondanks alles vooral genieten van elkaar! dat is het allerbelangrijkste!

6. emma1983

emma1983 Lid

11 jun 2014
    35
    0
    0
    Bedankt allemaal. Heb iig gelijk ovulatietesten gehaald en
    zal proberen volgende ronde niet gelijk op hol te slaan
    bij symptomen.

7. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ovulatietesten kunnen je iig helpen inzicht te krijgen, en te weten wanneer je NOD is. En wb de symptomen, die zijn bijna gelijk als een naderende ongesteldheid.. Lichaam kan rare spelletjes spelen jammer genoeg... En er niet mee bezig zijn is zo goed als onmogelijk, je houd hoop.. logisch hoor!

Heel veel succes!

8. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Heel herkenbaar hoor. Bij de eerste was ik echt alleen maar met de kinderwens bezig... gelijk vanaf het begin. Ik was veel te veel op internet aan het lezen en kon nergens anders meer aan denken. Bij de tweede net zo.... En nu...ik wist zeker dat ik er niet mee bezig zou zijn, dat ik het deze keer gewoon lekker op zijn beloop zou laten...haha kan mezelf nu wel uitlachen...want echt het begint elke dag al meer te worden en ik ben pas sinds 2 juli gestopt met de pil! Dat wordt nog wat! :p

Deel Deze Pagina